Fernando Alonso-Oviedon ihmisohjus

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
McLarenilta sentään tulee vielä ideoita, Ferrarilla vedetään ihan omaa kopiointi-linjaa ja ovat jatkuvasti epäilemässä että Red Bull ei ole laillinen.
Tämä luutavamminkin johtuu siitä että tämä on Ferrarin tietoinen taktiikka kääntää median kohde itsestä kilpailijaan (sen sijaan että tarkasteltaisiin syitä Ferrarin vaisuuteen) ja toivotaan toivotaan leikki jatkuu siten että FIA tekisi tarkennuksia sääntöihin jolloin kilpailijan kilpailukyky laskisi tilapäisesti.

Tämäkin kuvastaa erittäin hyvin vastuuttomuutta tallin johdossa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Näemmä se ei sitten ollutkaan Jean Todt joka johti Ferraria, sehän oli itse Schumacher joka johti koko puljua :thumbfh:

Nyt siellä on se tarvittu ja kaivattu kuski johtamassa tiimiä mutta eikö heillä todellakaan herää epäilys siitä oliko se Todt joka johti tiimiä vai Schumacher :confused:
Kyllähän F1-tiimin kokoisessa organisaatiossa on useita eritasoisia johtajia, joilla on omat vastuualueensa.
 

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
Tämä luutavamminkin johtuu siitä että tämä on Ferrarin tietoinen taktiikka kääntää median kohde itsestä kilpailijaan (sen sijaan että tarkasteltaisiin syitä Ferrarin vaisuuteen) ja toivotaan toivotaan leikki jatkuu siten että FIA tekisi tarkennuksia sääntöihin jolloin kilpailijan kilpailukyky laskisi tilapäisesti.

Tämäkin kuvastaa erittäin hyvin vastuuttomuutta tallin johdossa.
:alppu:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Niin siis kyseessä on FOTA:n järjestämä tilaisuus, jossa tavalliset fanit saavat kysellä eri tiimien kuskeilta ja muulta henkilöstöltä mieltä askarruttavista asioista. Se ei siis ollut mikään ferrarifanien tilaisuus, jos siksi silmiäsi pyörittelit.

Sen verran olin epätarkka, että kysessä on Fans Forum, ja se pidettiin Milanossa, vaikka Monzan kisaviikonlopun yhteydessä olikin.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Ferrarin viimeisin kunnollinen F1-auto oli ehdottomasti F2008. Sen jälkeen on tullut korkeintaan kärkipään keskinkertaisuuksia. Perustelen tän sillä, että kaudesta 2009 lähtien on tullut 7 voittoa tähän päivään asti! Pelkästään kaudella 2006 voittoja tuli 9.
Niin, onhan tuossa McLarenin samalta ajalta kerättyyn voittosaldoon peräti neljän voiton ero (11-7).
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Ferrarin viimeisin kunnollinen F1-auto oli ehdottomasti F2008. Sen jälkeen on tullut korkeintaan kärkipään keskinkertaisuuksia. Perustelen tän sillä, että kaudesta 2009 lähtien on tullut 7 voittoa tähän päivään asti! Pelkästään kaudella 2006 voittoja tuli 9. Kaudella 2004 järkyttävät 15 voittoa ja 2008-kaudella 8 kärkitilaa. Että tällästä faktaa Cavalino Rapanten seikkailuista viime kausilta.
Väittäisin, että 2009 auto oli itsessään hyvä mutta Ferrari missasi tupladifun ja ajautui kopiomoodiin, josta se ei ole päässyt irti vieläkään. Pahasti näyttää siltä, ettei ensi kausi tuo tähänkään muutosta. 2009 Ferrari hallitsi talvitestejä ennen viimeisiä testejä joihin Brawn vihdoin liittyi mukaan...

Ferrarin alamäki alkoi rengassodan päättymisestä ja sai lisäsysäyksen testauskiellosta. Ilman näitä ei valtavista resursseista saa niin suurta etua muihin nähden. Ferrari oli kuin NL:n tykistö 2. Maailmansodassa: paska tulenjohto mutta tykkejä niin paljon että väkisin osuu ainakin sinne päin. Ihmeitä voi toki tapahtua mutta en usko Ferrarin nousevan ennen kuin säännöt menevät taas kunnolla uusiksi - jos silloinkaan.
 

European_Minardi

Well-known member
Liittynyt
30.8.2011
Viestit
214
Niin, onhan tuossa McLarenin samalta ajalta kerättyyn voittosaldoon peräti neljän voiton ero (11-7).
Ero on kohtuu pieni, mutta pointtina oli se, että mistä lähtökohdista Ferrarin uponnu suohonsa. 2000-lukun alku ja puolivälin jälkeinen osa oli Ferrarin heiniä liki täysin. Sitten tuli pari sääntömuutosta ja padamts, Ferrarin innovatiiviset ratkaisut on ollu leikkiä kopiokonetta ja ylistää Alonson kehitystaitoja, jotka mun silmääni ei ainakaan oo ollu silmää hivelevää.

Mutta eipäs toi McLarenkaan kovin kauhiasti juhlinu Häkkisen lähdön jälkeen. Poikkeuksina kaudet 2003 ja 2005. Sen jälkeen saatiin odottaa taas kauteen 2007, että McLaren oli oikeasti lähellä voittaa mestaruuden ja 2008 niin kävi.
Mun mielestä kauden 2009 sääntömuutosten jälkeen McLaren on ollut aina vahvoilla, poikkeuksena alkukausi 2009. Uusia keksintöjä ovat luoneet, ja ilmeisesti ne on toiminu aika helkkarin makosasti. Kysykää vaikka Buttonilta, että miltä tuntu melkein voittaa Singaporessa!

Formula Ykköset on innovatiivisten ratkaisujen hermokeskus, jos keksit jotain mitä muut eivät, olet vahvoilla. Mutta sun on kehiteltävä kokoajan jotain uutta jäynää muille talleille, ettei ne saa sun etumatkaa kiinni ja tämän takia Red Bull on tällä hetkellä maailman paras F1-talli ja tulee sitä olemaan väh. seuraavat 2 kautta!
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1394
Formula Ykköset on innovatiivisten ratkaisujen hermokeskus, jos keksit jotain mitä muut eivät, olet vahvoilla. Mutta sun on kehiteltävä kokoajan jotain uutta jäynää muille talleille, ettei ne saa sun etumatkaa kiinni ja tämän takia Red Bull on tällä hetkellä maailman paras F1-talli ja tulee sitä olemaan väh. seuraavat 2 kautta!
Totta, mutta miten tuo käytännössä toteutuu onkin jo eri asia. Ilmeisesti Newey osuu heti laakista maaliin, tai heillä on erittäin hyvät simulointimallit. Mutta Ferrarin (ja veikkaan, että MCLareninkin) työtapa on ollut erilainen. Testaus, testaus ja vielä kerran testaus. Tuollaista työskentelytapaa kutsutaan myös iteroinniksi. Kun testautta alettiin rajoittaa, varsinkin Ferrari oli täysin pulassa. Koko organisaation työskentelytapa piti muuttaa tuosta "iterointimoodista" toiseen. Tulokset näemme.
Kopiointia sinällään on moottoriurheilussa harrastettu aina. Mutta nyt, kun toleranssit (tai mikä olisi oikea sana) on niin pienet, se on huomattavasti vaikeampaa. Hyvänä esimerkkinä tuo blown diffuser, joka on kokoelma erilaisia pieniä innovaatioita. Sellaisen kopioiminen on aika vaikeaa.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Domenicalin ilmettä ei voi edes pistää komiikan piikkiin..

Onko tää Leo? Luulin että kuvassa on Reiska Härmästä, joka on ollu vähä vormulamatkalla. Tosin ei enää seitsemännen päivän (ja yön) jälkeen muista missä. Dome antaa tukea kun hieman vetää maan vetovoima liikaa oikealle (sekin vielä, perkele).

:D :wink:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ferrarin innovatiiviset ratkaisut on ollu leikkiä kopiokonetta ja ylistää Alonson kehitystaitoja
Missäs Ferrari on Alonson kehitystaitoja ylistänyt? Ei tuosta minun muistini mukaan ole puhuneet kuin Espanjan Alonso-media ja Alonson kritisoijat. Voin toki olla väärässäkin, kun en seuraa mitenkään erityisesti Ferrari-mediaa.
 

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
Missäs Ferrari on Alonson kehitystaitoja ylistänyt? Ei tuosta minun muistini mukaan ole puhuneet kuin Espanjan Alonso-media ja Alonson kritisoijat. Voin toki olla väärässäkin, kun en seuraa mitenkään erityisesti Ferrari-mediaa.
Ferrari ei ole KOSKAAN ylistänyt Alonson kehitystaitoja, EI KOSKAAN :D:D:D
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ferrari ei ole KOSKAAN ylistänyt Alonson kehitystaitoja, EI KOSKAAN :D:D:D
No siis epäilemättä kaikki tallit aina silloin tällöin kuskejaan yhdestä sun toisesta asiasta kehaisevat, mutta en muista Ferrarin mitenkään korostetusti ylistäneen juuri Alonsoa juuri kehitystaidoista. Kehuivathan he Kimiäkin palautteesta (joka käytännössä on juuri se miten kuskit autoa "kehittävät").

Olen siinä käsityksessä, että koko autonkehittäjä-myytti on lähtenyt siitä 0.6 sekunnista, jonka Alonso sanoi tuoneensa (Renaultilta) McLarenille. Ja että siihen ovat tarttuneet lähes yksinomaan Espanjan media ja Alonson kritisoijat. Tai no, silmälappuiset Alonsofanit Espanjan ulkopuolella tietty myös.

Kuskit eivät kehitä autoja, joten koko juttu on alunperinkin fuulaa.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
No siis epäilemättä kaikki tallit aina silloin tällöin kuskejaan yhdestä sun toisesta asiasta kehaisevat, mutta en muista Ferrarin mitenkään korostetusti ylistäneen juuri Alonsoa juuri kehitystaidoista. Kehuivathan he Kimiäkin palautteesta (joka käytännössä on juuri se miten kuskit autoa "kehittävät").

Olen siinä käsityksessä, että koko autonkehittäjä-myytti on lähtenyt siitä 0.6 sekunnista, jonka Alonso sanoi tuoneensa (Renaultilta) McLarenille. Ja että siihen ovat tarttuneet lähes yksinomaan Espanjan media ja Alonson kritisoijat. Tai no, silmälappuiset Alonsofanit Espanjan ulkopuolella tietty myös.

Kuskit eivät kehitä autoja, joten koko juttu on alunperinkin fuulaa.
Aldo Costa

"I haven't heard from Schumacher yet, but I will do soon," he said. "No one is as good as him in interpreting a car and its development. He will be fundamental, and I strongly believe in him as a driver too."

You were saying?
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Aldo Costa

"I haven't heard from Schumacher yet, but I will do soon," he said. "No one is as good as him in interpreting a car and its development. He will be fundamental, and I strongly believe in him as a driver too."

You were saying?
Eihän tässäkään kehuta Schumacheria autonkehittäjänä, vaan sen käyttäytymisen ja kehityksen "tulkkaajana".
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Aldo Costa

"I haven't heard from Schumacher yet, but I will do soon," he said. "No one is as good as him in interpreting a car and its development. He will be fundamental, and I strongly believe in him as a driver too."

You were saying?
No tuota juuri, että kuskin tehtävä on vain tulkita autoon tehtyjä muutoksia. Insinöörit kehittävät, kuski kertoo miten se vaikutti.
Mikä on erittäin suuri osa autonkehitystä.
On toki, palaute on tärkeää. Mutta se ei tarkoita, että kuski itse olisi tehnyt autoa yhtään nopeammaksi (ja siitähän tässä Alonso-myytissä on kyse, ainakin kritisoijien mielestä).
 
Viimeksi muokattu:

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Alonsossa kyse on :

1. 0,6 sekunnista
2. Suuresta Johtajuudesta (tai johtajasta)
3. Siitä että se on enemmän Latino

joten kyllä noilla eväillä jo autoa kehitetään jopa ihan yksin.
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Ja yhtäkkiä asiasta onkin tullut Alonso-myytti johon vain ja ainoastaan kritisojat uskoivat.

Niin ne ajat muuttuvat...

EDIT: Oman muistini mukaan kritisoijat eivät siihen uskoneet ja siitä oli tappelua niiden kanssa jotka siihen uskoivat.

Nyt kun uskotaan niin ei sekään kelpaa.
Juu ei kelpaa ei.. eiköhän se ole perimmiltään niin että ne ketkä eivät kimistä pitäneet halusivat uskoa ja uskotella muille että Alonso on suuri ja mahtava, kaiken osaava kundi..josta tulikin täysi floppi, kimimäisen tyylin ottanut (mm.Lippis) kiukutteleva luuseri.

Nyt kun laitetaan argumentteihin näitä alonsosta kerrottuja juttuja (Ferrarin perustelut, Alonson sanomiset, lehtien jutut yms) niin ne onkin pelkkää urbaania legendaa kaikki. :D

No eikös joku täällä joskus sanonut että mestaruudet ratkaisee..ferrari aika 1-0, ja se ei muutu ainakaan vuoteen vielä. kuinka monta yritystä alonso tarvitsee siihen yhteen mestaruuteen ferkkulla?
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Alonso on suuri ja mahtava, kaiken osaava kundi..josta tulikin täysi floppi
Vaikken mikään Alonso fani olekkaan täytynee rehellisyyden nimissä sanoa, että tuskin Alonson suorituksia Ferrarilla voinee sanoa täydeksi flopiksi. Se lienee älyllisesti yhtä väärin kuin väitteet Kimin epäonnistumisesta Ferrarilla tai että "Massa vei Kimiä kuin litran mittaan" tms.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös