Herää jo! Siinä missä Ferrari vielä elelee menneisyydessä uskoen että kyllä perinteisellä metodilla hyvä tulee ja lamaantuu kun pitäisi elää mukana kehityksessä ja muuttua itse, siinä vaiheessa Newey jo innolla odottaa mitä uutta on tulossa ja miten suunnitella rajoitusten ja säännösten sisäpuolella jotakin sellaista mitä muut sitten hädissään kopioivat.
Onko se niin vaikeata sanoa: Newey osaa asiansa ja tietää mitä tekee :thumbup:
Höpö höpö. Kun testaaminen on kielletty (siis kauden aika pl kisaperjantait), ei kai Ferrari missään "menneisyydessä" elä. Mitä kirjoitin oli juuri se, että organisaation tapaa tehdä työtä on erittäin vaikea muuttaa. Siitä on kysymys. Schumacher oli ilmeisesti ideaali kuski, koska toimi itsekin tuolla iteroivalla tavalla. Lisäksi pystyi antamaan hyvää palautetta.
Newey on kyllä erittäin taitava sitähän ei kukaan kiellä. Mutta mikään sateentekijä toki ei, tätä todistaa Todt, Schumi, Brawn kolmikon valtakausi.
Toisekseen, ei Adrian niitä autoja yksin suunnittele, siellä taustala työskentelee muitakin lahjakkaita heppuja, tosin julkisuudelta piilossa. ja: tärkeinpänä on oikenlainen ympäristö:
Hyvä esimerkki on McLarenin ajoilta, kun Newey suunnitteli etupään niin, että ylemmät tukivaret meni bargeboard:n (en muista onko oikea termi) läpi. Ja silloin, kun sai testata mielin määrin, noitahan tietysti testattiin useita erilaisia. Ongelma oli vaan se, että aina, kun tuo levy irrotettiin. piti irrottaa myös tukivarsi. mekaanikot kirosivat moisen konstruktion Ja vaativat, että levy etureinaan olisi tehty pieni viillos, josta tukivarren olsi saanut sujautettua kätevästi. Tämä ei mr täydelliselle käynyt lainkaan
, koska virtauksethan olisi sotkeutuneet varmaan 0,0001% huonommaksi...
RB:llä ei ehkä tuollaisia ongelmia ole, tiedä häntä.
Tai, jos Newey ei nin hyvä olekaan, vaan Vettel :idea: