Fernando Alonso vs. Felipe Massa

Kumpi sijoittuu paremmin kauden 2010 MM-sarjassa?

  • Felipe Massa

    Äänet: 34 51,5%
  • Fernando Alonso

    Äänet: 32 48,5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    66
  • Äänestys suljettu. .

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8254
Sijainti
Helsinki
Tai jos auto vain on aina ollut aliohjaava ja aiemmin hyvä vauhti Kimiin verrattuna ei enää näytäkään hyvältä auton ollessa parempi Alonson käteen..
Näinkin se voi olla, ja ehkä jopa osittain onkin mut luulen, että se johtuu osittain myös siitä, että tässä nyt on selkeä ykkös- ja kakkoskuski asetelma nähtävävissä. Yhtälailla jousi voi vaikuttaa, kuin hankala autokin.

Sellanen muuten täytyy näihin todeta:
Silverstonen jälkeen:
Kisat 4-6 Alonsolle
Aika-ajot 3-7 Alonsolle

Että kisat voisi hyvinkin olla toisinpäin, jos Alonso ei olisi kahteen kertaan torbedoinut enemmän tai vähemmän kyseenalaisin keinoin Felipe-Babyn kisoja. Sinänsä siis kisat olisi voineet mennä paremminkin, jos Fernando ei toheltaisi omien kisojensa ohella myös tallikaverin kisoja.

Toki jossittelu on turhaa, enkä siksi jatkakaan sitä sen pidemmälle :eek:
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Massa on kyllä tahtotilaltaan aivan toista kuin taannoin. Ei lausuntoja, ei uhoamista saati, että kommentoisi kun tallikaveri tuhoaa kisansa. Eli joko jousi tai kakkoskuskin asema on vienyt luonnon tai molemmat. Selvää myös lienee, että renkaiden lämmön saavuttaminen on vaikeaa eikä aiempien vuosien hyvät lähtöruudut helpota elämää vaan kisa on usein aloitettava takamatkasta jossa Massa harvemmin on onnistunut.

Tuossa auton säätämisessä mieleisekseen Massa joutuu nyt miettimään, miltä homma maistui Kimillä 08 kun Massa ja Schumi lobbasit aliohjaavaa jousitusergonomiaa joka oli myrkkyä Kimin rengaslämpöongelmille. Aivan niin vaikeaa Ferrarilla ei nyt ole, mutta vaikeaa kuitenkin - ainakin Massalla. Enää ei tallissa mietitä mikä olisi se paras tasapaino Massalle koska Alonso pystyy ajamaan hyviä kisoja pienemmälläkin säätöikkunalla. Ehei - nyt lienee kysytty Alonsolta miten hän haluaa tasapainoa haettavan ja Massa joutuu sovittamaan ajoaan siihen ikkunaan.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18371
Kisat 4-7 Alonsolle
Aika-ajot 3-8 Alonsolle
 

KimiFan1

Well-known member
Liittynyt
27.2.2009
Viestit
675
Voiko tota Alonsoo enää enempää vihata. Kuka edes kehtaa väittää jossain MTV3 F1;n kommenteissa Kimiä lahjamestariksi kun Alonso on saanu tämän kauden voitot molemmat lahjana. Sitte vielä tuulettaa ihan kun olis ansainnu tuon voiton.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Kisat 4-7 Alonsolle
Aika-ajot 3-8 Alonsolle
Turha näitä tilastoja on enää tänne edes laittaa, kun toisen ei ole mahdollista voittaa, eikä varmaan ketään enää edes kiinnosta. Kaikki tietää että tämä peli päättyy Alonson voittoon.
 

James Hunter

Well-known member
Liittynyt
20.7.2008
Viestit
281
Minä uskon että Alonso voittaa vielä ajamalla punaisissa vermeissä ilman Santanderin apua. Aika hengettömäksi apukuskiksi on Massa murjottu.
 

Montana

Well-known member
Liittynyt
11.7.2010
Viestit
552
Meinasin alkaa itkemään surusta Massan puolesta. Mies on kuitenkin toipunut helvetin kovasta tällistä ja sitten ei edes anneta voittaa kisaa JONKA ON TODELLAKIN ENEMMÄN ANSAINNUT KUIN ALONSO.

Itseäni suorastaan vituttaa ettei Massalla ole Webber tyylistä asennetta, mutta se ei ehkä Massan asemassa olisi fiksua. Kyllä Alonso tulee turpiinsa saamaan vielä. Kyllähän jokainen mediassa oleva näkee kuinka luuseri ajaja se Alonso oikeasti on. Ei pääse edes Massasta ohi vaan kitisee jotain tiimiradioon. Helvetin heinäsirkka.
 

Läskipää

Well-known member
Liittynyt
28.1.2008
Viestit
108
Meinasin alkaa itkemään surusta Massan puolesta. Mies on kuitenkin toipunut helvetin kovasta tällistä ja sitten ei edes anneta voittaa kisaa JONKA ON TODELLAKIN ENEMMÄN ANSAINNUT KUIN ALONSO.

Itseäni suorastaan vituttaa ettei Massalla ole Webber tyylistä asennetta, mutta se ei ehkä Massan asemassa olisi fiksua. Kyllä Alonso tulee turpiinsa saamaan vielä. Kyllähän jokainen mediassa oleva näkee kuinka luuseri ajaja se Alonso oikeasti on. Ei pääse edes Massasta ohi vaan kitisee jotain tiimiradioon. Helvetin heinäsirkka.
POINTSIT :D
 

Artelo

Active member
Liittynyt
8.9.2009
Viestit
39
FIA ainakin laitto, eihän se tietenkään kovin reilua ollut ainakaan Massaa kohtaan.
Eikä myöskään koko maailman F1-faneja kohtaan, lukuun ottamatta tietenkin espanjalaisia.

Löin TV:n kiinni tapauksen jälkeen. Ei ollut mitään intressejä katsoa, kun fanitus kohdistuu nykyään lajiin, eikä vain tiettyyn kuskiin.
 

Mauro

Well-known member
Liittynyt
15.5.2006
Viestit
127
Sijainti
Espoo
Niin ne tilanteet muuttuu F1-maailmassa(kin). Vielä viime kauden alussa Massa lesoi olevansa Ferrariperheen sydän ja yms. skeidaa. No, nuo "tittelit" myytiin ajan hengen mukaisesti eniten tarjonneelle, joka oli tällä kertaa Banco Santander.

Vaikka Felipe-Baby kertoi olleensa hieman harmistunut, ettei onnettomuutensa jälkeen herännyt koomastaan Räikkösen lämmittämän lämpimän maidon tuoksuun ja että Kimi oli varsin kylmä ja etäinen, niin veikkaan että aika helvetin paljon mielummin Massa ajaisi nyt Räksän partnerina kun olisi Pankkiirin kynnysmattona.

Kimin aikana tuollaista ei olisi IKINÄ tapahtunut. Ja vaikka sitä silloin vähän joskus harmittelikin, ettei Kimi saanut ykköskuskin kohtelua, niin nyt kun on katsonut tota Santanderin kumminpojan touhuja, niin hienoa, että Kimi voi ainakin sanoa voittaneensa selkä suorana ja rehellisin keinoin. Pankkiiri ajanut nyt puoli kautta Massan parina ja Massaa on alistettu jo pahemmin kun koko uransa aikana yhteensä ennen tätä kautta. Pahaa tekee katsoa.

Silloin ihan heti kauden alussa vähän harmittelin ettei Räikkönen enää duunaa punaisissa haalareissa Massan paikalla/tallikaverina, mutta nyt kun on tuota touhua katsonut, niin Ferrarin touhu on niin paskaa, että ei harmita yhtään että Kimi ei siellä enää ole. Liekö sattumaa, mutta mun mielestä Räikkösen 3 kauden aikana Ferrarilla sikailtiin keskimääräistä huomattavasti vähemmän, kun ennen häntä, ja varsinkin nyt jälkeen.

Tai no, oisko Kimi sitten saanut Alonson tyylistä jumalakohtelua, jos DNA ois vähän voidellut paalua Mololle ( heh, DNA:D), mutta kyllä minä vaikka olenkin urheilumies henkeen ja vereen ja teen itsekin LÄHES mitä tahansa voiton eteen, niin Alonson paikalla kyllä nolottaisi. Tuollaisen "voiton" jälkeen en ainakaan tuulettelisi sitä kuin jotain olympiavoittoa. No, Moukka mikä moukka!!

PS: Ja kyllä, toivon Alonsolle kaikkea pahaa hänen uransa loppuun asti. Vielä vuosi sitten Hamilton oli by far se mun eniten vihaama kuski. Nyt jopa Hamilton saa mun puolesta viedä mestaruuden näytöstyylin kunhan tää yks espanjalainen äidin pikku runkkari ei sitä vie.

Tässä tällainen pieni avautuminen yövuoron jälkeen. Kiitos ja anteeksi, Mauro menee nyt nukkumaan :D

EDIT: Ja vielä unohtui yks juttu sanoa. Olen myös pettynyt Massaan. Mun mielestä kunnia ja ennen kaikkea mieskunnia on se asia, josta sut tullaan uran jälkeen muistamaan. Minkälainen kuljettaja olit muiden mielestä. Massan ois pitänyt sanoo Schmedleylle, että "joo, kyllä mä ymmärrän" ja sit repii piuha irti ja kruisailla ykkösenä ja sit vitulliset tuuletukset päälle vielä. Okei, fudut siit ois voinut tulla, mut lähdetään sit ainakin tyylillä. Massa sais kyllä paikan jostain muustakin hyvästä tallista. Katson nimittäin ihan oikeasti n. 1000 kertaa mielummin Kovalaisen jumittamista Lotuksella sijalla 20 kun sitä parin viime kauden jatkuvaa kyykyttämistä Ladalla. Se vitutti niin syvästi ja itse on suostuisi tuollaiseen (no, okei. Helppo nyt sanoo, mut jos tarpeeks laitettais fyffee tiskiin, niin kai sitä itsekin hännystelis). Summa summarum: Massan ois pitänyt ignoraa tallimääräys ja ajaa voittoon. Tai vielä nätimpää ois ollut Gabor Talmasci -tyyliin kiihdyttää vikan kiekan maalisuoralla Alonson edelle kun toinen jo kruisaa ja tuulettelee.. Siinä ois ollut tyyliä!!
 
Viimeksi muokattu:

KimiFan1

Well-known member
Liittynyt
27.2.2009
Viestit
675
Niin ne tilanteet muuttuu F1-maailmassa(kin). Vielä viime kauden alussa Massa lesoi olevansa Ferrariperheen sydän ja yms. skeidaa. No, nuo "tittelit" myytiin ajan hengen mukaisesti eniten tarjonneelle, joka oli tällä kertaa Banco Santander.

Vaikka Felipe-Baby kertoi olleensa hieman harmistunut, ettei onnettomuutensa jälkeen herännyt koomastaan Räikkösen lämmittämän lämpimän maidon tuoksuun ja että Kimi oli varsin kylmä ja etäinen, niin veikkaan että aika helvetin paljon mielummin Massa ajaisi nyt Räksän partnerina kun olisi Pankkiirin kynnysmattona.

Kimin aikana tuollaista ei olisi IKINÄ tapahtunut. Ja vaikka sitä silloin vähän joskus harmittelikin, ettei Kimi saanut ykköskuskin kohtelua, niin nyt kun on katsonut tota Santanderin kumminpojan touhuja, niin hienoa, että Kimi voi ainakin sanoa voittaneensa selkä suorana ja rehellisin keinoin. Pankkiiri ajanut nyt puoli kautta Massan parina ja Massaa on alistettu jo pahemmin kun koko uransa aikana yhteensä ennen tätä kautta. Pahaa tekee katsoa.

Silloin ihan heti kauden alussa vähän harmittelin ettei Räikkönen enää duunaa punaisissa haalareissa Massan paikalla/tallikaverina, mutta nyt kun on tuota touhua katsonut, niin Ferrarin touhu on niin paskaa, että ei harmita yhtään että Kimi ei siellä enää ole. Liekö sattumaa, mutta mun mielestä Räikkösen 3 kauden aikana Ferrarilla sikailtiin keskimääräistä huomattavasti vähemmän, kun ennen häntä, ja varsinkin nyt jälkeen.

Tai no, oisko Kimi sitten saanut Alonson tyylistä jumalakohtelua, jos DNA ois vähän voidellut paalua Mololle ( heh, DNA:D), mutta kyllä minä vaikka olenkin urheilumies henkeen ja vereen ja teen itsekin LÄHES mitä tahansa voiton eteen, niin Alonson paikalla kyllä nolottaisi. Tuollaisen "voiton" jälkeen en ainakaan tuulettelisi sitä kuin jotain olympiavoittoa. No, Moukka mikä moukka!!

PS: Ja kyllä, toivon Alonsolle kaikkea pahaa hänen uransa loppuun asti. Vielä vuosi sitten Hamilton oli by far se mun eniten vihaama kuski. Nyt jopa Hamilton saa mun puolesta viedä mestaruuden näytöstyylin kunhan tää yks espanjalainen äidin pikku runkkari ei sitä vie.

Tässä tällainen pieni avautuminen yövuoron jälkeen. Kiitos ja anteeksi, Mauro menee nyt nukkumaan :D

EDIT: Ja vielä unohtui yks juttu sanoa. Olen myös pettynyt Massaan. Mun mielestä kunnia ja ennen kaikkea mieskunnia on se asia, josta sut tullaan uran jälkeen muistamaan. Minkälainen kuljettaja olit muiden mielestä. Massan ois pitänyt sanoo Schmedleylle, että "joo, kyllä mä ymmärrän" ja sit repii piuha irti ja kruisailla ykkösenä ja sit vitulliset tuuletukset päälle vielä. Okei, fudut siit ois voinut tulla, mut lähdetään sit ainakin tyylillä. Massa sais kyllä paikan jostain muustakin hyvästä tallista. Katson nimittäin ihan oikeasti n. 1000 kertaa mielummin Kovalaisen jumittamista Lotuksella sijalla 20 kun sitä parin viime kauden jatkuvaa kyykyttämistä Ladalla. Se vitutti niin syvästi ja itse on suostuisi tuollaiseen (no, okei. Helppo nyt sanoo, mut jos tarpeeks laitettais fyffee tiskiin, niin kai sitä itsekin hännystelis). Summa summarum: Massan ois pitänyt ignoraa tallimääräys ja ajaa voittoon. Tai vielä nätimpää ois ollut Gabor Talmasci -tyyliin kiihdyttää vikan kiekan maalisuoralla Alonson edelle kun toinen jo kruisaa ja tuulettelee.. Siinä ois ollut tyyliä!!
Ihan kun olisin itse kirjoittanut tän. Ajattelen meinaan aivan samalla tavalla. :D
 

Reef

Den Här satserna
Liittynyt
22.1.2004
Viestit
845
Sijainti
Turku
... Katson nimittäin ihan oikeasti n. 1000 kertaa mielummin Kovalaisen jumittamista Lotuksella sijalla 20 kun sitä parin viime kauden jatkuvaa kyykyttämistä Ladalla.
Aivan samoilla linjoilla :thumbup:
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Valitettavasti on sanottava, että vain Massalla nämä... Ei nyt jumalauta kukaan muu viidettä kauttaan tallissa ajava voi antaa tietä nousukkaalle juuri kun on ajamassa voittoon vuosi kallonmurtuman jälkeen. Mutta ei kai Massa ole henkisesti koskaan ollut yhtä alamaissa kuin tällä kaudella. Miehen itseluottamus boostattiin huippuunsa osana di Montezemolon umpikieroa suunnitelmaa kauden 2009 jälkimmäisellä puoliskolla kun poikaa paijattiin kuin kukkaa kämmenellä.

Kyllä Massa tässä lokeroi itsensä vahvasti loppu-uransa ajaksi kellariosastolle. Ferrarin vesiselvä kakkoskuski, jolle on tehty alkuvuodesta samanlainen Barrichello-lobotomia kuin Rubinholle Schumacherin aisaparina. Ferrari on tietysti se suurin saatana tässä kaikessa, mutta it takes 2 to tango...
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8254
Sijainti
Helsinki
No eipä Massa sinänsä asialle ole oinut mitään kun aina selkeän ykkösaseman halunnut Alonso tulee jättisuuren tukipaketin kans paikalle.

Jotta Massa sai jatkosopparin, niin siellä on varmaan selkeät samat pykälät mitä Rubeninkin paperissa oli.

Tuo Ferrarin meininki kyllä kuvastaan ihan suoraan sellasta mafioso-perhe meininkiä. Ensin olet huipulla, ja hetkenä minä hyvänsä isä-pappa vetää puukolla selkään. Kummaa sakkia kaikenkaikkiaan :confused:

Ja toki ymmärrettävääkin tietyllä tapaa mut muualla nuo on tehty toisin :alppu:
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Itseasiassa suurimman ristiriidan tähän tuo se, että annetaan vaikutelma kuin Massalla olisi muka menestymismahdollisuus. Koko Ferrarin johtajisto suhtautuu julkisuudessakin asiaan tietoisena siitä, että Massan papereissa lukee: 2-kuski ( ei kirjaimellisesti mutta sama viesti ). Tietenkin he tätä taustaa vasten näkevät, että onpas iso poru yhdestä sijoitusten vaihdosta.

Jos katsojillekin tehtäisiin jo kauden alussa selväksi niin kuin on tehty Massalle: olet auttamassa Alonsoa mestariksi tai haet paikkaa muualta. Saat voittaakin, jos se ei ole Alonsolta poissa. Silloin katsojat tietäisivät missä mennään: Ferrari olisi yhtä kuin 2x team Alonso. Vastassaan team Hamilton, team Button, team Vettel jne. Nämä muut tiimit tukisivat tallikohtaisesti toisiaan vasta kauden edetessä jos oma tilanne olisi käynyt toivottomaksi.

Nyt suurin suuttumus aiheutuu tuosta kunnioituksen puutteesta katsojia kohtaan: Alonso kekkuloi kuin mikäkin messias - vaikka todellisuudessa kilpailee kahdella autokunnalla, siipimies suojanaan. Ja sitten vielä sitä helvetinmoista teatteria ja jälleen - kunnioituksen puutetta katsojia kohtaan - kun valehdellaan ja näytellään sankaria silmät ja suut täyteen.

Jos Alonso kauden alkaessa sanoisi suoraan, meidän strategia on tämä: Massa auttaa minua ja näin saatamme pystyä mestaruustaistoon. Keskenään kilpaillen se olisi riskaapelia ja meidän linjamme on tämä. Näin se pitäisi sanoa jos sen näin kerran tekee.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös