Fernando Alonso VS. Kimi Räikkönen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meleren~
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Meleren~

Well-known member
Noniin kumpis on foorumilaisten mielestä parempi F1-kuljettaja?

Itse luulen että Alonso, mutta toivot. olen väärässä tai ihan v*tun sama.

Meleren~ sanoi:
Noniin kumpis on foorumilaisten mielestä parempi F1-kuljettaja?

Itse luulen että Alonso, mutta toivot. olen väärässä tai ihan v*tun sama.

olet väärässä kyllähän se kimble parempi on :ahem: tosin alonso on onnekkaampi kuin kimble :D

Tää on vaikee niinku aina. Sanon, että ei mitään tietoa. En tiedä. Molemmat hyviä ja nopeita.

Tosta onnesta:
Mä en mihkään onneen (eri asia siis kuin onnellisuus) juuri usko, mutta jos nyt onnesta puhutaan, niin Alonsolla on onnea, kun auto on luotettava, mutta Kimillä on onnea, kun auto on nopea. Onko Kimi voittanut useassa kisassa Alonson, koska hänellä on onnea nopeamman auton muodossa? Onko Alonso voittanut Kimin, koska hänellä on onnea luotettavamman auton muodossa? Laskekaa nyt siitä sitten, kuka on aina menettänyt mitenkin paljon pisteitä epäonnen takia. Ja joskushan jos ei olisi tullut keskeytystä luotettavuuden takia, olisi voinut tulla keskeytys esim. ulosajon takia muutamaa kierrosta myöhemmin tätä tapahtunutta teknisen vian aiheuttamaa keskeytystä. Alonso mokasi Kanadassa, kun hermostui, mutta jos hän olisikin kerennyt ennen tuota mokaa keskeyttää tekniseen vikaan, niin joku voisi jossitella, kuinka hän menetti 10 pistettä teknisen vian takia. Näin ne asiat menee, koskaan ei voi tietää, mitä olisikaan sattunut jos... Jossittelua voi tehdä aina molempiin suuntiin, ja onnestakin voi puhua, mutta loppujen lopuksi ei tässä lajissa mistään jossista eikä onnesta ole kysymys.

Minun mielestäni asiassa ei ole epäselvää. Kimi Räikkönen ehdottomasti. Hänellä on vain ollut niin tavattoman huono onni. Kun taasen Espanjaa edustavalla Alonsolla on ollut tavattoman hyvä onni.
Uskon Räikkösen olevan ensi kauden jälkeen mestari jos auto kestää paremmin kuin tänä vuonna on kestänyt. Sehän on nimittäin kestänyt tavattoman huonosti ja ilman sitä epäonnea Räikkönen olisi mestari jo nyt. Epäonni on maksanut hänelle yli 40 pistettä.

sooda sanoi:
Alonson mielestä hän on parempi. Ja kaiken lisäksi Alonson äitikin on sitä mieltä! :eek:

Niin varmasti, vaan entäpä miten on kuljettajaparemmuuden laita? :o

Vaikea sanoa. Molemmat ovat ajaneet hienon ja lähes virheettömän kauden. Jos sitä ei joku ole sinivalkoisten lasien läpi nähnyt, niin Kimi on ollut nopeampi siksi, että McLaren on ollut nopeampi auto. Alonso on tehnyt sen, mikä Renaultilla on mahdollista, ajanut järkevästi ja kestänyt hyvin paineet. Jos miehet vaihtaisivat paikkaa, olisivat voimasuhteet päinvastaiset. Molemmat ovat jättäneet varjoon tallikaverinsa, Alonso ehkä selvemmin kuin Kimi, ainakin tulosten valossa.

Jokainen kuski Massaa lukuunottamatta pitää itseään parhaana. Massa ei pidä koska hän kuulemma saa orgasmin päästessään ajamaan mielestään maailman parhaan kuskin apupoikana! Luuseri jo syntyessään! ;)

HÖYNÄ sanoi:
Jokainen kuski Massaa lukuunottamatta pitää itseään parhaana. Massa ei pidä koska hän kuulemma saa orgasmin päästessään ajamaan mielestään maailman parhaan kuskin apupoikana! Luuseri jo syntyessään! ;)

Noinhan se sanoi vain sopimusteknisistä syistä...

HÖYNÄ sanoi:

Onko tuo totta? Onko Felipe Massa todella sanonut jotain noin omituista? Ainakin minun mielestäni on erittäin omituista ja jopa rumaa kielenkäyttöä tuollainen. Puhua o****smista ja kilpaauton ajamisesta samassa lauseessa. Vai onko tuo niinsanotusti väritetty lausunto?

Otto Hokkanen sanoi:
On. Massa taisi sanoa olevansa iloinen päästessään ajamaan maailman parhaan kuskin tallikaverina tms.

Se kuullostaisi jo paljon loogisemmalta lausunnolta kuin sellaiset rivot puheet. Ja on varmasti tottakin. Felipe Massa sai unelmasopimuksen ja jos hoitaa leiviskänsä hyvin perii aikanaan Schumacherin paikan. Felipe Massa oli kaukaa viisas lähtiessään kakkoskuljettajaksi tällaisessa kohdassa, kun voidaan hyvinkin spekuloida että Schumacher piakkoin väistyy. Ja varmaankin Ferrarin uusi nousukin alkaa ensi kaudella.

Mutku sanoi:
Kimihän on ollut aivan ylivoimainen Alonsoon verrattuna. Tekniset ongelmat vain vieneet pisteet.

Vähän niinkuin Schumacher oli viime vuonna "ihan ylivoimainen" Kimiin nähden? :thumbup:

Valde sanoi:
Vähän niinkuin Schumacher oli viime vuonna "ihan ylivoimainen" Kimiin nähden? :thumbup:

Mutta eihän tuo ole totta! Vain Schumacherin käyttämä kalusto oli ylivoimaista. Ei hän kuljettajana viime kaudella ollut mitenkään erityisen ylivoimainen esimerkiksi Kimi Räikköseen verrattuna.

Mikael.P sanoi:
Mutta eihän tuo ole totta! Vain Schumacherin käyttämä kalusto oli ylivoimaista. Ei hän kuljettajana viime kaudella ollut mitenkään erityisen ylivoimainen esimerkiksi Kimi Räikköseen verrattuna.

Ironia on vaikea laji.

Olen täysin samaa mieltä, että Schumacher AJAJANA oli tuskin ylivoimainen Räikköseen nähden viime vuonna (jos nopeampi ollenkaan). Samaa selitysmallia pitää ainakin osittain soveltaa myös tämän vuoden tilanteeseen. Vaikka Räikkönen on radalla Alonsoa nopeampi, ei ole lainkaan selvää, että hän on AJAJANA Alonsoa nopeampi.

Valde sanoi:
Ironia on vaikea laji.

Olen täysin samaa mieltä, että Schumacher AJAJANA oli tuskin ylivoimainen Räikköseen nähden viime vuonna (jos nopeampi ollenkaan). Samaa selitysmallia pitää ainakin osittain soveltaa myös tämän vuoden tilanteeseen. Vaikka Räikkönen on radalla Alonsoa nopeampi, ei ole lainkaan selvää, että hän on AJAJANA Alonsoa nopeampi.

Joo, Räkä vie Montosta ja Alonso Fisiä mennen tullen. Mutta silti ei Alonsolla ole kyllä saumaa Räkän tai Leuan vauhtiin, näin uskon.

Perstuntumallahan tässä arvellaan, mutta semmonen tuntuma on, että Kimi ei taivu kenellekkään. Eli hän on yksinkertaisesti nopein.

Ei ole ikinä taipunut, eikä tule taipumaan.

Mikael.P sanoi:
Se kuullostaisi jo paljon loogisemmalta lausunnolta kuin sellaiset rivot puheet. Ja on varmasti tottakin. Felipe Massa sai unelmasopimuksen ja jos hoitaa leiviskänsä hyvin perii aikanaan Schumacherin paikan. Felipe Massa oli kaukaa viisas lähtiessään kakkoskuljettajaksi tällaisessa kohdassa, kun voidaan hyvinkin spekuloida että Schumacher piakkoin väistyy. Ja varmaankin Ferrarin uusi nousukin alkaa ensi kaudella.

Oletko ihan tosissasi? :D

Valde sanoi:

Kimi on noussut tällä kaudella esim. aika-ajospesialistiksi. Olen varma, että Kimi olisi ottanut paaluja vaikka McLarenin "paketti" ei olisikaan ollut varikkosuoran paras. Jotain kertoo ylivoimaiset paaluajat vaikka tankki on ollut täpösentäynnä. Ja tietysti tallikaveriin verrattuna. Vaikka Montoya on usein mennyt tankille aikaisemin eli ollut muutaman kilon "kevyemmällä" niin Kimin aika on ollut kuitenkin huomattavasti parempi.