Ferrari 2005 - è buono?

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
312T4 sanoi:
Eikä muuten lähdekkään - muut tallit eivät onneksi Ferraria ohjaile:thumbup:
niin, joka asiassa yks talli vähintään on eri mieltä, sinänsä harmi kun muuten kaikki kerrankin suostuivat yhdessä johonkin...
noh, toisaalta tuon ymmärtää kun Ferrarilla on oma testirata...
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Laitetaanpa tämä tänne kun se näköjään poistui siivouksen aikana. En keksi mitään muutakaan paikkaa Ferrarin tulevalle kuljettaja-spekulaatiolle :

Puhe tulevasta kuljettajakaksikosta käy taas kuumana kun Rossilta kysyttiin mahdollisesta siirtymistä F1:siin.

Schumacherin ja Rubensin sopimus kestää siis vuoteen 2006 asti ja on varsin mahdollista, että kummatkin lopettavat ajamisen samaan aikaan. Rossi voisi olla täten varteenotettava vaihtoehto. Alunperinhän tarkoitus oli antaa Massan kerätä kokemusta Sauberilla ja katsoa sitten myöhemmin, että ansaitsisiko mies mahdollisuuden. Nopeutta löytyy mutta kritiikkä on tullut monelta taholta. Esimerkiksi Bridgestone ei ole niitä Felipen suurimpia ihailijoita. Toisaalta kansallisuus voi vaikuttaa asiaan, koska Fiat haluaa panostaa markkinointiin Brasiliassa, jossa myynti on vahvaa.

Anyway, Valentino olisi allekirjoittaneen mieleen. Hän tekee asioita radalla, joita moni pitää mahdottomana. Kolme mestaruutta vyön alla ja miehellä alkaa olemaan hinku uudelle näyttämölle. Montezemolohan testasi miehen taitoja huhtikuussa (?), jolloin kaikki Italian Porttilat seurasivat miestä paikasta toiseen. Rossi ajoi joitakin kierroksia Fioranossa ja oli lopulta vain 2-3 sekuntia karussa ennätyksestä, joka ajettiin muinoin F2003-GA:lla. Uskomaton suoritus henkilöltä, joka ei ole ikinä ajanut F1-autoa aikaisemmin elämässään.

"Driving an F1 car was an amazing experience and it was great for me to follow in Schumacher's footsteps for a day. I would like to thank Ferrari for having given me this opportunity."

VR toisi lisähuomiota lajille ja voisi tehdä John Surteesit. Ja olisi tifoille mieleen kansallisuutensa vuoksi. Mies alkaa ehkä kyllästymään jatkuviin huhuihin mutta viimeisin kommentti ei ainakaan yritä laannuttaa niitä :

"One day, maybe, I will do Formula One as I have met John Surtees and he says I must race cars. But I'm going to stay in motorbike racing for another two years."
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Niin no ennen Rossin mahdollista pestiä olisi nähtävä miehen nopeus F1-autolla. Jonkun testin kaveri taisi jo ajaakin, mutta se taisi olla pelkkää totuttelua. Rossi toisi ykkösiin kyllä varmasti lisää mielenkiintoa... Tuskin kaveri sarjaan siirtyy ellei ole varma nopeudestaan.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
MTV3:n uutisoimana Rory Byrne myönsi, että heillä oli viime kaudella ongelmia jäähdytyksen kanssa ja tästä johtuen aerodynamiikka kärsi. Eli suomeksi sanottuna: ns. hainkidukset. Vuosi takaperin kun tämän totesin, sain foorumin kaikkien Ferrari-fanien vihat niskoilleni. Joko uskotte, että olin oikeassa? ;)
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Ferrarin ja Sauberin välillähän sanottiin tällä kaudella liikkuneen tietoutta myös toiseen suuntaan. Nimen omaan jäähdytys oli kuulemma Sauberilla sen verran hyvin onnistunut, että Fioranossakin heräsi kiinnostus.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Olisi hienoa jos Ferrarilla ajaisivat tulevaisuudessa Felipe Massa ja Valentino Rossi. :)
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Observer sanoi:
Olisi hienoa jos Ferrarilla ajaisivat tulevaisuudessa Felipe Massa ja Valentino Rossi. :)
Rossi vain saattaa olla sen luokan huimapää että siinä tulee äitiä ikävä niin lihavalla paaplolla kuin myös juhannus kotkalla.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Re: Re: Ferrari 2005 - è buono?

Jeeves sanoi:
Niin, ja muistuta minua, miten paljon Schumacherin suoritustaso laski kaudella 2002 mestaruuden varmistuttua. Se mies ei enää nuorene. Kauden 2005 jälkeen äijä huomaa olevansa pistetilastossa kolmas ja lyö hanskat naulaan.
Vuoden 2003 jälkeen monilla foorumeilla ennustettiin Schumin loiston päivien olevan ohi kun Kimi pisti äijän pistetilastossa tiukoille. Kuluva vuosi osoitti toista. Jos ei nytkään tärppää niin 2005 syksyllä voi taas esittää visioita. Kun tarpeeksi pitkään ennustaa Kerppenin pitkäleuan putoavan mestaruustaistelusta osuu takuuvarmasti ennemmin tai myöhemmin oikeaan :wink:
 

Dnada21

Well-known member
Liittynyt
14.3.2004
Viestit
68
Sijainti
Nargothrond
Pete sanoi:
Nico sanoi ettei Ferrari kiinnosta, koska siellä ei saa ajaa vapaasti kilpaa. Itseä ei hirveämmin haittaa jos suomalais-kuski ajaa Ferrarilla, mutta kuvottavaa tallin toiminta on jokatapauksessa.
Niin ja Nicosta ja suomalais-kuskeista ei kannata samassa lauseessa puhua. Sakemanni mikä sakemanni. (Jos oikein muistan. En tarkista.)
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Re: Re: Re: Ferrari 2005 - è buono?

Törni sanoi:
Vuoden 2003 jälkeen monilla foorumeilla ennustettiin Schumin loiston päivien olevan ohi kun Kimi pisti äijän pistetilastossa tiukoille. Kuluva vuosi osoitti toista. Jos ei nytkään tärppää niin 2005 syksyllä voi taas esittää visioita. Kun tarpeeksi pitkään ennustaa Kerppenin pitkäleuan putoavan mestaruustaistelusta osuu takuuvarmasti ennemmin tai myöhemmin oikeaan :wink:
Tämä kausi oli lähinnä Larenin ja Williamsin autonrakennuksen epäonnistumista ja Ferrari sai kävelyvauhdilla korjata potin. Tuskin Frank tai Ron antavat tälläisen tapahtua uudelleen. Loppukaudesta tosin voimasuhteet taas normalisoituivat ja siinä oli Schumillakin ratissa vääntämistä. Toivottavasti nyt ensikaudella jokainen tiimi onnistuu auton rakentamisessa ja nähdään kunnon kisoja.

Kerppenin miehen valtakausihan loppui jo Span radalle, ei siitä enempää - ennustukset täytetty :thumbup:
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Re: Re: Re: Re: Ferrari 2005 - è buono?

belated sanoi:
Kerppenin miehen valtakausihan loppui jo Span radalle, ei siitä enempää
Toivotaan hartaasti että näin kävi. Vuonna 2003 se loppui Unkarin radalle ja sitä aikaisemminkin aina johonkin.... :D

Mutta vakavasti puhuen kyllähän lajin mielenkiinnon kannalta olisi hienoa saada vaihtelua mestaruustaisteluun :thumbup:
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Ei Schumia Spassa todellakaan lopullisesti lyöty.Ok, jos mies olisi ajanut loppukauden voitoitta ja palkintosijojen ulkopuolella, asia olisi toinen.Mutta ennenkuin mestaruudet löytyvät eri osoitteet kuin M.Schumacher & Ferrari, ei voi miestä julistaa lyödyksi
 

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
- Aika tehdä uusi otsikko tuleville uutisille, huhuille ja kaudelle yleensä.
Osallistuminen F1-puolen keskusteluun jäi hieman vähäiseksi menneellä kaudella mutta koitetaan päästä takaisin oikeille raiteille!
-------------
Oikeille raiteille - höpö höpö ..
-------------
- Vuosi sitten oltiin tilanteessa, joka oli vastustajien kannattajille mieluinen ja punaiselle väelle taasen tietyllä tavalla epämukava.
-------------
Ok en ollut mukana täällä ”vuosi sitten” mutta silti pistää silmään sanankäyttösi – tilanne oli VASTUSTAJIEN kannalta mieluinen - ?? Jos tällä tarkoitat että kilpailu oli tasaväkisempää vuonna 2003 niin voi vain ihmetellä että kuinka paljon Ferrarin täytyisi voittaa ennen kuin tilanne olisi ”Ferrarin kannalta mieluinen” Ja käyttämäsi sana ”vastustajien” – siis kaikki muut - Ferrari koko maailmaa vastaan - Hah hah ..
--------------
- Schumacher oli kyllä uusinut mestaruutensa viimeisessä kilpailussa mutta Ferrarin tasaisuus oli hieman kateissa ja muut tallit olivat ottaneet eron melkein kokonaan kiinni - tai siltä se ainakin näytti.
--------------
Olipas epämieluinen tilanne kun muut tallit ottivat eron melkein kiinni - Hah hah
’Voi vain todeta että kun esimerkiksi Mika Häkkinen voitti maailmanmestaruuden niin monet olivat iloisia siitä eikä kukaan tietääkseni sanonut että ”Mika tosin voitti mestaruuden mutta” Tämä tyyli puhua (tai kirjoittaa) osoittaa että Ferrari-fanit alkavat tulla tosi turhautuneeksi. ”Alkaa nousta päähän” niin sanoakseni. Fanit alkavat puhua että me voitimme (tai ”tosin voitimme”) ja unohtavat että se ei ole niinkään ”me” vaan enemmänkin kilpaileva talli.
--------------
- Talvella huhut Michelinin ylivoimasta sekä Mclarenin hurjasta iskukyvystä kelluivat vahvasti pinnalla ja ihmiset "tiesivät", että yksi aikakausi oli saapunut päätökseensä.
--------------
Tässä asiassa voin olla yhtä mieltä kanssasi aika pitkälle – monet uskoivat McLareniin koska testit menivät aika ajoin erittäin hyvin – mutta sittemmin kävi selville että auton luotettavuus ei ollut sitä luokkaa kuin sen olisi pitänyt olla mikä luonnollisesti johti siihen että tuli monta keskeytystä ja vauhdista piti tinkiä j.n.e. mikä tietenkin lisäsi muiden tallien kilpailukykyä (siis myös Ferrarin)
---------------
Melbournessa kuitenkin nähtiin, että todellisuus on usein tarua ihmeellisempää. Schumacherin ja Ferrarin ylivoima oli murskaavaa ja voisi väittää, että Mclarenin / Williamsin selkäranka oli katkennut jo ensimmäisen kilpailun jälkeen. Näissä merkeissä jatkettiin kilpailusta toiseen kunnes Schumi varmisti mestaruutensa Belgiassa. Järkevämmällä pisteytyksellä kausi olisi kaiketi ratkennut muutamaa kilpailua aikaisemmin.
---------------
Siis ”järkevämmällä” = Ferraria suosivalla.
Taas tulee esille Ferrari fanien turhautuneisuus.
Voin vain täten informoida sinua ja muita että FIA on kaikkien tallien FIA. Ja se on asia mikä täytyy ottaa huomioon kun keskustelee säännöistä tai sääntöjen uudistuksista. Jos joku asia ei miellytä niin se ei ole sama asia kuin että se olisi tyhmää tai epäoikeudenmukaista .

Täytyy lopettaa tähän tämä kirjoittaminen ettei tule liian pitkäksi vaikkakin loppu osa postistasi menee samalla Ferrari fan tyylillä ..
Yksi kysymys vain mieleeni – et ole ajatellut ruveta poliitikoksi tai jotain muuta vastaavaa, meinaan että tyylisi on kovin vakuuttava ja jos ei ole oikein perillä asioista niin voisi vaikka uskoa ...
 

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
... Jatketaan kuitenkin vähän vielä

-- No, loppukaudesta Bari piti sitten lippua ylhäällä ja Schumacher keskittyi lähinnä vastapuolen viihdyttämiseen - suoritustason luonnollisen notkahduksen seurauksena.
---------------
?????
---------------
-- Nyt lähdetään sitten puolustamaan mestaruutta jo kuudennen kerran perättäin ja odotuksista ei tarvitse edes puhua. Eurosportin haastattelussa mekaanikko totesi osuvasti : "Ferrarilla kaikki tekevät työnsä luonnostaan korkeimmalla mahdollisella tasolla. Tiedämme sanomattakin johdon odotukset ja meihin kohdistuvan paineen. Motivaation saamme ainoastaan voitetuista kilpailuista sekä saavutetuista mestaruuksista."
-------------------
Voin vakuuttaa että myös muiden tallien työtä tekevät tuntevat johdon odotukset ja tekevät parhaansa. Mielestäni tämä pelkkää ”propagandaa” että otat esille moisen asian ....
------------------
-- Lähtö uudelle sesongille tulee olemaan kiinnostava myös sen takia, että sääntömuutokset sekoittanevat pakkaa oikein kunnolla - vuoden 2003 tapaan.
Ferrarihan on tottunut rakentamaan toimivalle konseptille, radikaalien ratkaisujen sijasta, joten muutamia kysymysmerkkejä on ilmassa.
------------------
Kaikki tallit ovat tottuneet rakentamaan toimivalle konseptille j.n.e.
------------------
Rory Byrne on todennut uudesta autosta vasta muutamia asioita.
Luonnollisesti se on "parannus" edelliseen verrattuna mutta se tulee olemaan myös paljon hitaampi.

FIA:n pykälät tekevät siis tehtävänsä.

"I think next year's car is going to be different in quite a few areas. It's still early days and we're still busy on all the research but I'm quite sure it's going to be another step forward."
"The 2005 car will be better than this year's, that's for sure. In terms of overall performance, it won't, because of the rule changes. But, technically, it will be a big step forward. We are going to be lapping at least a second slower, probably more than that - in fact, considerably more than that at most circuits."

Uutta menopeliä ei nähdä kuitenkaan radalla, kilpailuissa, kuin vasta alkukauden jälkeen.

Tuttu juttu show kaikille.
Hybridillä mennään siis ainakin pari kisaa uuden moottorisäännön takia, joka pakottaa motin kestämään kaksi kilpailua kerrallaan.
-------------------
-- Jos Mclaren ja kumppanit ovat omilla anti-Schumi raketeillaan jäljessä kun ruutulippu heilahtaa Melbournessa niin punaisten pilttuusta saadaan varmasti muutama leveä hymy kansainväliseen televisioon.
-------------------
Mitkä ne on ne anti-Schumi rakenteet? hah hah
-------------------
-- Tässä vielä kommentti tuosta hybridin käytöstä...

"Because the rules were finalised too late and because they are so significant, we've had to do a lot of work and research to optimise the 2005 car. If we wanted to produce it early, we'd have had to make too many compromises on performance - and we don't want to.
-------------------

Mielestäni tämän tapaiset propagandistiset kirjoitukset pitäisi olla tuolla ”F1 – Vapaa” puolella koska suurin osa on kyseenalaista ”roska puhetta” se ei mielestäni riitä että liittää mukaan joitain järkeviä kommentteja (ja nekin englanniksi) ..

:)
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Se on nyt sayonara ja adios amigos toistaiseksi. Omasta tallista jatkan keskustelua F1boardilla ja muilla vastaavilla ulkomaisilla palstoilla. Katsotaan sitten kauden alussa uudestaan.

Morjes. :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Ottaen huomioon kuinka valtavan järkyttävä etumatka Ferrarilla oli taas muihin menneellä kaudella, on oletettavaa, että punaiset autot ajavat taas kärjessä Australiassa.

En odota yhtään mitään tulevalta kaudelta, kuten en odottanutkaan kaudelta 2003. Kaudella 2003 yllätyttiinkin iloisesti, kun McLaneilla ja Williamsilla voitiin ajaa myös voitoista ja mestaruuksista. Sen siivittämänä odotukset nousivatkin kattoon kaudella 2004, kun Schumacher pystyi vain niukin naukin säilyttämään kruununsa.

Kausi 2003 todistikin, ettei Schumi ole mikään ylivertainen taidoiltaan, vaan että myös hänkin on tavallinen virheitä tekevä kuolevainen, kun alla onkin auto, joka on enää kuin sellaiset 0.3 - 0.7 sekunttia muita nopeampi. Paineiden alla Schumi tekee yllättävänkin paljon virheitä.

No kausi 2004 oli sitten täydellistä Ferrarin hallintaa Italian punakoneen tehtyä jälleen sellaisen pirssin, että alta pois. Schumi sai taas körötellä mestaruuteen kaikessa rauhassa muiden yrittäessään saada täydellä kaasulla Ladojaan (Ferrariin verrattuna) pysymään puolella kaasulla ajaneiden Maranellon korskeiden orhien laukassa. Tulokset olivat odotettavia. Muiden vehkeet levisivät radalle, kun ne eivät kestäneet koko kisamittaa täydellä vauhdilla ja Maranellon pollet laukkasivat puoli juoksua maaliin kaikessa rauhassa ilman, että tekniikka joutui edes täydelle rasitukselle. Ainoastaan Monzassa ensimmäisten kierrosten tapahtumien takia Ferrari revitti vehkeistään kaikki irti, jotta punainen hurmio saatiin tarjoiltua jälleen kerran Tifosoille. Button ja Alonso todistivat samaisessa kisassa, että heistä ei ole vieläkään varteen ottavaksi Schumin haastajaksi. Kumpikaan heistä ei ole voittanut Schumia suorassa mies-miestä vastaan kisassa vieläkään. Button jopa edelleen hakee sitä ensimmäistä voittoaan.

Mutta kauteen 2005. Ferrarit tulevat kaiken järjen mukaan jatkamaan kärjessä edelleen, mutta voisiko käydä toisin?

Parhaimmassa tapauksessa mestari vaihtuu niin kuljettajissa, sekä valmistajissa. Tämä on kuitenkin epärealistinen vaihtoehto, koska se vaatii jättiharppauksen eteenpäin McLarenilta ja Williamsilta. BARrista ja Renaultista ei ole muuhun, kuin korkeintaan McLarenin ja Williamsin kiusaajiksi, eli syömään pisteitä heiltä pois.

Toiseksi parhaimmassa tapauksessa mestaruustaisto saattaa jatkua kauden loppuun asti, jolloin mestaruus ratkeaa kauden 2003 tapaan vasta viimeisessä kisassa. Oletettavasti Ferrari on kuitenkin edelleen tässäkin tapauksessa paras auto ja vie kuin viekin molemmat mestaruudet.

Jaa'a... Tulipa tässä mieleen, että huonoin vaihtoehto taitaa olla kuitenkin se paras. Nimittäin Ferrarin totaalinen dominointi heti Australiassa. Silloin nimittäin meikäläinen pitää Häkän tapaan välivuoden Formuloista ja lopettaa mahdollisesti koko lajin seuraamisen, jos mitään radikaalia ei tapahdu voimasuhteissa kauden kuluessa. Sitten voisikin siirtyä seuraamaan jotain oikeasti mielenkiintoista lajia, kuten DTM:ää. ;)
 
Viimeksi muokattu:

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
Ferrari 4ever sanoi:
Maltillinen vastaus editoitu omasta toimesta. Turha edes yrittää vastata, koska jarnaksi menee vaikka sanoisin mitä tahansa. Tämän nimimerkin painotaakka on kasvanut liian suureksi kommenttien perusteella. Myös omassa asennoitumisessa on varmasti korjattavaa, joten missään itsesäälissä on täysin turha rypeä.

Se on nyt sayonara ja adios amigos. Yleinen asiakeskustelu tosin houkuttaa jäämään mutta löytyyhän niitä muualtakin. Omasta tallista jatkan keskustelua F1boardilla ja muilla vastaavilla ulkomaisilla palstoilla.

Knowhow, jaska, Formulanomi, FO110k, Holvius, patriot, Karpow, pmv jnejnejnejnejne. Kiitosta antoisista iltapuhteista ja kaikkea hyvää tulevaisuudelle.

Moi. :thumbup:
Ferrari 4ever.
Olen rehellisesti sanoen pahoillani jos loukkasin tunteitasi.
Se ei ollut tarkoitukseni, mielestäni kirjoitit niin paljon asiatonta Ferrari ihailua että reagoin ehkä liian rankasti.
Lupaan että otan rauhallisemmin vastaisuudessa niin että voit ainakin sen asian tähden rauhassa jäädä tänne keskustelu foorumiin.. :(
 

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
Originally posted by Karpow .


Moi Karpow ..
-- Ottaen huomioon kuinka valtava järkyttävä etumatka Ferrarilla oli taas muihin menneellä kaudella, on oletettavaa, että punaiset autot ajavat taas kärjessä Australiassa.
---------------
Ferrarin etumatka on osittain (ei kokonaan) riippuvainen renkaiden erinomaisesta sopivuudesta juuri Ferrariin. Tämä johtuu luonnollisesti siitä läheisestä yhteistyöstä minkä Ferrari on jollain tavalla saanut aikaan heidän ja Bridgestonen kesken. Tämän tapainen yhteistyö ei luultavasti olisi sallittua muissa kilpailuluokissa autourheilun parissa ja on kyseenalaista jos näin läheinen yhteistyö edes on sääntöjen mukaista.
Toisaalta täytyy tietenkin muistaa että Formula 1 eroaa muista kilpailu luokista siten että siellä jokaisen tallin suurelta osin täytyy rakentaa oma autonsa. Kuinka tahansa - tämä yhteistyö on johtanut myös siihen että yhä useammat tallit ovat siirtyneet Michelin renkaisiin koska tuntevat saavansa tasapuolisemman kohtelun siellä. Tilanne ei enää luullakseni miellytä edes Bridgestonea koska asiakkaat lähtevät ja jos/kun Ferrarin etumatka kerran kuroutuu umpeen on heidän asemansa heikompi kuin sen oikeastaan pitäisi olla. Luullakseni tämä on myöskin osasyy miksi FIA oli pakotettu korjailemaan ”rengas säännöt” kun tilaisuus tuli.

Olen kanssasi samaa mieltä että Schumi on joillain tahoilla yliarvostettu (Schumi on monen mielessä kohotettu lähes yliluonnolliseksi kuljettajaksi tai jopa yliluonnolliseksi ihmiseksi). Olen ensimmäinen tunnustamaan että hän on yksi parhaista kuljettajista Formula sarjassa (kokenut, pikkutarkka ja viisas) ja toisaalta hän on vain pala Ferrarin strategiasta. Montaa meistä häiritsee se tosi asia että hän on mestaruuksiensa myötä luonut itselleen niin vahvan aseman Ferrarilla – jota sitten käyttää hyväkseen.

-- No kausi 2004 oli sitten täydellistä Ferrarin hallintaa Italian punakoneen tehtyä jälleen sellaisen pirssin, että alta pois. Schumi sai taas körötellä mestaruuteen kaikessa rauhassa muiden yrittäessä saada täydellä kaasulla Ladojaan (Ferrariin verrattuna) pysymään puolella kaasulla ajaneiden Maranellon korskeiden orhien laukassa. Tulokset olivat odotettavia. Muiden vehkeet levisivät radalle, kun ne eivät kestäneet koko kisamittaa täydellä vauhdilla ja Maranellon pollet laukkasivat puoli juoksua maaliin kaikessa rauhassa ilman, että tekniikka joutui edes täydelle rasituksella. Ainoastaan Monzassa ensimmäisten kierrosten tapahtumien takia Ferrari revitti vehkeistään kaikki irti, jotta punainen hurmio saatiin tarjoiltua jälleen kerran Tifosoille. Button ja Alonso todistivat samaisessa kisassa, että heistä ei ole vieläkään varteen ottavaksi Schumin haastajaksi. Kumpikaan heistä ei ole voittanut Schumia suorassa mies-miestä vastaan kisassa vieläkään. Button jopa edelleen hakee sitä ensimmäistä voittoaan.
------------------
Voin vain omasta puolestani yhtyä ”selostukseesi”. Eikä muuta kuin onnittelut kaikille reiluille Tifosoille. Oli esimerkiksi suorastaan nautinnollista nähdä italialaisia riemastuneita kasvoja. Kun he iloitsevat joutuu jopa McLaren fanit halailun kohteeksi hah hah se oli mielestäni aitoa ilonpitoa .. johon on helppo yhtyä.


Kuljettajista puheen ollen - minä puolestani uskon että ensi vuoden kuljettajista voisi (yhtä hyvällä tai muita paremmalla autolla) aika moni voittaa maailmanmestaruuden. Ensiksikin Barrichello (jos Ferrari muuttaa ykkös-kakkos-kuski –strategiansa kakkos–ykkös strategiaan) uskoisin myös että molemmat McLaren kuskit ovat tarpeeksi kokeneita tällä haavaa, enkä halua laskea pois edes Buttonia ja ehkä myös Alonsoa kokonaan, Ralf voisi yllättää ja Webber myös..ja ehkä löytyisi muitakin - on aika monta hyvää kuljettajaa ja joista kaikki eivät vielä ole olleet täysin kehittyneitä tai saaneet näyttää tosi kykyään .. Usein myös menestys luo menestystä j.n.e.

Ensi vuoden tallit ja autot ja – jaa-a – täytyy vain todeta että tätä nykyä on Ferrari yhä kärjessä. Toivon mukaan tilanne kuitenkin muuttuu niin paljon että kilpailut tulevat tasaisemmiksi – se on jo Formula1 sarjan kannaltakin tärkeää.

:ahem:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Re: Re: Ferrari 2005 - è buono?

Jeeves sanoi:
Elät haavemaailmassa jos kuvittelet että McLaren ja Williams tekevät samat virheet kuin 2003/2004 -offseasonilla.
Uusi vuosi uudet virheet ;)

Mielenkiinnolla kuitenkin odotellaan miten käy tallien voimasuhteiden kun auton säännöt muuttuvat melko paljon aerodynamiikan ja renkaiden osalta. Yllätyksiä on varmasti luvassa, toivottavasti ne positiiviset tulee tällä kertaa Wokingin suunnalta ;)
 
Ylös