Antti82
Well-known member
- Liittynyt
- 27.5.2005
- Viestit
- 1367
Leclercin kaikki voitot tulleet Ferrarin laittomalla moottorilla.Mitä tarkoitat laittomalla autolla?
Leclercin kaikki voitot tulleet Ferrarin laittomalla moottorilla.Mitä tarkoitat laittomalla autolla?
Niin jooLeclercin kaikki voitot tulleet Ferrarin laittomalla moottorilla.
Vaikka mestaruuden voittaminen isompi meriitti kuin mestarin voittaminen, kuitenkin taantumassa oleva Vettel saa rahakkaamman diilin kuin hänet murskannut Leclerc jonka "työharjoittelijan liksan" pitkä sopimus on vasta alussa. Leclerciä pitäisi verrata Verstappeniin ja Ricciardoon, jotka näyttävät nauttivan suorituksia vastaavaa palkkaa... okei Ricciardo hiukan ylipalkattu, mutta se vain kertoo pätevästä managerista.Mutta kun ei ole vielä voittanut oikein mitään. Kovempi homma voittaa 4 titteliä, kuin voittaa neljän tittelin voittaja. Siinä on työsarkaa, niin Charlesilla, Maxilla, kuin Danielillakin voittaa neljä titteliä. Hyviä kuskeja, mutta onko pää tarpeeksi kova silloin kun mestaruuksista ajellaan. Ainakin Max on turhaan taajaan tehnyt noita älyttömiä mokia hosuessaan. Viimeksi Turkissa oli kauhea kiire ohi Perezistä ja sitten tämä sadekelispesialisti olikin ulkona voittotaistelusta. Ja pidän kuitenkin häntä parempana kuin Leclerciä. Voitot tulleet hällekin vähän laittomalla autolla.
Niin, kummalla on enemmän arvoa sponsorin silmin? Ihan sama mitä ”F1-asiantuntija kotitelkkarin” ääressä ajattelee absoluuttisesta nopeudesta.Vaikka mestaruuden voittaminen isompi meriitti kuin mestarin voittaminen, kuitenkin taantumassa oleva Vettel saa rahakkaamman diilin kuin hänet murskannut Leclerc jonka "työharjoittelijan liksan" pitkä sopimus on vasta alussa.
Nimenomaan sinun juttusi ovat mutua, ja minä kerroin sinulle kylmiä faktoja siitä, miten F1-sopimukset toimivat.En tiiä mihin perustat noi sun mutuilut ilman faktapohjaa, mutta pointti on varmasti selvä että on alipalkattu verrattuna muihin huippukuskeihin (Hamilton, Ricciardo, Verstappen...) ja tuo sopimus on vielä monivuotinen.
Toisin sanoen heitit arvauksia mitä pykäliä siellä on koskien peruspalkkaan, joka ei muuta taas mitään sillä miksei muillakin olisi samoja pykäliä jolloin Leclerc pysyy alipalkattuna verrattuna muihin parempipalkkaisiin, varsinkin tälläisinä heikkoina kausina. Median tietojen varassa tässä ollaan, mutta että sitten pitää arvailla jotain sopimusten kaavoja. Kaikilla on bonarit menestyksestä, siitä varmaa voidaan olla samaa mieltä. Leclerc on alipalkattu. Piste.Nimenomaan sinun juttusi ovat mutua, ja minä kerroin sinulle kylmiä faktoja siitä, miten F1-sopimukset toimivat.
Sehän häviää Albonillekin kisoissa. Ja kiilailee tallikaveria vähän väliä.Toisin sanoen heitit arvauksia mitä pykäliä siellä on koskien peruspalkkaan, joka ei muuta taas mitään sillä miksei muillakin olisi samoja pykäliä jolloin Leclerc pysyy alipalkattuna verrattuna muihin parempipalkkaisiin, varsinkin tälläisinä heikkoina kausina. Median tietojen varassa tässä ollaan, mutta että sitten pitää arvailla jotain sopimusten kaavoja. Kaikilla on bonarit menestyksestä, siitä varmaa voidaan olla samaa mieltä. Leclerc on alipalkattu. Piste.
Vettel voisi kerrata erään Multi-21-skenaarion ja miettiä omaa reaktiotaan siihen, että jätti selvän radiossakin annetun tallimääräyksen noudattamatta, ja miettiä sitten uudestaan, että kannattaako alkaa itkeä siitä, että tallikaveri menee ohi. Ajaisi itse nopeammin. Leclercin käytös kertoo siitä, ettei mies ole mikään lammas, ja tulos kertoo siitä, että käytös on täysin oikeutettua.Sehän häviää Albonillekin kisoissa. Ja kiilailee tallikaveria vähän väliä.
Vertaatko tämän kauden Red Bullia Ferrariin? No, silti Leclerc kerännyt enemmän pisteitä shitboxilla kuin Albon.Sehän häviää Albonillekin kisoissa. Ja kiilailee tallikaveria vähän väliä.
Vettel taitaa päästä historiaan "kallein piste kaudessa" tilastossa.
Räikkösellä myös tällä hetkellä 1,5 miljoonaa per piste.Saldo on tällä hetkellä noin 1,5 miljoonaa per piste. Muistelisin jonkun tilaston mukaan jonkun maksaneen aiemmin noin puolet tuosta, pyöreät 700 000 (euroa/dollaria/liiraa).
Johtunee siitä, että päällikkö määrää jomman kumman kuskin ykköskuskiksi ja kaikki yritetään väkisin pedata hänen hyväksi. Viime kaudella Leclerc oli monesti nopeampi alkukaudesta ja talli pelasi väkisin Vettelin pussiin. Tänä vuonna on ollut toisinpäin ja välillä Vettel olisi paremmassa asemassa, niin munat on edelleen Leclercin korissa.Binotto ei ole oikea mies johtamaan tallia. Kun kuuntelee esimerkiksi kuskien ja varikon välistä keskustelua kisojen aikana, niin huomaa kuljettajien luottamuksen tiimiin olevan nolla. Työilmapiiri vaikuttaa tulehtuneelta.
Ehkä toistan itseäni, mutta että Leclercillä on surkeat managerit kun laittoivat nimet pitkään soppariin nälkäpalkalla. Ferrarin johtavana kuskina lähes samoilla liksoilla kuin uraansa jäähdyttelevä Räikkönen ja wingman-Bottas. Nöyryytetty Vettelkin paremmilla liksoilla.Lähde: F1-palkat julki: Lewis Hamilton yhä kiistaton palkkakuningas – Kimi Räikkösellä ja Valtteri Bottaksella yhtä painava tilipussi
Minäkin taidan toistaa itseäni. Sanoin jo viime vuonna, että Leclercin "yhdeksän miljoonan soppari" on puhdasta paskapuhetta ja että palkka tulee kasvamaan progressiivisesti koko sopimuskauden ajan. Dollareissa mitattuna palkka kasvoi tälle kaudelle noin 20 % vaikkei sopimukseen ole koskettukaan.Ehkä toistan itseäni, mutta että Leclercillä on surkeat managerit kun laittoivat nimet pitkään soppariin nälkäpalkalla. Ferrarin johtavana kuskina lähes samoilla liksoilla kuin uraansa jäähdyttelevä Räikkönen ja wingman-Bottas. Nöyryytetty Vettelkin paremmilla liksoilla.
Miksi kuittaisi 12 milliä kun sopimus on tehty 9 millille vuoteen 2024 asti? Nyt puhutaan sopimuksen peruspalkasta, ei koko verokortin ansiotuloista, joka sisältää bonarit, sponssitulot ja vaikka naapurin mummon yksiön siivoustyön kuitilla.No kun Ferrari maksoi jo ylihintaa Vettelistä, joka taasen saa kenkää juuri sen vuoksi, että on liian kallis kuljettaja keskikastin talliin. Leclerc kuitannee ensi kaudesta vähintään 12 miljoonaa, kun Ferrari saa vapautettua palkkabudjetista noin 25 miltsiä löysää.