Ferrari 248 (F2006)

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Joo kyllä kehitystä on tapahtunu... Todellinen taso nähdään varmaan paremmin ens kisassa... Ferrarilla saatto olla tänään vähän turhan pehmeet kumit kun halusivat paalulle... Tai sit Bstonella on päätetty ostaa mersun viime vuotinen laadunvalvonta osasto... :cool:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Joo toisin kuin mitään muuta autoa renua lukuun ottamatta tällä kaudella... :thumbup:

No aika näyttää... Ihan kiminkin kannalta olis toivottavaa, että ferrarit ehtis alonson kyytiin...
 

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta
Schumi: Suorituskyky pysyy Imolan tasolla
03.05.2006 17:54

Formula ykkösten MM-sarjan edellisen osakilpailun Imolassa voittanut Michael Schumacher vakuuttaa Ferrarin hyvän suorituskyvyn jatkuvan muillakin radoilla.

- Yleisesti ottaen Imolassa esittämämme suorituskyky on sitä, mihin Ferrari nyt pystyy. Uskon, että pystymme koko vuoden ajan osoittamaan suorituskykymme olevan lähellä samaa tasoa kuin Imolassa. Meidän pitäisi olla jälleen kilpailukykyisiä, Schumi sanoi.

Imolan voitto tuli Ferrarille hyvään saumaan.
- Voitto antoi meille kaikille hieman ylimääräistä motivaatiota. Se tuli tarpeeseen Malesian ja Australian kisojen jälkeen, koska ne eivät menneet kannaltamme kovinkaan hyvin, Schumacher totesi.

(MTV3-AFP)
Saas nähä hyytykö Maikeli hymy, vai mitä ihmeitä tapahtuu?
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Itse olisin kovinkin iloinen jos kulmiksen hymy hyytyisi... Vaikka nelos sijaan tai keskeytykseen... Mutta toivoa saa....ehkä nyt vois saada mitä toivookin... :doubtful:
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Schumacherin "lähellä" tarkoittanee sitä että Ferrarilla taistellaan tulevana viikonloppuna tiukasti sijoista 5-6.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Metanolman sanoi:
Saas nähä hyytykö Maikeli hymy, vai mitä ihmeitä tapahtuu?
Tuossa nyt ei ollut yhtään mitään omituista. Samanlaista toiveikasta paskaa tulee aivan kenen tahansa kuljettajan suusta, kun eteen työnnetään mikrofoni ja kysytään tulevista kisoista. Fiksuimmat ovat jopa huomanneet, että kuljettajan hommiin vähän niin kuin kuuluu tuollainen jorina. Sponsorit eivät oikein tykkää, jos kuljettaja toteaa, että tuskin tää rukki muuten jatkossakaan mihinkään kulkee.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Melko kovaa kulkee kaks-neljä-kasi espanjassa(kin)
F1racing sanoi:
The top speeds through the speed trap in qualifying were as follows:

1. Felipe Massa - 319kmh
2. Michael Schumacher - 314kmh
3. Giancarlo Fisichella - 311kmh
4. Jacques Villeneuve - 308kmh
5. Nick Heidfeld - 308kmh
6. Fernando Alonso - 308kmh
F1.com antaa tosin alonsolle vaan 304kmh. Kimi 303.7kmh, nico 303.1kmh...

Ei se oo ihme, että muut tallit koittavat hakee syytä tähän tilastoon. :thumbup:
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Vastaavasti Ferrari on aivan älyttömän hidas mutkissa. Perjantain harjoituksissa tuli nopeuksia mutkasta 7. ja Barrichello oli nopein ja yli 15km/t nopeampi kuin Schumi vaikka Barrichellon kierrosaika oli puolitoistasekuntia Schumia tossa vaiheessa hitaampi. Mielenkiitoisia juttua...Ei lupaa Ferrarille hyvää Monacoon
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Felix sanoi:
Vastaavasti Ferrari on aivan älyttömän hidas mutkissa. Perjantain harjoituksissa tuli nopeuksia mutkasta 7. ja Barrichello oli nopein ja yli 15km/t nopeampi kuin Schumi vaikka Barrichellon kierrosaika oli puolitoistasekuntia Schumia tossa vaiheessa hitaampi. Mielenkiitoisia juttua...Ei lupaa Ferrarille hyvää Monacoon
Tai säädöt oli vaan erilaiset
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9312
Mikkoz84 sanoi:
Tai säädöt oli vaan erilaiset
Juuri näin. Ferrari oli säädöissä satsannut huippunopeuteen. Eivät ne niin paljoa muita nopeampia ole.
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Bleu sanoi:
Juuri näin. Ferrari oli säädöissä satsannut huippunopeuteen. Eivät ne niin paljoa muita nopeampia ole.
Mielenkiintoinen valinta harjoituksiin, kisassa ihan ymmärrettävää.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Virtaviivaisempi Ferrari myös entistä vahvempi

Turun Sanomat, Magny-Cours

PAOLO FILISETTI

USA:n Grand Prix kaksi viikkoa sitten käänsi formula 1 -kauden jälkimmäiselle puolikkaalleen. Kahdeksan kisaa on vielä ajamatta. Ferrari käynnistää tällä viikolla massiivisen takaa-ajon kuroakseen vielä umpeen Fernando Alonson 19 pisteen karkumatkan kuljettajien MM-taistossa.

Viimeisessä testissä Jerezin radalla Ferrari esittäytyi merkittävästi uudistetulla autolla, jolla tähdätään voittoihin varsinkin kolmessa seuraavassa kilpailussa.

Perjantaina Ranskan GP-harjoituksissa Ferrarin 248F1 nähdään uudessa taisteluilmeessään - niin aerodynaamisesti kuin mekaanisestkin. Indy-kisassa auto osoitti vakuuttavaa vauhtia, pitkälti rengasetunsa ansiosta. Ilmeisesti auto olisi joka tapauksessa ollut erittäin nopea, kun kuljettajat kiittelivät niin vuolaasti sen ajomukavuutta ja vakautta mutkissa.

Horjuttaakseen Renaultin ja Michelinin valta-asemaa näiden kotikilpailussa Ferrari tuo nyt taistoon mukaan uusimuotoisen etuosan ja etusiiven sekä takasiivekkeet, jotka fläppiensä uuden profiilin myötä lisäävät downforcea eli kiinnitysvoimaa rataan verottamatta kuitenkaan huippunopeutta.

Tämä yhdistelmä on arvossaan Magny-Coursin pitkillä suorilla.

Kiinnostavalta tuntuu myös auton keskiosaan sivuponttoonien edessä modifioidut ilmanohjaimet. Yläosien tasaisuus on vaihdettu sahanterämuotoon. Näin ilma virtaa entistä rivakammin ilmanohjainten reunasta, mikä vähentää turbulenssia, pyörteitä ja ilmanvastusta.

Lisätehoa 20 hevosvoimaa

Mekaanisella puolella merkittävin uutuus on Ferrarin viimeisin kehitysmoottori ja madallettu moottorikansi. Sisäpiirin tiedon mukaan moottori tuo 20 hevosvoimaa tehoa lisää. Tämä on merkittävä etu suorille nopeilla radoilla ja myös vahvistamaan downforcea kiharaisilla radoilla menettämättä suoravauhtia.

Pienet hienoparannukset takaripustukseen (4) edistävät autoa hyödyntämään Bridgestonen renkaat entistä paremmin. Renkaiden potentiaalin todisti viimeistään Indy-kisa.

Myös pohja kuuluu osaltaan aeropaketin kehitysprojektiin. Perässä pohjan ilmanohjain (5) kehiteltiin jo Pohjois-Amerikan kisoja varten. Nyt sitä on rukattu entisestään lisäämään ulosvirtauksia auton alta. Yhdessä sivukanavien kanssa muodostuu pyöreä profiili eteen ja uusi porrastettu lähemmäs pyöriä.

Edistystä eikä vikojen korjausta

Vaikka nämä saattavat näyttää vähäisiltä muutoksilta, todellisuudessa ne kuitenkin parantavat merkittävästi auton vakautta ja suorituskykyä - ainakin, jos uskoo Ferrarin insinöörejä.

Täytyy kuitenkin korostaa, etteivät nämä uudistukset merkitse Ferrarin pyrkineen korjaamaan virheitä ja paikkaamaan auton heikkoja kohtia. 248F1 on todistautunut luotettavaksi ja nopeaksi autoksi. Se syntyi hyväksi kilpa-autoksi perimättä viime vuoden F2005-mallin ongelmia tai heikkouksia.

Nick Tombazisin paluu Maranelloon ja nousu ensi vuoden Ferrarin pääsuunnittelijaksi on vauhdittanut jo 248F1 -autonkin kehitystä.

Julkaistu 12.7.2006 22:06:06
Kivasti tullu muutoksia tohon autoon sitten alkukauden! :ahem: :alppu: Kuulemma Renaultilla oltais auto jo kehitetty aivan "limiteille" ettei sitä voisi enää paljoa parantaa, kun taas Ferrarilla voidaan vielä tehdä sitä paljonkin. Mielenkiintoiseksi tosiaan menee tämä loppukausi! :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Aika määrä tosiaan muutoksia indyn jälkeen jos tuo kaikki pitää paikkansa... Ehkä se Tombba on arvostuksensa arvoinen... saa nähdä... :cool:
 
Ylös