Orava
Senior Member
Saapa nähdä, miten tilanne kehittyy. Ensi kaudella Ferrari saattaa olla hyvinkin ennennäkemättömässä iskussa...vai onko Ferrarin hallintakausi jo ohitse?
Ennennäkemättömässä? ei p*rkele, eli vielä kovemmin vetävät kuin 2004... noh, sitten kyllä lopetan F1:n seuraamisen.Orava sanoi:Saapa nähdä, miten tilanne kehittyy. Ensi kaudella Ferrari saattaa olla hyvinkin ennennäkemättömässä iskussa...vai onko Ferrarin hallintakausi jo ohitse?
Jean Todt wrinkles his nose at the smell of failure
(ANSA) - Rome, October 17 - Ferrari greeted the end of its worst Formula 1 season in years with relief and a grim determination to hide none of its awfulness .
"When things go badly, sometimes it's better to put your nose right in the shit. That way you can really smell it and react," said team chief Jean Todt as the Formula 1 circus packed up for six months .
Todt, who normally speaks in the most measured tones, seemed to wallow in the dismal end to Ferrari's season at the Chinese Grand Prix on Sunday .
Seven-times world champion Michel Schumacher was forced to start from the pit lane after a pre-race collision and then, 22 laps into the race, he spun out and had to retire .
Teammate Rubens Barrichello, in his last race for Ferrari, managed to stay on the track but was lapped several times and finished 12th .
"It's been such a bad season that it's probably better that it ended like this," said Todt. "If we had finished on the podium, someone might have thought we weren't doing too badly after all." After winning both the constructors' title and the drivers' title for the last five years, Ferrari lost both in 2005, finishing third in each championship. Schumacher won only one race and that was because most of the other teams pulled out .
The entire Ferrari team was said to be happy to see the end of the season because it meant preparations could begin in earnest for a resurgence in 2006 .
"I'm relieved that the season is over," Schumacher said on his website, adding that Ferrari's plan now was to "work like mad over the winter." The 36-year-old German, whose contract with Ferrari ends at the end of next season, said his bad year had aroused a burning passion to win back his laurels.
"Halli"kausi ainakin tuntuu alkavan:Orava sanoi:Saapa nähdä, miten tilanne kehittyy. Ensi kaudella Ferrari saattaa olla hyvinkin ennennäkemättömässä iskussa...vai onko Ferrarin hallintakausi jo ohitse?
on kyllä niin syvältä ja poikittain jne jne :jaska:Kaikkein eniten kilpailijoihin sattuu italialaistallin päätös lähteä kokeilemaan uutta V8-moottoria viideksi päiväksi kuumiin olosuhteisiin Bahrainiin 18-22.marraskuuta.
Siinä Ferrari ylittää viimeisen kolmesta sovitusta rajoituksesta lähtiessään testaamaan talvikaudella Euroopan ulkopuolelle.
Niinpä niin Gene testasi sitä radalla jo elokuussa.312T4 sanoi:Uskomatonta, että Ferrarin V8 on jo ajokunnossa marraskuussa :eek!: Taisi olla tämä kausi tietoinen välikausi, kun voimat keskitettiin jo ensi vuoden auton ja moottorin suunnittelemiseen! :thumbup:
Bobakki sanoi:Niinpä niin Gene testasi sitä radalla jo elokuussa.
Niin emmä ymmärrä miten se nyt Ferrarin tilannetta huonontais, että ne toi moottorin radalle jo elokuussa. BMW ja Toyota ehti tosin ensin. Jotenkin suhtautuisin skeptisesti siihen, että perinteet tässä leikissä jotain painaisi.312T4 sanoi:
Silti Ferrarin V8 on ensi kauden kunkku ! On firmalla nimittäin perinteitä VEEKASIEN rakentamisessa tosin kuin muilla, poislukien tietenkin amerikkalaiset
Vaihtojen palautuessa kuljettajat voivat sentään lukittaa renkaansa muutamaan otteeseen kilpailun aikana ilman syöksymistä seinään.Sitten kun Ferrari saa runnottua tuon renkaiden vaihdon takaisin
Krhm... Mercedes V8 500hv...... BMW M5 V8 400hv.....312T4 sanoi:
Silti Ferrarin V8 on ensi kauden kunkku ! On firmalla nimittäin perinteitä VEEKASIEN rakentamisessa tosin kuin muilla, poislukien tietenkin amerikkalaiset
Krhm... SACM V8 1500hv, elikkäs toisinsanoen olennaista tietoa.azai sanoi:Krhm... Mercedes V8 500hv...... BMW M5 V8 400hv.....
Tämä piristi :ahem: Kyllä Marannellossa painetaan nyt pitkää päivää myös aerodynamiikkaosastollakin! Uskon, että ensi vuoden autossa on jotain erikoista myös sillä puolella! :thumbup:Ferrari 4ever sanoi:Ei syytä surullisiin hymiöihin 312T4. Kun Schumacher toteaa, että "tulemme tekemään töitä talven aikana kuin hullut" - niin voit uskoa, että syyslomat jätetään väliin ja auto on tuliterässä kun raketit vasta paukkuvat öisillä taivailla. :thumbup:
Kyllä on! Pysykää vain kanavalla! Mullistavat aerodynaamiset ratkaisut paljastuvat!Uskon, että ensi vuoden autossa on jotain erikoista myös sillä puolella!
hhanhi sanoi:Kyllä on! Pysykää vain kanavalla! Mullistavat aerodynaamiset ratkaisut paljastuvat!