Ferrari F1 2005

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Mitäänsanomaton jälleen, mutta ei sen anneta huijata. Voi olla hyvinkin nopea...

 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Saisivat tuoda toiselle kuskille uuden auton jo Bahrainiin, olisivat muutenkin saaneet mennä jo testaamaan sitä, esittelyt sikseen :p
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Vähän näyttäisi siltä, että ovat tuoneet parin tukivarren kiinnityskohtaa lähemmäs ohjaamoa. Vähän McLarenin tapaan.
 

andyman

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
198
Tulee ihan viime vuosi mieleen...

Aika kesyä,vaikka kieltämättä takapään muoto on muuttunut ja piiput näyttää aika jänniltä.

Tyylikäs,näyttää edeltäjiltään eli siis näyttää nopealta
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
WoPe sanoi:
Wau, taas tekivät kauneimman auton lähtöruudukkoon :D
Tuosta voisin olla eri mieltä.

Montakohan miljoonaa saivat upotettua aerodynamiikkaan?
 

miksu

Well-known member
Liittynyt
23.2.2005
Viestit
559
Sijainti
Väkivaltakunta
WoPe sanoi:
Wau, taas tekivät kauneimman auton lähtöruudukkoon :D
ei tuo mun mielestä mikään kaunis ole... mutta makuasioita. keula on jotenki tyhmän näköinen. ja vielä se härpäke.
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Äkkiseltään ei muutoksia, mutta tarkemmin kun katsoo niin takapäätä ovat kaventaneet aika paljonkin. Savupiipuissa näyttäs olevan rellu-fiilistä. Keula vaikuttaa jotenkin matalalta.

Noh, eiköhän siinä joka tapauksessa ole voittajasuosikki nro. 1
 

miika

Well-known member
Liittynyt
14.10.1999
Viestit
1141
"Moottorikoppa" on kyllä todella kapea.
 

miika

Well-known member
Liittynyt
14.10.1999
Viestit
1141
Ferrari today unveiled its 2005 challenger the F2005 at the team’s base at Maranello. The F2005 is the 51st single-seater built by Ferrari specifically to compete in the Formula One World Championship.

The design, which bears the internal code number 656, represents Ferrari’s more exhaustive interpretation of the 2005 technical regulations. The main elements, relating to aerodynamics are more advanced than on the F2004 M.

The chassis is lighter, despite the need to strengthen the lateral anti-intrusion panels within the monocoque to increase its ability to meet the requirements of the crash-test, which is stricter than in the past. The shape has been revised, with modifications to the opening of the side pods and the area around the turning vanes. The side pods have been adapted to accommodate the new cooling system.

The engine cover has been redesigned, as have the aerodynamic devices on the side pods, with a secondary winglet introduced in the area of the roll-hoop. The layout of the exhausts is fundamentally different to that of the previous car, eliminating the aerodynamic profile which characterised the rear section, which is now almost entirely integrated within the bodywork.



While retaining the longitudinal architecture for the transmission, the entire rear end has been changed in an attempt to get the most out of the size of the gearbox, which is smaller than its predecessor and made from titanium and carbon fibre. Naturally, the limitations introduced by the new regulations were taken into account during the design stage.

The rear suspension has been revised, with the twin aims of improving the car’s dynamics in order to optimise the efficiency of operation for the Bridgestone tyres, while also improving the aerodynamic efficiency of the rear. The floor of the car has also been substantially redesigned to fit in with the new dimensions of the gearbox and comply with the new regulations. Two areas that benefited from a major effort during the design stage were the braking and electronics systems, this work carried out in conjunction with technical partners.

The 055 engine is load-bearing and mounted longitudinally. The internal components derive from the last version of the 053, currently fitted to the F2004 M. The main changes centre on the mounting points to chassis and gearbox. Its designers aimed to come up with an engine able to maintain a sufficient level of performance, doubling its life given that the sporting regulations introduced this year require the use of the same engine for two consecutive race weekends. As always, Shell’s help has been invaluable in the definition of fuel and lubricants to best meet the set targets.

The F2005 represents the final evolution in a line of Ferrari Formula 1 cars fitted with a ten cylinder engine. As usual, right from the design stage, much attention was paid to performance and optimisation of the materials used as well as quality control, in order to increase performance levels with maximum safety, all within the framework of the new rules introduced this year.

F1-live.com
 

the flying finn

Well-known member
Liittynyt
28.7.1999
Viestit
944
Sijainti
The Bay
andyman sanoi:
Tulee ihan viime vuosi mieleen...

Aika kesyä,vaikka kieltämättä takapään muoto on muuttunut ja piiput näyttää aika jänniltä.

Tyylikäs,näyttää edeltäjiltään eli siis näyttää nopealta
Niinpä. Ei mitään ihmeellistä, ellei lasketa tuota pikkuetusiipeä sellaiseksi, en olettanut siitä tulevan pysyvä ratkaisu.
Näyttää ehkä pelottavankin "tavalliselta". Ei anneta ulkonäön pettää, kuten ehkä viime vuonna. Kyllä Ferrari temput osaa tehdä :eek:

 
Viimeksi muokattu:

andyman

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
198
Aqualizer sanoi:
Onkos nuo enään savupiiput vai onko ne litistetty umpeen pelkiksi siiviksi ?
tuossa lentävän suomalaisen postaamassa kuvassa näyttävät siviltä...

parempia kuvia?anyone?
 

the flying finn

Well-known member
Liittynyt
28.7.1999
Viestit
944
Sijainti
The Bay
siiviltä/ilmanohjaimilta ne vaikuttavat, mutta ei olisi ensimmäinen kerta kun esittelyautossa olisi putket tukossa ja muutenkin hieman erilaiset kuin sitten radalla.

edit : ja kun tarkemmin katsoo, niin tuskin niitä ilma-aukoiksi on edes tarkoitettu, vaan juuri ilmaa ohjaamaan
 
Viimeksi muokattu:

miika

Well-known member
Liittynyt
14.10.1999
Viestit
1141
Aqualizer sanoi:
Onkos nuo enään savupiiput vai onko ne litistetty umpeen pelkiksi siiviksi ?
The layout of the exhausts is fundamentally different to that of the previous car, eliminating the aerodynamic profile which characterised the rear section, which is now almost entirely integrated within the bodywork.
 

vmjs

Well-known member
Liittynyt
9.7.2003
Viestit
903
miika sanoi:
The layout of the exhausts is fundamentally different to that of the previous car, eliminating the aerodynamic profile which characterised the rear section, which is now almost entirely integrated within the bodywork.
Tuskin ne kumminkaan pakoputkia ovat. :D

edit. Kunhan auto saadaan radalle, savupiiput aukaistaan ja pikkusiivet ilmestyy niiden taakse. Ei tuon tyylisistä ilmanohjaimista yksistään olisi kovinkaan paljoa hyötyä, ilmanvastus vaan kasvaisi. ;)
 
Viimeksi muokattu:

the flying finn

Well-known member
Liittynyt
28.7.1999
Viestit
944
Sijainti
The Bay
miika sanoi:
The layout of the exhausts is fundamentally different to that of the previous car, eliminating the aerodynamic profile which characterised the rear section, which is now almost entirely integrated within the bodywork.
Tai ehkä pikemminkin tämä lause:

The engine cover has been redesigned, as have the aerodynamic devices on the side pods
 

onux

Voorti Vokus
Liittynyt
25.6.2001
Viestit
20
Sijainti
Finland
Eipä mitään uutta tuossakaan, tuskin pieni etusiipi pysyy kisoihin..:dunno:
 
Ylös