the flying finn
Well-known member
Kuvaa takaosasta, huomatkaa musta siipi takakatteen loppuosassa ennen takasiipeä:
Viimeksi muokattu:
lisää painetta etupyörille :thumbup:J.Heldenview sanoi:Aika jännä toi pikkusiiven kulma takasiiven edessä. Forumin asiantuntijoiden mukaan se siis vähentää downforcea :thumbup:
Tuo moottorinkatteen perässä ennen takasiipeä oleva siipi (tai lähinnä kai ilmanohjain ) ei kuitenkaan ole mikään uusi keksintö. Samanlaista käyttivät viime kaudella mm. Williams ja taisipa joillain muillakin talleilla olla. Ja ellen aivan väärin muista niin taisipa siipi esiintyä jossain autossa jo edellisenäkin vuonna. Muiden käyttämän siiven kulmaan en kuitenkaan ole niin perehtynyt.the flying finn sanoi:Kuvaa takaosasta, huomatkaa musta siipi takakatteen loppuosassa ennen takasiipeä:
Jep, sen tehtävänä lienee ohjata ilmaa takasiiven alle/väliin tms. Mutta nuinhan tuo siiveke on ollut McLarenissa, Renaultissa, BAR:ssa, Williamsissa, ehkä Sauberissa ja nyt Ferrarissa..Aika jännä toi pikkusiiven kulma takasiiven edessä. Forumin asiantuntijoiden mukaan se siis vähentää downforcea
Eikös F2002 ollu esittelytilaisuudessa ilman mitään ponttoonien tuuletusta, mutta sitten radalla esiteltiin ne "kidukset".the flying finn sanoi:siiviltä/ilmanohjaimilta ne vaikuttavat, mutta ei olisi ensimmäinen kerta kun esittelyautossa olisi putket tukossa ja muutenkin hieman erilaiset kuin sitten radalla.
edit : ja kun tarkemmin katsoo, niin tuskin niitä ilma-aukoiksi on edes tarkoitettu, vaan juuri ilmaa ohjaamaan
Ferrari sanoutui irti kaikista testirajoituksista vai kuinka? Eika hölmöä muuten tuoda uusi auto kesken kauden joloin testirajoitukset on voimissaan.Observer sanoi:Mitähän höpinää se oli kun Ferrari sanoi aloittavansa tämän auton testit ensi viikolla. Shakedownia (50km) pitempää matkaa ei kai saa edelleenkään ajaa?