Ferrari F1 2005

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
F2004-M

F2005


Aika samalta siipi/nokka näyttää. Nokassa ehkä pieniä eroja.
Ei olisi varmaan kukaan uskonut, että F2004M:n etusiipi oli se uuden Ferkun siipi... Yllättäviä nuo pienet italialaiset.. :eek!:
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Pitää sanoa että hienointa tossa autossa on fiatin vanha logo...

Mut aika yllättävää oli toi, että ferrari on siirtynyt pyöreisiin pakoputkiin, joita kaikki muut ovat käyttäneet vuosikaudet.

En oo kyl ihan selvillä vielä, että mistä toi jäähdytysilma johdetaan ulos, mut se selviää ensimmäisissä testeissä sitten.
 

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
oldez sanoi:

En oo kyl ihan selvillä vielä, että mistä toi jäähdytysilma johdetaan ulos, mut se selviää ensimmäisissä testeissä sitten.
niiku noist vanhoist autoist näkee ni ei niissäkää oo esittelyssä ollu minkäällaisii savupiiippuja tai kiduksia
 

bigbear

Well-known member
Liittynyt
10.1.2002
Viestit
1006
Sijainti
Sundsberg, Kirkkonummi
Miten sääntöjä sitten tulkitaan kun ferkku tuo uuden auton radoille ja vanhalle autolle suunniteltu moottori ei sovikaan uuteen runkoon :jaska: ? Vrt. se rengas juttu taannoin... :jaska:

Mutta hienolta näyttää tuo ferrarin kehitys auton rungoissa. Pikku hiljaa kohti parempaa,ilman McLarenin kaltaisia (1995) systeemejä hidastamassa kehitystä.
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
bigbear sanoi:
Miten sääntöjä sitten tulkitaan kun ferkku tuo uuden auton radoille ja vanhalle autolle suunniteltu moottori ei sovikaan uuteen runkoon :jaska: ? Vrt. se rengas juttu taannoin... :jaska:

Mutta hienolta näyttää tuo ferrarin kehitys auton rungoissa. Pikku hiljaa kohti parempaa,ilman McLarenin kaltaisia (1995) systeemejä hidastamassa kehitystä.
Juuri siksihän se uusi auto tuodaankin vasta viidenteen kisaan eikä siihen neljänteen joka avaa Euroopan kiertueen.

Näin ei tarvitse vaihtaa moottoria kesken kahden kisan kimaran, ja kärsiä sitä rangaistusta :)
 

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
Observer sanoi:
Mitähän höpinää se oli kun Ferrari sanoi aloittavansa tämän auton testit ensi viikolla. Shakedownia (50km) pitempää matkaa ei kai saa edelleenkään ajaa?
Siis Ferrari on nyt sitten myöntänyt että heidän puoleltaan tässä ei enää oikeastaan ole kysymys moottoriurheilusta vaan enemmänkin aivan jostain muusta - seurauksena tästä voi tietysti tulla se että ne jotka haluavat jatkaa moottoriurheilun piirissä jatkavat jossain muualla. :frown:

"It is like when you produce a movie. You need stars so that you know you are going to sell the movie all over the world. Ferrari in its business is a star and we want to be paid like a star. But I say that without arrogance." -Jean Todt
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
General FUp sanoi:
Juuri siksihän se uusi auto tuodaankin vasta viidenteen kisaan eikä siihen neljänteen joka avaa Euroopan kiertueen.

Näin ei tarvitse vaihtaa moottoria kesken kahden kisan kimaran, ja kärsiä sitä rangaistusta :)
Miksei samalla aja koko kautta vuorotellen vanhan ja uuden auton kanssa kisasta toiseen. :idea:
 

Pete

Well-known member
Liittynyt
28.11.1999
Viestit
1211
Sijainti
Oulu
Racer21_90 sanoi:
Siis Ferrari on nyt sitten myöntänyt että heidän puoleltaan tässä ei enää oikeastaan ole kysymys moottoriurheilusta vaan enemmänkin aivan jostain muusta - seurauksena tästä voi tietysti tulla se että ne jotka haluavat jatkaa moottoriurheilun piirissä jatkavat jossain muualla. :frown:
Mulle on vaikuttanut jo piiiitkään siltä, että Ferrarille kelpaa voitto tyylillä millä tahansa. Näyttävätpä sitten todella naurettavilta jos FIAn tarjoilusta huolimatta häviävät mestaruustaistelun.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
J.Heldenview sanoi:
Ferrari sanoutui irti kaikista testirajoituksista vai kuinka? Eika hölmöä muuten tuoda uusi auto kesken kauden joloin testirajoitukset on voimissaan.
Niinhän se tosiaan taisi olla, että shakedown-juttukin oli tallien keskinäinen sopimus, eikä sääntö. Tekevät siis tosiaan mitä haluavat nyt.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Eri öljyt eri ajoihin
F1-sähkeet 26.2. Öljy-yhtiö Shell on satsannut rajusti Ferrarin moottorien säästämiseksi uusien MM-säädösten vaatimalla tavalla. Jokaiseen kisaan Shell tuo kolme erilaista öljysekoitusta. Yksi näistä on suunniteltu harjoituksiin suojaamaan moottoria enemmän. Aika-ajossa käytetään liukkaampaa, enemmän tehoja irrottavaa tuotetta. Kilpailua varten Shellillä on varattuna sitten näiden kompromissia. TS/Heikki Kulta

Julkaistu 26.2.2005 23:00:06
Mitenhän tuo onnistuu Ferrarilta? Minun käsitykseni mukaan aika-ajon ja kilpailun välillä autoihin ei saa tehdä huoltotöitä???
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Saa tehdä. Viime vuonna nää meidän superasiantuntijat luetteli osia mitä esim. Räikkösen auton moottoriin oli vaihdettu niin siellä oli vaikka mitä o-rengasta ym ym.
 

andyman

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
198
sakuraba sanoi:
Saa tehdä. Viime vuonna nää meidän superasiantuntijat luetteli osia mitä esim. Räikkösen auton moottoriin oli vaihdettu niin siellä oli vaikka mitä o-rengasta ym ym.
Mäkkiinhän vaihdettiin tosiaan usein jotain osia.

Välillä vuoti öljyt pihalle ja välillä piti vaihtaa pakosarjaa.
Joskus tais olla jopa venttiiliin vaihtoa.

Ja hyvinhän ne sitten pelasikin kun oli uutta osaa konehoneessa:nope:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
amiraali sanoi:
Mitenhän tuo onnistuu Ferrarilta? Minun käsitykseni mukaan aika-ajon ja kilpailun välillä autoihin ei saa tehdä huoltotöitä???
Onhan noita sallittuja juttuja aika liuta:

- wheels and tyres may be removed, rebalanced, tyre pressures adjusted and tyre heating devices
fitted. If one or more tyres are damaged, and are deemed unusable by the FIA technical delegate,
they may be replaced by other tyres which have been used for a greater number of laps than the
damaged ones ;
- removal of any parts genuinely necessary to carry out essential safety checks ;
- removal of spark plugs to carry out an internal engine inspection and cylinder compression checks ;
- engines may be started (an external fuel pressurising system may be used if necessary but only fuel
on board the car may be used for running the engine) ;
- fuel may be added to the car before the start of the second qualifying session (see Article 86) ;
- fluids with a specific gravity less than 1.1 may be drained and / or replenished, however, no
replenishment may take place less than one hour and 30 minutes before the start of the formation lap
unless specific approval has been given by the FIA. In order to ensure that fluids are not being used
as ballast the FIA reserves the right to weigh cars at random during the one hour period commencing
one hour and 30 minutes before the start of the formation lap. When a car is weighed in this way its
weight must be within 3kg of its weight at the completion of its second qualifying lap, if not, fluids
other than fuel may be replenished or drained under FIA supervision ;
- draining and / or addition of compressed gases ;
- heating devices may be fitted ;
- on board electrical units may be freely accessed via a physical connection to the car ;
- the aerodynamic set up of the front wing may be adjusted using the existing parts. No parts may be
added, removed or replaced ;
- the main electrical battery and radio batteries may be changed and a jump battery connected ;
- the brake system may be bled ;
- tape may be applied to bodywork joints and fasteners ;
- repair of genuine accident damage ;
- if the FIA technical delegate is satisfied that changes in climatic conditions necessitate alterations to
the specification of a car tyres may be changed and changes may be made to the brake cooling ducts
and radiator exit ducts. The changes listed above may be made at any time after the message
“CHANGE IN CLIMATIC CONDITIONS” is shown on the timing monitors, from this point the choice of
tyres, brake cooling ducts and radiator exit ducts is free.

Myös listan ulkopuoliset muutokset ovat mahdollisia, mikäli FIA:n tekninen delegaatti ne hyväksyy.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
sakuraba sanoi:
Saa tehdä. Viime vuonna nää meidän superasiantuntijat luetteli osia mitä esim. Räikkösen auton moottoriin oli vaihdettu niin siellä oli vaikka mitä o-rengasta ym ym.
Eikös se ollut lähinnä kaudella 2003?
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Racer21_90 sanoi:
"It is like when you produce a movie. You need stars so that you know you are going to sell the movie all over the world. Ferrari in its business is a star and we want to be paid like a star. But I say that without arrogance." -Jean Todt
Mitä helvettiä Ferrari tekee Formula ykkösissä, jos kerta puhuvat elokuvan tekemisestä???

Painukoot Hollywoodiin! :mad_old:
 

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Huhujen mukaan seuraavaksi runnotaan läpi sääntö jonka mukaan kaikkien tiimien tulee noudattaa ennen kisaa jaettua käsikirjoitusta(smackdown), saadaan lisää ohituksia ja sirkushuveja katsojille..
 

verge

Well-known member
Liittynyt
26.7.2004
Viestit
287
Ghost_Glove sanoi:
F2004-M
[kuva]
F2005
[kuva]

Aika samalta siipi/nokka näyttää. Nokassa ehkä pieniä eroja.
Ei olisi varmaan kukaan uskonut, että F2004M:n etusiipi oli se uuden Ferkun siipi... Yllättäviä nuo pienet italialaiset.. :eek!:
Minä taas en usko sitä, että jotkut tosissaan ovat luulleet, ettei tuollaista siipeä F2005:ssä olisi. Mitä järkeä ottaa käyttöön osia, jotka eivät auta saamaan parempaa tulosta.
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
312T4 sanoi:
Joo! Niinkuin Musta leopardi totesi, niin ei Ferraria voi ainakaan radikalismista syyttää viime vuosina auton suunnittelussa:p
Pelkästään ulkonäkökö oikeuttaa tuon loppuun palaneen sanan käyttöön?

Kerpele pakkohan siinä on jotain radikaalia (v*ttu mä inhoon tota sanaa) olla kilpailijoihin verrattuna, kun voittoja kerran tulee liukuhihnalta.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
verge sanoi:
Minä taas en usko sitä, että jotkut tosissaan ovat luulleet, ettei tuollaista siipeä F2005:ssä olisi. Mitä järkeä ottaa käyttöön osia, jotka eivät auta saamaan parempaa tulosta.
Mutta ite oon miettiny näin jälkeenpäin, että ehkä ne muuten vaan piti "vanhaa" etusiipeä esittelyssä. Ja tuovat sit myöhemmin jotain uudenpaa ja hienoa... No sen näkee ens viikolla. Luulis.

Nythän on kovasti ollut puhetta, että uus auto nähtäis jo Bahrainissa. Koska M-versio ei ole kai ollenkaan hyvä. Tosin tälläinen hämäyshän
on tuttua ykkösissä. Ja varsin ymmärrettävää. :ahem:
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Ghost_Glove sanoi:
Nythän on kovasti ollut puhetta, että uus auto nähtäis jo Bahrainissa. Koska M-versio ei ole kai ollenkaan hyvä. Tosin tälläinen hämäyshän
on tuttua ykkösissä. Ja varsin ymmärrettävää. :ahem:
Käyköhän kuitenkin samoin kuin Larenille viime vuonna ja uusi auto myöhästyy pitkälle kesään asti.
 
Ylös