Ferrari f2004

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Vesku sanoi:
Eikös se Maranellon kylän pappi soittele aina kirkonkelloja, kun Ferrari voittaa??? Tiedä häntä, vaikka siunaa ja ripittää (päästää kaikeista synneistä = vioista) Ferrarin koneet ( varsinkin Maikkelin), kun ne lähtevät kisaamaan... ???:eek!:

Ron vois vaikka vastavedoksi kysellä Canterbyryn arkkipiispaa vastaavaan tehtävään?!? :idea: :wink:
Niin.. tietysti viimekaudella Räikkönen kohtasi vain kerran teknisen vian..moottoririkon, mutta kuulin ennen kisaa huhuja, että Räkän moottori olisi viritetty aivan tappiin tuossa kisassa..tiedä sitten johtuiko itse moottorista tuo rikkoutuminen vai siitä, että sitä käytettiin väärin. Viimekaudella tosiaan kumpikaan Shumacher ei keskeyttänyt kertaakaan tekniseen vikaan, kun taas Shumien tallitoverit keskeyttivät kummatkin kahdesti..omituista tuokin.

Kuutiopäällä taisi olle neljä teknisestä viasta johtunutta keskeytystä, joista yksi oli moottoriperäinen...2 moottoririkkoa nyt kaudessa, joista yksi ehkä ei johtunut itse moottorista..eli en nyt sanoisi, että viimekaudella ainakaan moottorin epäluotettavuuden takia kärsivät Laareineilla liikaa

Edit:
Niin Ferrarin moottori laukesi kolmekertaa viimekaudella..tosin kaikki nämä Sauberilla :p

Viimeksi muokattu:

Calvin

Well-known member
Rusina sanoi:
Niin.. tietysti viimekaudella Räikkönen kohtasi vain kerran teknisen vian..moottoririkon, mutta kuulin ennen kisaa huhuja, että Räkän moottori olisi viritetty aivan tappiin tuossa kisassa..tiedä sitten johtuiko itse moottorista tuo rikkoutuminen vai siitä, että sitä käytettiin väärin.
Tuo on pelkkä huhu jota ei ole edes alan lehdissä mainittu, ainoastaan pyörinyt internet-palstoilla. Tietysti punafanien toimesta, kuinkas muuten. Kimi itse sanoi asiasta, kun sitä häneltä toimittajat kysyivät jälkeenpäin, että moottori oli aivan samanlainen kuin aiemminkin kaudella, ei mitään erityisiä virityksiä tms. joten rikkoutuminenkin tuli täytenä yllätyksenä.

Petri Piira

Olivier Gavetta

oldez

Well-known member
Ferrari bargeboardit alkaa olee jo aikamoisia taideteoksia. Montakohan tuntia tota on testatattu tuulitunnelissa, että ollaan saatu lopulliseen muotoonsa.

Kiertokanki

Well-known member
Sijainti
Männän alapuolella
Olis kyllä äärimmäisen mielenkiintosta tietää, miten tuo sahalaita vaikuttaa aerodynaamisesti tohon härvelin kulkuun...vai puhkotaanko tolla vaan renkaita :rolleyes:

hannu^

Well-known member
Sijainti
Joensuu
Voihan olla että tällä kertaa ei taktisesti posautetakkaan vastustajan renkaaseen ripustukset rikkoen, kumi on pehmeämpää :D

Spam

Well-known member
Laitetaan nyt noi orhenkin sisuskalut. Kuva on Melbournesta. Vaikkakin taitavasti ne niitä peitteleekin.

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Sijainti
Maranello
Olipahan kivaa ja hupasaa luettavaa. Lukekaa tekin. Kyllä sai Maranellon Korskea Orhi ryöpytystä ja vähättelyä osakseen esittelynsä jälkeen ja ensimmäisten testien aikana. Saman osan sai allekirjoittannut. Sittemmin on ryöpytys mennyt hivenen vaisummaksi:D .

Olisi kiva löytää sekin topikki joka käsittelee mullistavaa McLaren mallia 19 eli tuttavallisemmin sutta. Kadonnut mystisesti.:idea:

FO110K

Banned
kyllä mä edelleen pidän Ferrarin "uutuutta" edelleen ed. vuoden kehitysversiona, en muuna... nykyinen kalusto on saatu paremmin toimimaan Bstonen kumien kanssa ja koneeseen tullut päivitystä, mutta edelleen oon samaamieltä että enemmän uudistuksia odotin, pettymys siis :D

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Sijainti
Maranello
Niin autourheilussahan lienee vieläkin on tarkoitus voittaa kisoja. Menestystä ja mainetta ei jaeta sen perusteella kuka uudistaa eniten kalustoaan. Olenko väärässä ? Saattaa muuten käydä kuin McLarenille: tulee ylikuntoonj.

FO110K

Banned
silti se oli pettymys mitä sieltä tuli, sama kosla leveemmillä gummeilla :D

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Sijainti
Maranello
Niin no sinua lienee vaivaa sama vika kuin roniakin kun luulette että F1 on kauneus ja näyttävyys kilpailu.

Siinä ei hopiapaperit paljon paina ja auta kun lähtövalot sammuvat. Mutta ainahan voi sanoa että meidän palomiehillä on maskit suoraan tähtiensota elokuvasta ja fiineissä kengeissä on pohjassa teksti jossa lukee että "jokainen pieni askel vie meitä lähemmäs rotkon reunaa" tai jotain siihen suuntaan, en nyt muista tarkkaan.:thumbup:

Rossi

Member
Siis MITÄ? Ferrarihan nyt on hienoin auto sarjassa tänä vuonna... Muut on "halvan" näkösiä ja varmaan onkin käytetty halpoja osia kun räjähtelee ja vaihteet häviää :D !!!!!!

Maranelloman

Well-known member
FO110K sanoi:
kyllä mä edelleen pidän Ferrarin "uutuutta" edelleen ed. vuoden kehitysversiona, en muuna... nykyinen kalusto on saatu paremmin toimimaan Bstonen kumien kanssa ja koneeseen tullut päivitystä, mutta edelleen oon samaamieltä että enemmän uudistuksia odotin, pettymys siis :D

Myös tulokset ovat varmaan olleet sinulle pettymyksiä? Niin ne ovat tosin olleet itsellenikin, sillä odotin kaikista kolmesta kisasta kaksoisvoittoa ja sellainen on tullut ainoastaan kahdesta.
:D

General FUp

Well-known member
Sijainti
tSadi
Pakko kai mäkkäristien ja kimistien on jostain sitä lohdutusta repiä kun radalta sitä ei tunnu millään saavan.. miltään radalta :D

Minusta F2004:ssä on ihan tarpeeksi uutta siipineen kaikkineen ettei ainakaan samasta autosta voi puhua. Olihan tuolla kuviakin joista näkee aivan selvästi miten linjatkin on muuttuneet.

Auto kaunistuu sitäpaitsi koko ajan :thumbup:

Mera

Tutkija
Sijainti
Finland
MaranelloRed sanoi:
Menestystä ja mainetta ei jaeta sen perusteella kuka uudistaa eniten kalustoaan.
Mitä uusilla osilla tekee, jos koko paketti ei pysy kasassa. Olipa kyse sitten esim. Macin huhutusta kaksoiskytkimestä ym.