en itsekkään ole mikään aeroguru, mutta luulisin että hyöty kuumasta ilmasta menee about näin:
Kuumempi ilma = pienempi ilmanpaine.
eli kun auton jarruista höökii kuumaa ilmaa, jotka menevät auton pohjan vieressä / diffuuserin vierestä, niin se aiheuttaa sen että kylmä auton pohjan alla oleva ilma yrittää hakeutua matalempaan ilmanpaineeseen (tasata paine siis), niin tämä aiheuttaa sen, että pohjan alle muodostuu ns. imueffekti (ilma liikkuu nopeammin pohjan alta pois).
About samalla logiikallahan toimii ne pakoputketkin nykyään, kun ovat ponttoonien päällä. suihkuttaa kuumaa ilmaa ponttoonien päälle, ja siihen sitten hyökkää kylmä ilma kimppuun ja sitten tämä nopea ilmavirta menee takasiivelle.
Mutta tosiaankin, olisi kiva suunnitella itsekkin noita aerohommia. Tuskinpa mitään mullistavaa saisi aikaan, mutta kuitenkin.