Ferrari F60

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Otsikon aiheeseen takaisin:

Eli noissa Bahrainin testeissä rupesin uumoilemaan että jotain on pahasti vialla kun Toyota ei jääkään sekuntia testeissä, kuten viime kaudella.:thumbfh:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Heh, johan on naurettavaks mennyt keskustelu. Eikö tällä foorumilla saisi omaa suosikkia kannattaa? Eikö tällä foorumilla saisi autojen ulkonäön perusteella sanoa mitä on mistäkin autosta mieltä?

Lisäks miettikääpä vääntäjät, että ketkä ovat lanseeranneet maininnat Heh, Massa, Näyttää hitaalta, Näyttää nopeelta.

Väliin tekis mieli sanoa, että järkeäkin saa käyttää. Montako täysi-ikäistä Moe oletat täällä kirjoittelevan? Otappa sit laskukone kouraan ja laske ne käyttäjät kertaa kossupullon hinta ja tee siitä johtopäätelmiä jos kykenet.

Henkilökohtaiset lupaukset pidetään in real life. Tällainen keskustelupalsta höpinä ei todellakaan tarkoita samaa. Saat miljoonan jos olen väärässä. Haloo :rolleyes:
 

spessu

Well-known member
Liittynyt
15.2.2009
Viestit
379
Siis olen sanonut tästä kaudesta, että Ferrari olisi nopein ja että Mclaren olisi pahoissa vaikuksissa ainakin alkukaudesta.
Itselleni lähinnä ainoastaan jäi mieleen se, että Ferrari on satavarmasti nopeampi kuin Toyota. Aijai, kun olisi jo silloin tiennyt. Nyt ei voi muuta kuin nauraa tuolle, näin ne hommat muuttuu. :D

Ei siis millään pahalla. Looginen heittohan tuo oli...

Mutta eipä sillä, tämä vain kertoo, että Ferrarilla vielä voisi olla jotain toivoa.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Otsikon aiheeseen takaisin:

Eli noissa Bahrainin testeissä rupesin uumoilemaan että jotain on pahasti vialla kun Toyota ei jääkään sekuntia testeissä, kuten viime kaudella.:thumbfh:
Mutta Tojohan on nopea auto tällä hetkellä. Jos Ferrari olisi nyt Tojon kanssa tasavahvoja tästä eteenpäin, sekin olisi jo selvä parannus aiempaan.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No vahva ja vahva. Ei kovin kovaa menty viime kisassa. Trulli aika-ajo spesialistina sai nostettua Toyotansa kympin sakkiin mut muuten taisi meno olla aikalailla tahmeaa.

Tupladiffun ansiosta auto kuitenkin kuivalla kulkee sopivan vauhdikkaasti mutta en kyllä allekirjoita Rosbergin kommenttia, että Toyota olisi toiseksi vahvin talli BGP:n jälkeen. Yhdellä kierroksella ehkä, tankki tyhjänä Toyota on toinen mut ei pitkässä juoksussa. Trulliajunia odotellessa ;)

Glockin Malesian sijoituskin oli enemmän hyvän taktiikan ja hyvän ajon sekä tuurin ansiota kuin erinomaisen auton saavutus.

Itse asiassa jos poistettaisiin Ferrarin luotettavuusongelmat ja pidettäis se KERS siinä, niin vauhti olisi aika pitkälti tasavahvaa Toyotan kanssa. Väitän ja lupaan jälleen miljoonan kaikille jos olen väärässä.

:D
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Itselleni lähinnä ainoastaan jäi mieleen se, että Ferrari on satavarmasti nopeampi kuin Toyota. Aijai, kun olisi jo silloin tiennyt. Nyt ei voi muuta kuin nauraa tuolle, näin ne hommat muuttuu. :D

Ei siis millään pahalla. Looginen heittohan tuo oli...
Notkoponttoonien jälkeen tuli jo parannusta, mutta hirvittävät pakoaukot ja diffuusori pitäisi vielä laittaa kuntoon :ahem:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Eli olet edelleen sitä mieltä, että mun ja MONEN MUUN suhtautuminen sinun postauksiisi ei mitenkään johdu sun käyttäytymisestä tai kirjoittelusta vaan meidän huonosta nettiketistä ja pelisilmästä.

Okei, sovitaan näin. Jatka tolla linjalla.:rolleyes:
Se on aina mukavaa, kun joku päättää sopia asioista keskenänsä. Ja en nyt tiedä, kumpi meistä päätti yks-kaks keittää tän koko sopan kokoon... Ymmärrän, että Ferrarin menestymättömyys harmittaa suakin, mutta sun pitäis nähdä, että se on niitä harvoja asioita, jossa olemme samalla puolella -toki hypäten eri puolille heti, kun puhe kääntyy esimerkiksi aina mielenkiintoisiin päivän sääilmiöhin lapissa.
 

Feretti

Well-known member
Liittynyt
3.7.2007
Viestit
678
Ferrarin entinen kuljettajatähti Michael Schumacher kantaa vastuunsa italialaistallin katastrofaalisesta alkukaudesta.

Schumi toimi kauden kahdessa ensimmäisessä kisassa Ferrarin neuvonantajana, mutta sai Malesian töppäilyjen jälkeen väistyä sivummalle ainakin Kiinan ja tulevana viikonloppuna Bahrainissa ajettavan GP:n ajaksi.

Schumi sai osansa tallin etenkin Malesiassa tekemien virhearviointien jälkeisestä palautevyörystä. Saksalainen myöntää tallin mokat.

- Tosiasia on, että me teimme päätöksiä, jotka olivat vääriä.

- Myös minä tein virhearvion. On tyystin eri asia istua autossa havainnoimassa, kuin tehdä sitä varikolla, Schumi perusteli.

Sitä Schumacher ei kuitenkaan paljasta, oliko hän tekemässä päätöstä Kimi Räikkösen kisan Malesiassa pilanneesta rengasvalinnasta. Ferrarin uhkapeli meni mönkään, kun suomalainen joutui kiertämään aivan kuivaa rataa täysillä sadekelin renkailla.
IS-AP-DPA
Aika ympäripyöreetä:rolleyes:
 

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
Aika ympäripyöreetä:rolleyes:
Heivaisivat vaan sen Schumin hemmettiin sieltä pyörimästä, kaveri voi sitten harkita 20 vuoden päästä vaikka oman tallin perustamista :frank:

Tällä hetkellä ei miehen kyvyt oikein vakuuta :dunno:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Heh, johan on naurettavaks mennyt keskustelu. Eikö tällä foorumilla saisi omaa suosikkia kannattaa? Eikö tällä foorumilla saisi autojen ulkonäön perusteella sanoa mitä on mistäkin autosta mieltä?

Lisäks miettikääpä vääntäjät, että ketkä ovat lanseeranneet maininnat Heh, Massa, Näyttää hitaalta, Näyttää nopeelta.

Väliin tekis mieli sanoa, että järkeäkin saa käyttää. Montako täysi-ikäistä Moe oletat täällä kirjoittelevan? Otappa sit laskukone kouraan ja laske ne käyttäjät kertaa kossupullon hinta ja tee siitä johtopäätelmiä jos kykenet.

Henkilökohtaiset lupaukset pidetään in real life. Tällainen keskustelupalsta höpinä ei todellakaan tarkoita samaa. Saat miljoonan jos olen väärässä. Haloo :rolleyes:
Mä lupaan olla vittuilematta tällä forumilla. Jos en pidä lupaustani, niin tarjoon pullakahvit kaikille. Tai ainakin kivoille.:ahem:

Muotoiluvarauksella tosin!;)
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Se on aina mukavaa, kun joku päättää sopia asioista keskenänsä. Ja en nyt tiedä, kumpi meistä päätti yks-kaks keittää tän koko sopan kokoon... Ymmärrän, että Ferrarin menestymättömyys harmittaa suakin, mutta sun pitäis nähdä, että se on niitä harvoja asioita, jossa olemme samalla puolella -toki hypäten eri puolille heti, kun puhe kääntyy esimerkiksi aina mielenkiintoisiin päivän sääilmiöhin lapissa.
Vituttaahan se ihan kybällä. Kimillä enää 1 kausi aikaa voittaa toinen mestaruus.:(
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
"- Myös minä tein virhearvion. On tyystin eri asia istua autossa havainnoimassa, kuin tehdä sitä varikolla, Schumi perusteli."

No jopas oli puolustus. Kohtahan se vaati kaksipaikkaisen formulan, että osaa ennustaa sateen alun.

Kuski, joka ajaa - ei tee päätöstä jos kerran saa kuivalla kelillä alleen saderenkaat. Schumi ei osaa tehdä päätöstä varikolta käsin kun ei ole kuskina. Oliskos Schumi kykenevä johtopäätöksiin tästä, toivotaan.
 
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
"- Myös minä tein virhearvion. On tyystin eri asia istua autossa havainnoimassa, kuin tehdä sitä varikolla, Schumi perusteli."

No jopas oli puolustus. Kohtahan se vaati kaksipaikkaisen formulan, että osaa ennustaa sateen alun.

Kuski, joka ajaa - ei tee päätöstä jos kerran saa kuivalla kelillä alleen saderenkaat. Schumi ei osaa tehdä päätöstä varikolta käsin kun ei ole kuskina. Oliskos Schumi kykenevä johtopäätöksiin tästä, toivotaan.
Ymmärrettävä lausuntohan tuo Schumin suusta on. Mies on nimenomaan tottunut havainnoimaan autosta, ei radan varrelta. Ei sen auto pahemmin levinnyt radan varteen.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ymmärrettävä lausuntohan tuo Schumin suusta on. Mies on nimenomaan tottunut havainnoimaan autosta, ei radan varrelta. Ei sen auto pahemmin levinnyt radan varteen.
No, ymmärrettävä toki. Mutta miksi mies sitten on siinä roolissa varikkomuurilla?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Schumi sanoi:
"- Myös minä tein virhearvion. On tyystin eri asia istua autossa havainnoimassa, kuin tehdä sitä varikolla, Schumi perusteli."
Onhan se. Jälkimmäisessä ryssii jonkun muun kisan. :D
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
IS
Ferraria vaivaa "pieni ja tyhmä" vika
22.04.2009 18:23


Ferrarin teknikoilla riittää ratkaistavaa Bahrainin GP:n alla. Kimi Räikkösen aisapari Felipe Massa paljasti, että tallia piinasi Kiinassa aivan uudenlainen vika.

Räikkönen sinnitteli Shanghain sateessa kymmenenneksi, mutta Massa joutui jättämään leikin kesken 21 kierroksen jälkeen. Massan kisa päättyi kummalliseen elektroniikkajärjestelmän häiriöön, jollaiseen talli ei ollut aiemmin törmännyt.

Päivät ovat vähissä ennen ensi sunnuntaina ajettavaa Bahrainin osakilpailua, joten täysin ennennäkemätön vika oli tallille jälleen uusi isku vasten kasvoja.

- Täytyy sanoa, että onni ei ole nyt meidän puolellamme. Auto pysähtyi pienen ja tyhmän vian takia, kun tietojärjestelmän virhelukema viestitti keskusyksikölle, että kaasutus pitää lopettaa, Massa manaili PlanetF1.comin mukaan.

Vaikka Ferrarin nujertanut vika kuulostaakin noviisin korviin monimutkaiselta, Massan mukaan tilanne oli hyvinkin yksinkertainen.

- Vaikka autossa ei siis varsinaisesti ollut mikään vialla, auton tietokone päätti sulkea kaasun ja minun piti pysäköidä auto, Massa selvensi.

Myös Räikkösellä on ollut alkukaudesta ongelmia vähintään omiksi tarpeiksi. Vastaavaa tietokonekämmiä espoolaisen auto ei kuitenkaan ole vielä tehnyt.

Kalle Takala

............

Aiai Windows - niin kuin joku täällä epäilikin. Kannattais vain käyttää applea tai linuxia
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24305
Sijainti
lappeen Ranta
Ei me nähdä noista autoista yhtään mitään. Ei yhtään mitään tiedetä ulkomuodosta että miten kovaa mennään radalla.
Minä uskon, että jotain niistä on nähtävissä. Otetaan tällainen kuvaparisarja:

Laatikko - näyttää hitaalta. Pisara - näyttää nopea(mma)lta.
Näytä liitetiedosto 8802

Volvo 240 DL - näyttää hitaalta (ja on myös). General Motors EV1 - näyttää nopea(mma)lta
Näytä liitetiedosto 8803

Renault R29 - näyttää hitaalta. Ferrari F60 - näyttää nopea(mma)lta
Näytä liitetiedosto 8804

Ja on kaksi aivan eri asiaa kommentoida jo olemassaolevia autoja ja niiden todennäköistä nopeutta päälle näkyvän aerodynamiikan perusteella kuin suunnitella auton aerodynamiikka alusta lähtien. Samojen periaatteiden pohjalta ne aerodynamiikan suunnittelijatkin liikkeelle lähtevät. Foorumikirjoittajan asiantuntemus riittänee kuitenkin kommentointiin.

Ja nopeamman näköinen auto voi aivan hyvin ollakin hitaampi, johtuen näykymättömissä olevasta aerodynamiikasta tai jostain ihan muusta syystä. Esimerkiksi tuossa keskimmäisen kuvaparin punaisessa autossa ei välttämättä ole lainkaan moottoria -> hidas. Tai sitten alimmaisen kuvaparin punaisessa autossa on sedekelin renkaat kuivalla radalla -> hidas.

edit. Lisätty CountZeron kertoma info.
 
Viimeksi muokattu:

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Räikkösellä ei huomenna Kersiä harjoituksissa ja hänellä on nyt käytössään myös "light-versio" autosta.

Raikkonen won't use KERS at Sakhir

By Matt Beer Thursday, April 23rd 2009, 12:24 GMT


Kimi Raikkonen has confirmed that he will not use KERS in Friday practice at Sakhir, although Ferrari will reinstate the system on his team-mate Felipe Massa's car.

Ferrari opted out of KERS completely in China after previous reliability problems, but Massa in particular felt that the loss of the device had made the car even less competitive.

AUTOSPORT understands that Raikkonen's weight makes the KERS decision particularly marginal on his car. Ferrari has introduced a new lighter-weight chassis for him in Bahrain in a bid to improve this situation, with the chassis undergoing crash testing yesterday.
But despite this, Raikkonen says he will not return to KERS yet.

"I won't use it tomorrow," said Raikkonen. "The other car will run it tomorrow and then we will make a decision about which way we go. We want to look a little bit to compare the two cars and see what difference it makes."

McLaren has suggested that the long straight and heavy braking areas at Sakhir will make KERS more useful than at any other race this season, but Raikkonen is still unsure how much benefit the device offers.

"It is probably faster in quite a few places, but the car was not too bad in the last race after qualifying," he said. "We could have been faster with it there, but there is not much difference driving with or without for us."

Of the other teams using KERS, BMW's Nick Heidfeld is set to continue with the system in Bahrain, while Renault - which also opted against it at Shanghai - is likely to run KERS in Friday practice before deciding its plans for the rest of the weekend.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Heh, oliko siis Ferrarin loistava idea Kiinassa ottaa KERs pois käytöstä mutta jättää autoon sen paino siten, ettei voinut edes painojakaumaa muuttaa? Nehän on fiksuja poikia nuo italialaiset :D

No tuo taisi kyllä toisaalta johtua jostain Kiinan mainiosta tullikommervenkeistä?

Mutta hieno homma, että edes nyt tekevät sen mitä Kimi ehdotti jo edellisessä kisassa. Eli KERSin kokeilemista toisessa samaan aikaan kun toisessa ei kyseistä laitetta ole. Näin saa hyödyt ja haitat paremmin selville.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös