Itselleni lähinnä ainoastaan jäi mieleen se, että Ferrari on satavarmasti nopeampi kuin Toyota. Aijai, kun olisi jo silloin tiennyt. Nyt ei voi muuta kuin nauraa tuolle, näin ne hommat muuttuu.Siis olen sanonut tästä kaudesta, että Ferrari olisi nopein ja että Mclaren olisi pahoissa vaikuksissa ainakin alkukaudesta.
Mutta Tojohan on nopea auto tällä hetkellä. Jos Ferrari olisi nyt Tojon kanssa tasavahvoja tästä eteenpäin, sekin olisi jo selvä parannus aiempaan.Otsikon aiheeseen takaisin:
Eli noissa Bahrainin testeissä rupesin uumoilemaan että jotain on pahasti vialla kun Toyota ei jääkään sekuntia testeissä, kuten viime kaudella.:thumbfh:
Notkoponttoonien jälkeen tuli jo parannusta, mutta hirvittävät pakoaukot ja diffuusori pitäisi vielä laittaa kuntoon :ahem:Itselleni lähinnä ainoastaan jäi mieleen se, että Ferrari on satavarmasti nopeampi kuin Toyota. Aijai, kun olisi jo silloin tiennyt. Nyt ei voi muuta kuin nauraa tuolle, näin ne hommat muuttuu.
Ei siis millään pahalla. Looginen heittohan tuo oli...
Se on aina mukavaa, kun joku päättää sopia asioista keskenänsä. Ja en nyt tiedä, kumpi meistä päätti yks-kaks keittää tän koko sopan kokoon... Ymmärrän, että Ferrarin menestymättömyys harmittaa suakin, mutta sun pitäis nähdä, että se on niitä harvoja asioita, jossa olemme samalla puolella -toki hypäten eri puolille heti, kun puhe kääntyy esimerkiksi aina mielenkiintoisiin päivän sääilmiöhin lapissa.Eli olet edelleen sitä mieltä, että mun ja MONEN MUUN suhtautuminen sinun postauksiisi ei mitenkään johdu sun käyttäytymisestä tai kirjoittelusta vaan meidän huonosta nettiketistä ja pelisilmästä.
Okei, sovitaan näin. Jatka tolla linjalla.
Aika ympäripyöreetäFerrarin entinen kuljettajatähti Michael Schumacher kantaa vastuunsa italialaistallin katastrofaalisesta alkukaudesta.
Schumi toimi kauden kahdessa ensimmäisessä kisassa Ferrarin neuvonantajana, mutta sai Malesian töppäilyjen jälkeen väistyä sivummalle ainakin Kiinan ja tulevana viikonloppuna Bahrainissa ajettavan GP:n ajaksi.
Schumi sai osansa tallin etenkin Malesiassa tekemien virhearviointien jälkeisestä palautevyörystä. Saksalainen myöntää tallin mokat.
- Tosiasia on, että me teimme päätöksiä, jotka olivat vääriä.
- Myös minä tein virhearvion. On tyystin eri asia istua autossa havainnoimassa, kuin tehdä sitä varikolla, Schumi perusteli.
Sitä Schumacher ei kuitenkaan paljasta, oliko hän tekemässä päätöstä Kimi Räikkösen kisan Malesiassa pilanneesta rengasvalinnasta. Ferrarin uhkapeli meni mönkään, kun suomalainen joutui kiertämään aivan kuivaa rataa täysillä sadekelin renkailla.
IS-AP-DPA
Heivaisivat vaan sen Schumin hemmettiin sieltä pyörimästä, kaveri voi sitten harkita 20 vuoden päästä vaikka oman tallin perustamista :frank:Aika ympäripyöreetä
Mä lupaan olla vittuilematta tällä forumilla. Jos en pidä lupaustani, niin tarjoon pullakahvit kaikille. Tai ainakin kivoille.:ahem:Heh, johan on naurettavaks mennyt keskustelu. Eikö tällä foorumilla saisi omaa suosikkia kannattaa? Eikö tällä foorumilla saisi autojen ulkonäön perusteella sanoa mitä on mistäkin autosta mieltä?
Lisäks miettikääpä vääntäjät, että ketkä ovat lanseeranneet maininnat Heh, Massa, Näyttää hitaalta, Näyttää nopeelta.
Väliin tekis mieli sanoa, että järkeäkin saa käyttää. Montako täysi-ikäistä Moe oletat täällä kirjoittelevan? Otappa sit laskukone kouraan ja laske ne käyttäjät kertaa kossupullon hinta ja tee siitä johtopäätelmiä jos kykenet.
Henkilökohtaiset lupaukset pidetään in real life. Tällainen keskustelupalsta höpinä ei todellakaan tarkoita samaa. Saat miljoonan jos olen väärässä. Haloo
Vituttaahan se ihan kybällä. Kimillä enää 1 kausi aikaa voittaa toinen mestaruus.Se on aina mukavaa, kun joku päättää sopia asioista keskenänsä. Ja en nyt tiedä, kumpi meistä päätti yks-kaks keittää tän koko sopan kokoon... Ymmärrän, että Ferrarin menestymättömyys harmittaa suakin, mutta sun pitäis nähdä, että se on niitä harvoja asioita, jossa olemme samalla puolella -toki hypäten eri puolille heti, kun puhe kääntyy esimerkiksi aina mielenkiintoisiin päivän sääilmiöhin lapissa.
Ymmärrettävä lausuntohan tuo Schumin suusta on. Mies on nimenomaan tottunut havainnoimaan autosta, ei radan varrelta. Ei sen auto pahemmin levinnyt radan varteen."- Myös minä tein virhearvion. On tyystin eri asia istua autossa havainnoimassa, kuin tehdä sitä varikolla, Schumi perusteli."
No jopas oli puolustus. Kohtahan se vaati kaksipaikkaisen formulan, että osaa ennustaa sateen alun.
Kuski, joka ajaa - ei tee päätöstä jos kerran saa kuivalla kelillä alleen saderenkaat. Schumi ei osaa tehdä päätöstä varikolta käsin kun ei ole kuskina. Oliskos Schumi kykenevä johtopäätöksiin tästä, toivotaan.
No, ymmärrettävä toki. Mutta miksi mies sitten on siinä roolissa varikkomuurilla?Ymmärrettävä lausuntohan tuo Schumin suusta on. Mies on nimenomaan tottunut havainnoimaan autosta, ei radan varrelta. Ei sen auto pahemmin levinnyt radan varteen.
Onhan se. Jälkimmäisessä ryssii jonkun muun kisan.Schumi sanoi:"- Myös minä tein virhearvion. On tyystin eri asia istua autossa havainnoimassa, kuin tehdä sitä varikolla, Schumi perusteli."
Minä uskon, että jotain niistä on nähtävissä. Otetaan tällainen kuvaparisarja:Ei me nähdä noista autoista yhtään mitään. Ei yhtään mitään tiedetä ulkomuodosta että miten kovaa mennään radalla.
Raikkonen won't use KERS at Sakhir
By Matt Beer Thursday, April 23rd 2009, 12:24 GMT
Kimi Raikkonen has confirmed that he will not use KERS in Friday practice at Sakhir, although Ferrari will reinstate the system on his team-mate Felipe Massa's car.
Ferrari opted out of KERS completely in China after previous reliability problems, but Massa in particular felt that the loss of the device had made the car even less competitive.
AUTOSPORT understands that Raikkonen's weight makes the KERS decision particularly marginal on his car. Ferrari has introduced a new lighter-weight chassis for him in Bahrain in a bid to improve this situation, with the chassis undergoing crash testing yesterday.
But despite this, Raikkonen says he will not return to KERS yet.
"I won't use it tomorrow," said Raikkonen. "The other car will run it tomorrow and then we will make a decision about which way we go. We want to look a little bit to compare the two cars and see what difference it makes."
McLaren has suggested that the long straight and heavy braking areas at Sakhir will make KERS more useful than at any other race this season, but Raikkonen is still unsure how much benefit the device offers.
"It is probably faster in quite a few places, but the car was not too bad in the last race after qualifying," he said. "We could have been faster with it there, but there is not much difference driving with or without for us."
Of the other teams using KERS, BMW's Nick Heidfeld is set to continue with the system in Bahrain, while Renault - which also opted against it at Shanghai - is likely to run KERS in Friday practice before deciding its plans for the rest of the weekend.