FO110K
Jep, myönnetään, että Williamsin uusi auto tuli kaudelle -95, toisin kuin muistin. Eli 95 Williams ei enää ollut vanhanaikainen. 94 vanhanaikaisuuden taas myönsit itsekkin ymmärtäväsi, ja juuri 94 oli se vuosi, kun Williams putosi huipulta.
F2003 ja MP4-17 ovat esimerkkejä autoista, joista toinen on vanhanaikainen, ja toinen ei. Silti autojen suorituskyvyn ero ei kuitenkaan ollut mitenkään suunnaton, samoin kuin Williamsin ja Benettonin ero oli 94 kohtuu pieni.
F2002 oli jo näyttänyt millainen on uudenaikainen F1 auto. F2003 ei ollut mullistava, se oli vain nykyaikainen. MP4-17D oli vanhanaikainen jo syntyessään. Esim. Williamsin FW25 oli nykyaikainen, samoin muutama muu 2003 auto, mutta Mac oli edelleen perinteinen, vaikka jo 2002 oli nähty, millainen on tulevaisuus. Samoin Williamsillakin oli jo ennen kautta 94 nähty, kuinka keulat vain kohoavat muilla talleilla, mutta mitään ei tehty kehityksen mukana pysymiseksi vielä vuodeksi 94.
Tosiaan Williams olisi voittanut 94 mestaruuden, jos vain olisi Senna pysynyt hengissä, mutta sehän vain todistaa, että putoamiseen on yleensä SYY, tässä tapauksessa siis aktiivijuosituksen kielto yhdistettynä 1. kuskin kuolemiseen. (Tämä siis olikin se varsinainen asia, mikä mulla aikanaan oli: tippumiseen on SYY.)
Mistä onkin hyvä jatkaa kauteen 95 - Benetton voitti, sillä huipulta tippumiseen tarvitaan syy, ja moottorin vaihtaminen tehokkaampaan ei ole riittävän hyvä syy, varsinkin kun Williamsilla oli vastaavasti kokonaan uusi autokonsepti, jonka kanssa varmasti oli totuttelua kanssa.
En mä väitä, ettei Benetton olisi tehnyt työtään hyvin, enkä että Williams olisi ollut huono auto, mutta olen varma, että 94/95 mestaruudet olisi vienyt huonompikin kuski Williamsilla, jos aktiivijousitus olisi säilynyt. Tällöin voi perustellusti väitää, että sääntömuutokset johtivat Williamsin etumatkan menetykseen-->putoamiseen huipulta oli syy.
Ei sitä voida nytkään kalenterista katsoa että on Ferrarin aika tippua. Voihan Ferrari tippua, mutta voinkin sitten vuoden päästä väittää, että se johtui moottorisäännön muuttamisesta, eikä syklin pituudesta.