MaranelloRed:
No ei tuo GA niin puuteellinen ollut kuin edellä annetaan ymmärtää. Voitettiinhan sillä useampi kisa menneellä kaudella vaikka vastustajalla oli alla "turbo" renkaat. Kun turbo kumit kiellettiin niin voittaminen loppui kuin seinään.
Ja tota vidussa siellä rakennetan uutta autoa. Onhan sitä McLarenillakin rakennettu jo toista vuotta eikä rakkinetta tositoimissa ole vielä nähty. Liekö siellä (m)nokan suoristamis operaatio käynnissä. Voisihan ilkikurisesti todeta että McLarenhan tuo vanhentuneen paketin radalle kun Ferrari laittaa taas F1 auton raamit uusiksi ja karkaa mestaruuksiin.
Aika punaisilla laseilla taas katsoit loppukauden tilannetta. Karu tosiasia on se, että Michelin jyräsi aika tavalla loppukaudestakin vaikka "turbo"renkaat kiellettiin. Monza oli poikkeus, koska hitaat mutkat puuttuvat radalta. Siellä renkaat eivät pahemmin ratkaise. Karkuun ei Schumi Montya kuitenkaan päässyt. Siitä taas saatiin kiittää BMW:n supertehokasta moottoria ja Williams pysyi Ferrarin peräkontissa kiinni. Toisaalta taas Williamsin traktorimainen aerodynamikka piti huolen siitä, ettei ohitusyrityksiin Monty pystynyt ekan kierroksen yrityksen jälkeen.
Kimi olisi voittanut, ei ehkä ylivoimaisesti, mutta selvästi ilman vesisadetta Indyssä. Kaikkihan näkivät, että puolijumala Schumin Ferrari oli kuin Minardi alun pienessä tihkusateessa Michelin-tallien autoja vastaan. Ohi tultiin joka puolelta. Heittämällä. Vasta kun sade yltyi ja kuivankelin kumit otettiin pois, sekä pistettiin sadekelin kumit alle, tilanne kääntyi päälaelleen. Bridgestone jyräsi surkeat sade-Michelinit totaalisesti.
Japanissa oli taas Ferrarimaista onnea, kun Montoyan BMW pamahti. Sitä ennen Monty oli kuitenkin jälleen todistanut Michelinin ylivertaisuuden kuvankelin kumeilla kosteahkossa kelissä. Barrichellosta mentiin ohi tavalla ja paikassa, joka ei antanut selittelyille sijaa, moottori savutenkin. Alonsokin oli ennen keskeytystään aivan Rubensin takakontissa kiinni. Kun McNish poistui Kimin edestä, ajoi Kimi sekunnin nopeampia kierrosaikoja kuin Rubens, kunnes sai maanantai-kumit alleen.
Mikään ei ole siis muuttunut "turbo"renkaiden kieltämisen jälkeen. Michelin jyrää ja hyvä niin.
Tuo, että Ferrari rakentaa täysin uutta autoa, on mielenkiintoinen uutinen. Veikkaanpa, että kauden alkaessa Melbournessa näemme lauman MP4-18 kopioita lähtöruudukossa. Joku talli näyttää aina suuntaa tulevaisuuteen auton kehittelyssä. Vuonna 1995 se oli Williams, ehkä nyt se on McLaren. Nähtäväksi jää...
Toivottavasti Ferrarin konseptit sekoisivat heiman ja nähtäisiin pari teknisestä viasta johtuvaa keskeytystä Schuminkin osalta, jotta puntteja saataisiin hieman tasoihin siltä osalta. Viimmeisin teknisen vian aiheuttama keskeytys Schumille tuli Saksan GP:ssä kaudella 2001... On siinä hurja putki auton luotettavuudella.
Eiköhän Ferrarin juhlat ole nyt juhlittu, vihdoin ja viimmein, mestaruuksien osalta. Kisoja talli voittaa jatkossakin varmasti, mutta uskon ja
todellakin toivon, että nyt olisi muiden vuoro taas välillä. Alkaa tämä sarja maistumaan puulta, kun yksi ja sama talli, sekä
ennen kaikkea kuski, kahmii mestaruudet vuodesta toiseen. Olisi lehdillä jotain uutta kirjoitettavaakin kauden päätteeksi, kun saataisiin uusi mestari. wink
<small>[ 06-11-2003, 00:43: Message edited by: Karpow ]</small>