Ferrari vuonna 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/07/1154747

Ferrari-pomon arvio: Olemme kirottuja

- Me näytämme olevan todella kirottuja tällä hetkellä. Kaikki mikä voi mennä pieleen, menee pieleen, Domenicali manasi.
.
.
.
- Kun saimme tiedon siitä, että tuomareiden mielestä Fernandon pitäisi antaa sijoitus takaisin Robertille, oli Robert jo kaukana takana ja hidasti vauhtiaan voimakkaasti, koska hänellä oli ongelma. Sijoituksen voisi tietysti antaa takaisin välittömästi, jos olisi sitä mieltä, että olisi saanut tilanteessa etua, mutta me emme olleet sitä mieltä. Muuten olisimme tehneet niin, Domenicali kertasi.
I'll be damned, Ferrarikin hokasi ette hyvin menee, mutta menköön.

Jotenkin tuo "tuomareiden mielestä" kuulostaa siltä että nähdään jo piruja seinillä enemmänkin. Eiköhän olisi oikeampi reaktio vain todeta että tuomaristo antoi ohjeen tai rangaistuksen ja jättää mielipiteet erikseen.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Ei h*lvetti noita Ferrarin selityksiä :D:jaska::rolleyes:

Miten onneton suhari tuo Alonso on ku ajelee selkeästi radan ulkopuolella ohi toisesta, eikä muka tajua tehneensä virhettä? Tai tallin kuvittelevan, että tämä oli ihan sallittu ohitus? Ja tokihan tässä on tyypilliseen latinomaa tyyliin kyse suuremmista voimista :nope:
 

JahJahBlowJob

Well-known member
Liittynyt
9.7.2010
Viestit
640
Se on ihan normaalia että yritetää väkisin rinnalle, ja sitten selitetään sankarimaisesti että minä siis minä perkele väistin! Minä en tehdä mitä väärä!

Alonso: On tuo kubica ihme mulukku, minä tulla rinnalle se ei mennä ajolinjalta pois minä sitten oikasta ja ohita. Paha tuomari tulla rankasta. :confused:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Milloinkahan toimittajat alkavat kyselemään Montezemololta ja Domenicallilta kuinka hyvin Räikkösen vaihtaminen Alonsoon on parantanut Ferrarin kilpailukykyä, tiimihenkeä, kuljettajan tuomaa johtajuutta ja auton kehittämistä. Ilmeisesti aika paljon.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18416
Se on ihan normaalia että yritetää väkisin rinnalle, ja sitten selitetään sankarimaisesti että minä siis minä perkele väistin! Minä en tehdä mitä väärä!

Alonso: On tuo kubica ihme mulukku, minä tulla rinnalle se ei mennä ajolinjalta pois minä sitten oikasta ja ohita. Paha tuomari tulla rankasta. :confused:
Oishan tuosta Kubican ohittamisesta Alonso pistänyt varmaankin isomman halon päälle, jos kyseessä ei olisi ollut hänen kaverinsa Kubica.

Nythan Montezemolo on vaatinut talliltaan kunnon sijoituksia edessä olevista kisoista ja että kaikkien on annettava sataprosenttisen panoksensa, jotta saavat kerättyä pisteitä niiden tilalle, jotka ovat tähän mennessä hukanneet.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Nythan Montezemolo on vaatinut talliltaan kunnon sijoituksia edessä olevista kisoista ja että kaikkien on annettava sataprosenttisen panoksensa, jotta saavat kerättyä pisteitä niiden tilalle, jotka ovat tähän mennessä hukanneet.
Tuo Alonson ohitus Kubicasta oli päivänselvästi sääntöjen vastainen. Alonsohan huuteli vielä tiimiradiossa, ettei ollut vaihtoehtoa, lienee tuolla yritti vaikutta tuomariston päätökseen. Sinänsä on ihan tarpeetonta selittelyä, ettei voinut päästää Kubicaa uudelleen ohi, Ei Kubican auto välittömästi ohituksen jälkeen hajonnut.

Tuolla Montezemolon vaatimuksella tuppaa olemaan näköjään päinvastainen vaikutus.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Milloinkahan toimittajat alkavat kyselemään Montezemololta ja Domenicallilta kuinka hyvin Räikkösen vaihtaminen Alonsoon on parantanut Ferrarin kilpailukykyä, tiimihenkeä, kuljettajan tuomaa johtajuutta ja auton kehittämistä. Ilmeisesti aika paljon.
Toistaiseksi ihmeitä ei ole nähty. Toki kausi on hieman muistuttanut Kimin kautta 2007, mutta ei Kimi kyllä noin tökeröihin virheisiin sortunut kuin Alonso nyt.

Alonson vaikutus Ferrarin kilpailukykyyn ei liene suuri. Se, että Ferrari on kohtalaisessa iskussa tällä kaudella, on sen ansiota, että viime kaudella katseet käännettiin tälle vuodelle paljon aikaisemmin kuin useimmilla muilla huipputalleilla.

Alonsolla ja Massalla on sen verran monta kisaa mennyt reisille syystä ja toisestakin, että onnistumisiakin varmasti tulee jossain vaiheessa. Ehkä jo Hockenheimissa.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Toistaiseksi ihmeitä ei ole nähty. Toki kausi on hieman muistuttanut Kimin kautta 2007, mutta ei Kimi kyllä noin tökeröihin virheisiin sortunut kuin Alonso nyt.
Missä mielessä? Kimi ajeli 2007 ensimmäisessä kolmessa kisassa palkintopallille, neljännessa meni sähköt ja ainoat virheet sattui Monacon aika-ajoissa jaKanadan startissa. Puolessa välissä, eli ranskassa sitten taas tuli voitto. Eikä auto vielä tuossakaan vaiheessa täysin istunut Kimin ajotyylille yhdellä nopealla, joa sit maksoi liikaa seuraavalla kaudella.

Eli ei siis mitään samaa verrattuna Moca-Alonson suorituksiin, jolla on ensimmäisen kisan jälkeen jokaisessa kisassa sattunut liikaa omia virheitä tallimokien lisäksi :rolleyes:
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Missä mielessä? Kimi ajeli 2007 ensimmäisessä kolmessa kisassa palkintopallille, neljännessa meni sähköt ja ainoat virheet sattui Monacon aika-ajoissa jaKanadan startissa. Puolessa välissä, eli ranskassa sitten taas tuli voitto. Eikä auto vielä tuossakaan vaiheessa täysin istunut Kimin ajotyylille yhdellä nopealla, joa sit maksoi liikaa seuraavalla kaudella.

Eli ei siis mitään samaa verrattuna Moca-Alonson suorituksiin, jolla on ensimmäisen kisan jälkeen jokaisessa kisassa sattunut liikaa omia virheitä tallimokien lisäksi :rolleyes:
Samaa ihmettelin. Pikemminkin 2008 Kimi alkoi tekemään virheitä - melkeinpä voisi sanoa ensimmäistä kertaa urallaan - mutta siltikin koko kaudellakin vähemmän kuin Alonso jo nyt puolen kauden aikana.
 

Montana

Well-known member
Liittynyt
11.7.2010
Viestit
552
Samaa ihmettelin. Pikemminkin 2008 Kimi alkoi tekemään virheitä - melkeinpä voisi sanoa ensimmäistä kertaa urallaan - mutta siltikin koko kaudellakin vähemmän kuin Alonso jo nyt puolen kauden aikana.
Alonso on paine herkkä kaveri:eek: Jäämies takaisin kehiin :rolleyes:
 

Montana

Well-known member
Liittynyt
11.7.2010
Viestit
552
http://www.autosport.com/news/report.php/id/85258

Tätä ei vissiin vielä ole täällä ollut? Kehtaavatkin vielä selitellä tuomariston hitaudella. Hitaita siellä taitaa kyllä olla jossain ihan muualla.
Niinpä niin... Kubican edelle päästäminen olisi pitänyt käydä mielessä silloin, kun kyseinen ohitus tapahtui eikä vasta silloin, kun Kubica oli keskeyttänyt ja rangaistus annettu. Naurettavaa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Samaa ihmettelin. Pikemminkin 2008 Kimi alkoi tekemään virheitä - melkeinpä voisi sanoa ensimmäistä kertaa urallaan - mutta siltikin koko kaudellakin vähemmän kuin Alonso jo nyt puolen kauden aikana.
Kimin virheetkin tulivat pääasiassa vasta sen jälkeen kun muut syyt (turva-autot, Hamilton, pakoputki, ...) olivat hänen mestaruustaiston vaikeaksi tehneet ja autoa oli alettu kehittää hänen mieltymystensä vastaisesti.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös