kurski
Oisko minkä tyyppistä ?
- Liittynyt
- 6.10.2009
- Viestit
- 18438
Eikun juu hän oli eka Byrnen avustaja pääsuunnittelija hommissa ja 2007 marraskuussa Costasta tuli tekninen johtaja.Ei ole. Se siitä.
Eikun juu hän oli eka Byrnen avustaja pääsuunnittelija hommissa ja 2007 marraskuussa Costasta tuli tekninen johtaja.Ei ole. Se siitä.
Tuosta Massan "kakkoskuski" asemasta vielä sen verran että lajin historiassa...Massan Ferrari-sopimuksessa "Barrichello-pykälä"?
Noista muiden kirjoituksista kannattaisi varmaan mainita tekstiä lainattaessa tai sitten jos kyseessä on oma teksti (mikä ei taida olla tilanne), niin voisi mainita, että on kirjoittanut saman jo muualle: http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=329211&page=4Tuosta Massan "kakkoskuski" asemasta vielä sen verran että lajin historiassa...
Huhut ja spekulaatiot ovat olennainen osa formuloita, eikä vähiten mediassa. Ykköskuski/kakkoskuski-asetelmalla spekuloiminen on jo suorastaan klassikko. Aikoinaanhan huhuiltiin myös Häkkisen nauttivan ykköskuskin asemasta Mclarenilla. Jostain syystä nimenomaan brittilehdistö oli asiasta paikoin hyvinkin vakuuttunut. Asiaa edesauttoi luonnollisesti se, että brittien silloinen ykköstykki Coulthard ei tahtonut pysyä Häkkisen vauhdissa.
Schumacherin aikana Ferrari aivan ilmiselvästi toimi ainutlaatuisen kuskinsa suhteen ainutlaatuisella tavalla. Koko talli oli rakennettu Schumacherin ympärille. Jopa niin pitkälle mennen, että Schumilla oli oma huoneisto tehtaan yhteydessä. Ja niin edelleen.
Nykyisen Ferrarin toiminnassa mikään ei viittaa siihen, että Schumin jälkeisten vuosien tasavertaisesta kohtelusta olisi luovuttu. Sehän oli tuoda Ferrarille kaksi peräkkäistä maailmanmestaruutta Massankin kyetessä lähes samaan mihin Kimi.
Tänä vuonna Alonso oli alkukaudesta selvästi Massaa nopeampi, mutta viime aikoina Massa on kyennyt Fernandon vauhtiin, ollen jopa tätä nopeampi. Onko, tai siis oliko isossa aikaerossa kyse Fernandon suvereenista paremmuudesta vai pikemminkin Massan ongelmista uuden auton ratissa? Asiantuntevan ex-kuski Martin Brundlen mielestä viime kauden onnettomuus selittää Massan vaisuutta tällä kaudella. Kenties myös Alonson tulo talliin sai puristamaan rattia vähän turhan kovaa.
Itse kirjoittamani, kirjoitan siellä Ei nimimerkillä ja monella muullakin foorumilla samalla tavalla ja kopsaan viestejä eri foorumien välillä keskenään jos on sopivia tekstejä, hieman muokaten.Noista muiden kirjoituksista kannattaisi varmaan mainita tekstiä lainattaessa tai sitten jos kyseessä on oma teksti (mikä ei taida olla tilanne), niin voisi mainita, että on kirjoittanut saman jo muualle: http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=329211&page=4
Erona Red Bulliin on se, että pakokaasut menevät diffun yli. Sekin lukemani mukaan auttaa asiaa, mutta ei niin paljoa kuin RB:n versio, jossa osa kaasuista puhaltaa oikeasti diffun sisään... Jälkimmäinen on tosin kiellettyä ensi vuonna, joten kiva nähdä kopsataanko sitä lainkaan enää tänä vuonna vai tyytyvätkö ensi vuoden malliin....Kuvia uudesta pakoputkien ulostulosta + diffusta
Vettel ei tehnyt mitään, joten hän ei missään vaiheessa päässyt kuin koira veräjästä. Mitä tulee Hamiltoniin, niin sama koskee kaikkia. Alonso olisi tehnyt luultavasti Lewisin tilanteessa samoin. Lisäksi tallit kauden mittaan saavat turva-autotilanteista joko hyötyä tai sit toisinaan taas ei. Tällä kertaa kävi näin ja siinä on turha kenenkään kitistä mitään.No manipulaatiopuheet nyt on täyttä kukkua, mutta muuten Ferrarilla on kyllä pointtinsa tuolle nurinalle. Molempien kuljettajien kisa pilalla ilman mitään vaikutusmahdollisuutta tilanteeseen johtaneisiin tapahtumiin, ja samalla kaksi kovinta kilpailijaa pääsee kuin koira veräjästä.
FIA:n kyky vastaanottaa kritiikkiä tuntuu vaan olevan samaa tasoa kuin FIFA:lla.
Mistäs tuo italialaislehti moisen päätelmän teki? Mun mielestä, tämän sanoin kyllä jo aikaisemminkin, tämän kisan perusteella ei voi tehdä kovinkaan tarkkoja johtopäätöksiä kyseisen uudistuksen toiminnasta. Lähinnä siksi, että Ferrarilla kulki jo Kanadassa kohtuu hyvin ja Valencia on ratana hieman samantyyppinen, hitaita mutkia.Saman lehden mukaan Ferrarilla puolestaan Red Bullilta kopioitu päästöilmojen ohjaaminen alaviistoon tupladiffuusorin tehojen vahvistamiseksi ei antanut toivottua etua. Näin Ferrarin F10 Evo 2-malli ei kuulu voittajasuosikkeihin seuraavissakaan kisoissa.
Luin tuon ja pistää ihmetteleen taas näitä sanamuotoja. Päästöilmojen..... no niin no...Saman lehden mukaan Ferrarilla puolestaan Red Bullilta kopioitu päästöilmojen ohjaaminen alaviistoon tupladiffuusorin tehojen vahvistamiseksi ei antanut toivottua etua. Näin Ferrarin F10 Evo 2-malli ei kuulu voittajasuosikkeihin seuraavissakaan kisoissa.
RB:llä etu on juuri nopeissa mutkissa ja Ferrarilla ongelma on nopeissa mutkissa, ei hitaissa. Kyseisestä ratkaisusta haetaan pito-ongelmiin apua nopeisiin mutkiin, joita ei niin paljon Valenciassa ole, kuten ei Kanadassakaan.Enpä tiedä - ehkä talli ei ollut tyytyväinen. Olisihan pakoputkiuudistuksen pitänyt näkyä juuri hitaissa mutkissa.
Mutta Ferrarin systeemihän ei ole suora kopio, ainakaan vielä, Red Bullin pakokaasuilla autetusta diffusta. RB:llä osa menee diffun sisään. Ferrarilla pakokaasut menee vaan diffun päältä ilmeisesti.... Jälkimmäinen on sallittua myös ensi vuonna....