Ferrari vuonna 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/06/1143290

Kanadan GP:n lehdistökatsaus: Italialaismedia sivalsi Alonsoa

Il Giornale antoi Alonsolle kilpailusta arvosanan 5,5 ja Massalle nelosen.

- Ferrari oli iskussa, kuljettajat eivät niinkään, milanolaislehti totesi ja arvosteli etenkin Massaa.
Täysin totta, auto oli iskussa, kuljettajat eivät niinkään. Toki on sanottava, että vaikka tällä kertaa talli (poislukien kuskit) teki työnsä hyvin, on kilpatiimin itsensä työskentelyssäkin ollut niin monet kerrat toivomisen varaa.

Montrealin rata kyllä yleensä näyttää onko auto hyvä vai ei. Tässä se nähtiin että Ferrari on sittenkin selvästi parempi auto kuin Mersu tai Renault. Mutta talli/kuskit töpeksivät liian usein, enkä nyt tarkoita selviä virheitä jotka näkyvät tv-ruudullakin, vaan niitä ongelmia taustalla jotka syövät suorituskyvyn.

No joo, olen jauhanut tästä jo tarpeeksi aiemmissakin viesteissäni. Pointti tällä kertaa olikin se, että näköjään italomediakin alkaa hoksaamaan missä mennään (tai siis pikemminkin ei mennä).

Espanjalainen AS ei kuitenkaan nähnyt moitteen sijaa oman poikansa ajossa.
No kappas.
 
Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Näyttää kuherruskuukausi olevan ohi Alonsolla.Minun mielestä Alonso ajoi ihan hyvin,mutta ohitustilanteissa oli erittäin huono.Ehkä siitä tuo huono arvosana italialais-lehdistöltä
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Heh, no itse en todellakaan ole varma mistään selityksestä, omastani tai muiden. Kaikkein vähiten Ferrarin omista meriselityksistä.
No koitampa omaa selitystäni. :p

Turkki: paljon nopeita mutkia ja downforcella suuri merkitys. Sauberit kulkivat kovaa, vähän samaan tyyliin kuin Barcelonassa. Ferrarit vaikeuksissa.

Kanada: mutkat aika hitaita, paljon rajuja kiihdytyksiä jolloin mekaanisen pidon määrä korostuu. Ylläripylläri Monacossakin tarvitaan autolta vähän samoja ominaisuuksia, ja siellähän Ferrarit olivat ihan hyvässä vauhdissa. Sauberit taas olivat täysin hukassa sekä Monacossa että Kanadassa.

Niin se vaan menee että kaikki autot ei vaan toimi jokaisella radalla. Turha siihen on mitään salaliittoteorioita keksiä tai hakea syitä tallin/kuljettajien haukkumiseen.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ferrarin päivitys jossa hyödynnetään Red Bullilta kopioitua pakoputken sijoitusta on määrä tulla autoihin Valenciassa. Tällä Ferrari uskoo liittyvänsä jälleen voittotaistoon. F-putken toteutus ei oikein onnistunut ja nyt matkittua parannusta ei liiemmin päästä sitäkään testaamaan, joten lopputulos on arvoitus. Kohennus pitäisi tapahtua juuri diffuusorin tehostuneessa toiminnassa ja näin lisääntyneessä d.forcessa. Kuinka sitten on auton tasapainon tai rengaskestävyyden laita lienee se suurin kysymys.

TurunSanomat: Ferrari tuo kovasti kehittämänsä F10B -auton seuraavaan kisaan Valenciaan. Siihen on luvassa huomattavasti lisää aerodynaamista pitoa Red Bullin tyyliin ja McLarenin tehokkuudella toimiva takasiiven ilmavirtoja säätävä F-putki.

Jos B-mallikaan ei nosta Ferraria downforcekisassa kärkiryhmään, tallia uhkaa viime vuoden tavoin taas satsauksen siirtäminen seuraavaan kauteen jo ennen syksyä.


Hyvin F-putkeaan hyödyntänyt McLaren sanoo tuovansa sekin erittäin mittavan paketin autoonsa joten on mahdollista, että muut parantavat siinä kuin Ferrarikin. Ainakin Macin kehitys on ollut hyvin vaikuttavaa.

Maikkari: - Emme jää seisomaan paikoillemme. Valmistelemme kohtalaisen suurta päivityspakettia, jota yritämme kovasti saada mukaan Silverstoneen. Jos hyppäys ei ole silloin vielä suurempi, niin olen kyllä pettynyt, kertoi Whitmarsh.

Samoin Red Bull päästessään näiltä katuradoilta lienee jälleen kilpailukykyinen kuten esim Silverstonessa. Ja heillä on vielä työn alla tämän F-putken hyödyntäminen. Mersu ei ole suurempaa meteliä pitänyt mutta tuskin heilläkään on mitalitaistosta vielä luovuttu.

IS: - Eivätköhän kaikki tallit jo mieti tässä vaiheessa myös ensi kauden autoa, mutta meille on vielä tulossa muutamia merkittäviä uudistuksia seuraavien kisojen aikana. Emme todellakaan jarruttele tämän auton kanssa, Brawn toppuutteli Autosportin haastattelussa.

Ferrarista tosin sanotaan, että jos tämä Valenciaan tuotava paketti ei toimi, olisi tämän auton kehitys sitten siinä. Seuraavaksi keskityttäisiin jo ensi vuoden autoon viimekesäiseen tapaan.

Täytyy sanoa, vaikka vauhti Montrealissa oli toki hyvää - niin mitenkään suurella luottamuksella en Ferrarin nousuun suhtaudu. Alonson tilannetta helpottanee se, että Massa on pistekisasta jo tipahtanut. Tosin jos uudistus tuottaakin Massan mieleisen ohjauksen/rengaslämmöt, niin eipä se Alonson mestaruustoiveita helpota.
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Sportticom ei ole niitä laadukkaimpia uutislähteitä, mutta:

Massan Ferrari-sopimuksessa "Barrichello-pykälä"?
16.6.2010,11:53:57
Sveitsiläislehden mukaan Felipe Massan uudessa Ferrari-sopimuksessa on ns. "Barrichello-pykälä". Motorsport Aktuell -lehti väittää, että Massan uuteen kontrahtiin on lisätty ehto, jonka mukaan Massa suostuu kakkoskuskin rooliin.

- Roskaa, tokaisi Massa, jonka tuore sopimus pitää hänet italialaistallissa vuoden 2012 loppuun.

Ferrarille täksi kaudeksi siirtynyt Fernando Alonso ei suostunut kommentoimaan huhuja.

Barrichello-pykälällä viitataan nykyään Williamsilla ajavaan Rubens Barrichelloon, joka toimi Michael Schumacherin kakkoskuskina kuuden kauden ajan.
..............

ja maikkarilta:
Sauber huolissaan: Auto on susi, moottorit loppuvat

16.06.2010 13:15
Tallipäällikkö Peter Sauber on arvostellut jyrkin sanoin sekä tallinsa autoa että Ferrarin moottoreita.

Sauber hankki nimeään kantavan tallin takaisin omistukseensa BMW:ltä viime vuoden lopussa, mutta lupaavasti alkaneista talvitesteistä huolimatta kausi on ollut paha pettymys. Sauberilla on koossa vasta yksi MM-piste, eikä auto ei ole vastannut odotuksia.

- Tehdäänpä yksi asia selväksi: C29-auto on rampa. Voimme ainoastaan näperrellä sen kanssa. Se ei ollut mikään mukava läksiäislahja BMW:ltä ja Willy Rampfilta, Sauber sanoi sveitsiläisessä Blick-lehdessä.

- Kaikki toivomme kohdistuu nyt ensi kauden C30-autoon, Sauber jatkoi.

Sauber on kärsinyt myös Ferrari-moottorien epäluotettavuudesta. Loppukauden aikana talli joutunee ylittämään säännöissä määritellyn moottorikiintiön, mistä puolestaan seuraa rangaistuksia.

- Viisi moottoririkkoa kahdeksassa kilpailussa. Tätä emme voi hyväksyä. Nyt emme selviä kahdeksalla moottorilla per kuljettaja koko kaudesta. Tarvitsemme varmasti niitä enemmän ja se tietää 10 lähtöruudun rangaistuksia, Sauber myönsi.

(MTV3)
 
Viimeksi muokattu:

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
miten on Ferkun motti tilanne? onko kellään ulkomuistissa menneitä moottoreita? Oletteko huomanneet että sen moottorin "luotettavuus" ongelmien korjauksen jälkeen niillä ei kai ole palanut yhtäkään mottia, olisin niin toivonut että kauden 10kisa ja siinä ois räjähtän se 8 motti. :D:D
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
miten on Ferkun motti tilanne? onko kellään ulkomuistissa menneitä moottoreita? Oletteko huomanneet että sen moottorin "luotettavuus" ongelmien korjauksen jälkeen niillä ei kai ole palanut yhtäkään mottia, olisin niin toivonut että kauden 10kisa ja siinä ois räjähtän se 8 motti. :D:D
Muistaakseni 4:ää käytetty molempien Ferkkukuskien osalta, mutta etenkin Alonsolla on käyttökelvottomana enemmän kuin muilla ( harkkoihin jne ). Vika oli venttiileissä/jäähdytyksessä joka lienee korjattu. Nousiko kulutus edelleen - tarina ei kerro.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Sportticom ei ole niitä laadukkaimpia uutislähteitä, mutta:

Massan Ferrari-sopimuksessa "Barrichello-pykälä"?
Eipä tuosta ole tainnut olla epäselvyyttä koko kauden aikana?

Jossain vaiheessa viime kaudella muistaakseni avoimesti kommentoitiin, että pitää palata entiseen yhteen kuljettajaan keskittymiseen, jotta päästään menestyksen makuun. Siinä vaiheessa kun Alonson sopimus paljastui, niin tuo on ollut minun mielestä itsestään selviö.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Eipä tuosta ole tainnut olla epäselvyyttä koko kauden aikana?

Jossain vaiheessa viime kaudella muistaakseni avoimesti kommentoitiin, että pitää palata entiseen yhteen kuljettajaan keskittymiseen, jotta päästään menestyksen makuun. Siinä vaiheessa kun Alonson sopimus paljastui, niin tuo on ollut minun mielestä itsestään selviö.

Kyllähän se siihen viittaa. Silti on vaikea eritellä mikä osuus on Massan toipumisen vaikutuksilla tai miten saattaa autonkehityksen vienti Alonson mukaan viedä Massalta luottoa autoon. Se on ainakin minulle selvää, että Massasta ei ole saatu koskaan oikein panosta irti kuin tolkuttomalla paapomisella. Kimin aikaan sitä tehtiin jopa Kimin vauhdin kustannuksella kun tallissa oli vielä Massan isoveli ja hänen klaaninsa kävelemässä muiden yli. Kun säätäminen tahtää Alonson menestykseen, Massalla on vaikeuksia toipua, kun talli ei lirkuttele Massalle ja kun vielä koko projekti tähtää Alonson mestaruuteen, niin ei Massasta etenkään ole tässä tilanteessa taistelijaksi. Hän roikkuu mukana Santanderin markkina-alueen takia - niin kauan kun kannattajia/fanittajia yleensä löytyy. Sitä paitsi mitä vaihtoehtoja Massalla on - ei ainakaan muita hyviä talleja.
 
Viimeksi muokattu:

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Eli jos voivat käyttää nyt loput motit niin että joka motilla päästelee 3kisaa niin ne riittää juuri loppukauteen.. olisi vaan herkullista huomata että lonsolla pamahtais motti epsanjassa ja englannissa. Siitä se itku ja parku syntyis..sekä näkisi miten se marssijärjestys menisi ku felipe-babyllä kestäis motit hyvin.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Kyllähän se siihen viittaa. Silti on vaikea eritellä mikä osuus on Massan toipumisen vaikutuksilla tai miten saattaa autonkehityksen vienti Alonson mukaan viedä Massalta luottoa autoon. Se on ainakin minulle selvää, että Massasta ei ole saatu koskaan oikein panosta irti kuin tolkuttomalla paapomisella. Kimin aikaan sitä tehtiin jopa Kimin vauhdin kustannuksella kun tallissa oli vielä Massan isoveli ja hänen klaaninsa kävelemässä muiden yli. Kun säätäminen tahtää Alonson menestykseen, Massalla on vaikeuksia toipua, kun talli ei lirkuttele Massalle ja kun vielä koko projekti tähtää Alonson mestaruuteen, niin ei Massasta etenkään ole tässä tilanteessa taistelijaksi. Hän roikkuu mukana Santanderin markkina-alueen takia - niin kauan kun kannattajia/fanittajia yleensä löytyy. Sitä paitsi mitä vaihtoehtoja Massalla on - ei ainakaan muita hyviä talleja.
Jep, Massan tie vie Ferrarilta Force Indialle tai johonkin muuhun keskikastin hyvin maksavaan jyrään. Massan neuvotteluvaltit riisuttiin tehokkaasti kuudessa edellisessä kisassa. Vahvasti tuntuu siltä, että jos ajohommat eivät pohjatalleissa maistu puuhataan brassille jotain eläkevirkaa Scuderialla, ei tosin sellaista schumimaista hyysäyspestiä jossa ex-kuski kuittaa lonnimalla sen miljoonan vuosipalkan.

Siitä, etteikö Massasta olisi saatu mitään irti ihan tasavertaisella kohtelulla, olen eri mieltä. Kaudella 2006 hän oli loppukaudesta Schumacheria parempi ja samaten Kimiä kovempi 2007 alkukaudesta. Räikkönen vain nosti tasoaan ja Massa osittain omalla pehmeydellään ja tason riittämättömyydellä tippui ulos MM-taistelusta. 2008 voidaan pitää täydellisenä poikkeuskautena, koska tuolloin koko MM-taistelu oli etenkin alkukaudesta niin sekaisin että joku Kubica olisi saattanut helposti viedä tittelin kolmanneksi parhaalla autolla (Bemarilla) jos Baijerissa ei olisi annettu valtaa pihille konsernijohdolle, joka päätöksillään teamin lopulta tuhosi.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Ferrarin ongelma on tallijohdossa. Domenicalli on varikkosuoran huonoin tiimipäällikkö ja muillakin tärkeillä vakansseilla ihan liikaa italiaanoja.
Talli ei nouse kärkeen ennenkuin tuuletus johtopuolella käy taas.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Ferrarin ongelma on tallijohdossa. Domenicalli on varikkosuoran huonoin tiimipäällikkö ja muillakin tärkeillä vakansseilla ihan liikaa italiaanoja.
Talli ei nouse kärkeen ennenkuin tuuletus johtopuolella käy taas.
Kokoajan olen itse täällä hokenut jo aijemminkin että vika on johdossa, eli Domenicalissa, ehkä myös Costa voisi joutaa syrjään jne. Isoin kysymysmerkki ehkä on että mistä tallista kaivatut huippuammattilaset Ferrari voisi kenties hankkia, kyllä Alonson Ex-talli Rellulta jotain vois hänen kytköksillään saada ja Ferrarikin voi menettää Schumin mukana Mercedesille vanhoja kamujaan.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Montemolo pois = ongelma ratkaistu
Turrini Blogissa oli juttua aijemmin että tilalle saattaisi muutaman vuoden päästä tulla Serie A:n juventuksen pomo Andrea Agnelli joka on myös FIAT:in hallituksen jäsen.
 

Niwri

Banned
Liittynyt
18.6.2010
Viestit
13
Ferkku ei oo mitään Kimii. Tyhmää kun Felibeä suosittiin Kimin aikaan, kimi olis muuten ollu murskaava. :mad::mad:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös