Valde
Well-known member
- Liittynyt
- 8.4.2003
- Viestit
- 3148
Onko Kimi ollut jokaisessa kisassa kolme kierrosta Massaa painavampi? Itselleni ei tule mieleen yhtään esimerkkiä milloin ei olisi ollut. Kolmen kiekan lisäbensa tekee sellaiset kaksi kymppää (vajaa tai reilu radan pituudesta riippuen) per kiekka. Kimin aika-ajot ovat toisin sanoen olleet aivan Massan tasolla Barcelonasta lähtien. Kuitenkin Massan positio itse kisaan on ollut huomattavasti parempi. Silverstonen kauhuskenaariossa Räikkönen jäisi kymmenyksen Massasta aika-ajoissa ja startissa häviäisi yhden sijan Mclarenille likaisen puolen vuoksi.
Nykytilanteessa Ferrari on niin vahva kilpailussa, että Mclarenin taakse jääminen merkitsee täystuhoa. On Kimin kannalta todella haitallista, jos hän joutuu vielä Silverstonessa lähtemään kolme kierrosta painavampana kuin Massa. Suuret riskit: 1) aika-ajossa väliin kiilaa kevyt Mclaren; 2) hyvin menneen aika-ajon jälkeenkin kakkosruudusta on helppo menttää sija kolmosruudun puhtaalta puolelta kiihdyttävälle Mclarenille.
Tietysti on mahdollista, että Kimi ajaa Silverstonessa kolme kymmenystä Massaa paremmin ja nappaa paalun. Massan aika-ajovahvuus huomioonottaen ratkaisu ei kuitenkaan tunnu järkevältä. Tasoitusta ei saa antaa.
Nykytilanteessa Ferrari on niin vahva kilpailussa, että Mclarenin taakse jääminen merkitsee täystuhoa. On Kimin kannalta todella haitallista, jos hän joutuu vielä Silverstonessa lähtemään kolme kierrosta painavampana kuin Massa. Suuret riskit: 1) aika-ajossa väliin kiilaa kevyt Mclaren; 2) hyvin menneen aika-ajon jälkeenkin kakkosruudusta on helppo menttää sija kolmosruudun puhtaalta puolelta kiihdyttävälle Mclarenille.
Tietysti on mahdollista, että Kimi ajaa Silverstonessa kolme kymmenystä Massaa paremmin ja nappaa paalun. Massan aika-ajovahvuus huomioonottaen ratkaisu ei kuitenkaan tunnu järkevältä. Tasoitusta ei saa antaa.