Samaa virhettähän Ferrari toisti suurimman osan viime kaudestakin. Kimi ajatettiin aika-ajossa painavalla autolla sijoille 5-8 ja viikonloppu oli aina käytännössä siinä. Sitä on vuosi odotettu, että josko jo kevyempi auto aika-ajoon, mutta harvassa on ne viikonloput olleet. :thumbdown
Luulen, itsekseni siis - että etenkin viime vuonna Kimin auto toimi vain niin paljon paremmin hieman bensalla kuormattuna kuin kevyenä. Tämä sitten osin ohjasi myös taktiikkaa. Nyt Turkissa saattoi olla hieman samantapainen tilanne.
Muutenkin Kimillä on ollut bravuuri kiristää kisan keskellä kuluneilla renkailla muita nopeampia kierroksia joten varmasti tähän vahvuuteen on myös nojattu. Ja kun jo pitempään, eli ainakin viime vuosi - auto on ollut aika-ajoissa hieman Kimin toiveiden vastainen on jo aikaa siitä, kun hän on kevyeen autoon taktiikassaan turvautunut. Nyt Monaco oli selvästi osoitus muusta ja siksikin Turkin lässähdys tuntui erityisen selvästi.
Monaco on myös niin erilainen kilparadaksi, että kaiketi se antoi myös Ferrarille itselleen heidän autonsa uudistuksista harhauttavan kuvan. Turkkki paljasti ja Silverstone vahvistaa, että uudistusten anti ei vielä aivan Monacon luokkaa olekaan näille varsinaisille kilparadoille.