Ferrarin huonot taktiikat

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4389
Dominicalin on aivan turha itkeä että jos KERS:iä ei olisi olisimme laittaneet nekin rahat aerodynaamiseen kehitykseen ja sitten sitä ja tätä. Ymmärtääkseni hän on SE henkilö tallipäällikkönä joka määrittää mitä polkua auton kehittämisessä lähdetään menemään eteenpäin. Kauden ensimmäiset kilpailut osoittivat varsin selkeästi että KERS ei tuo sitä etua mitä sillä kuviteltiin saavuttavan + epäluotettavuus, koska ei KERSittömät tallit dominoivat aika-ajoja. Tässä vaiheessa Dominicalin olisi pitänyt ymmärtää vaihtaa kehityspolkua ja kehityksen painopistettä aerodynamiikan puolelle. :idea:

Mutta kun on niin tyypillinen Italialainen niin syypää löytyy aina muualta. :jaska:
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Sivun ensimmäinen viesti.

Hmmp. Miten ne tankkasi noin täyteen aika-ajossa Kimin tankin. Muutama kilo kevyemmällä autolla olisi ollut kärkikolmikossa ja kärkikamppailuissa kisassa.
Vuoroin vieraissa sanotaan.:) Itsekin olen tullut niille kantimille, että Kimi mokasi Q3:n. Itsehän hän puhui, että meni vähän leveäksi. Hukkuiko siinä puoli sekuntia aikaa vai paljonko? Tästä eteenpäin saadaan varmaan sitten taas katsella kun Kimi ajelee ylipainavalla autolla. Ferrarihan nykyään ylivarmistelee kaikkien kömmähdysten jälkeen.

Tuota lerssin käyttöä on kyllä tullut äimisteltyä parin ensimmäisen kisan jälkeen. Se ei ole tyhmä, joka tekee tyhmästi mutta oppii, vaan se joka jatkaa tyhmyyksissä.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
On pienen pieni epälilys että se ei ole bensaletkumies joka päättää paljonko sinne ainetta laitetaan.
Jo-oo. Yleensä kun mennään palveluasemalle, niin kuskihan se siitä huikkaa, että 20 litraa 95:stä, kiitos. Bensaletkumiestä ei kannata syyttää? Missähän välissä kuskit kuittaa tuon bensalaskun, nyt kun ollaan kohti halpissarjaa menossa? Siinä pelissä ei nuuka mies pärjää... ajaa vaan isolla vaihteella ja vaihtaa aikasin.... :rolleyes:
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Jo-oo. Yleensä kun mennään palveluasemalle, niin kuskihan se siitä huikkaa, että 20 litraa 95:stä, kiitos. Bensaletkumiestä ei kannata syyttää? Missähän välissä kuskit kuittaa tuon bensalaskun, nyt kun ollaan kohti halpissarjaa menossa? Siinä pelissä ei nuuka mies pärjää... ajaa vaan isolla vaihteella ja vaihtaa aikasin.... :rolleyes:
Melkoista skeibaa suollat.

Meinaat, että letkumies laskee päässä "one mississippi, two mississippi..."? :D

Eiköhän se letku irtoa, kun pumppuun ohjelmoitu määrä on tullut täyteen ja syöttö lakannut automaattisesti..
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Dominicalin on aivan turha itkeä että jos KERS:iä ei olisi olisimme laittaneet nekin rahat aerodynaamiseen kehitykseen ja sitten sitä ja tätä. Ymmärtääkseni hän on SE henkilö tallipäällikkönä joka määrittää mitä polkua auton kehittämisessä lähdetään menemään eteenpäin. Kauden ensimmäiset kilpailut osoittivat varsin selkeästi että KERS ei tuo sitä etua mitä sillä kuviteltiin saavuttavan + epäluotettavuus, koska ei KERSittömät tallit dominoivat aika-ajoja. Tässä vaiheessa Dominicalin olisi pitänyt ymmärtää vaihtaa kehityspolkua ja kehityksen painopistettä aerodynamiikan puolelle. :idea:

Mutta kun on niin tyypillinen Italialainen niin syypää löytyy aina muualta. :jaska:
Enpä tiedä onko tuo ollut loppupeleissä ainakaan täysin Domenicalin päätettävissä. Onhan tallissa teknistä johtajaa ja muita vahvasti auton kehitykseen osallistuvia henkilöitä. McLarenilla homma ilmeisesti meni pitkään niin että Dennis oli "kilpailutoimintojen johtaja", Whitmarsh oli "ratatoimintojen johtaja" ja sitten oli vielä tehtaalla ja kehityspuolella omat johtajansa. Enkä ihmettelisi yhtään vaikka Ferrarin organisaatiossa tulisi di Montezemololtakin vahvoja linjauksia sen suhteen mihin suuntaan tallia ja tallin autoa kehitetään näiden suurten projektien suhteen.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Tuskin olisi Ferrarin vauhti yhtään sen parempaa ilman kerssiäkään. Kerssille suunniteltua autoa ei niin vain muuteta yhtäkkiä kerssittömäksi, ainakaan niin että myös vauhtia tulisi lisää. Ilman kerssiä olisi viime kisakin mennyt Ferrarilla heikommin koska kuskit eivät olisi lähdössä nousseet niin hyvin.
 

tenutappi

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
598
Sijainti
Jämijärven Snägäri
Melkoista skeibaa suollat.

Meinaat, että letkumies laskee päässä "one mississippi, two mississippi..."? :D

Eiköhän se letku irtoa, kun pumppuun ohjelmoitu määrä on tullut täyteen ja syöttö lakannut automaattisesti..

Täällä palstalla ei edelleenkään ymmärretä huumoria. :nope:
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Täällä palstalla ei edelleenkään ymmärretä huumoria. :nope:
En tietenkään vakavissani ottanut tuota mustakaaren juttua. Pisti vain silmään tuo kysymyksen muotoon esitetty "bensaletkumiestä ei kannata syyttää?". Aivan kuin sillä bensaletkumiehellä olisi oikeastikin jotain tekemistä sen tankatun määrän kanssa.

Enkä pitänyt tuota mitenkään hauskana, vaikka sen huumoria ehkä pitikin olla..
 

Murre

Well-known member
Liittynyt
28.3.2008
Viestit
880
Mitä tulee Ferrarin toimintaan KERS-laitteen kanssa, niin avauskilpailussa Australiassa KERS oli käytössä McLarenilla, Ferrarilla, BMW-Sauberilla ja Renaultilla. Mikäs näistä talleista on tällä hetkellä vahvin...?
 

Ratman

Turha kommentoija
Liittynyt
14.8.2007
Viestit
704
Sijainti
Hole in the sky
Siis ihan oikeasti,mitä tuolla Ferrarilla on meneillään?Badoer on täysi vitsi.Mä ymmärrän kyllä jos jätkä otetaan ajamaan isänmaallisilla perusteilla koska koko tiimiä näköjään italiasoidaan mutta silti...
Eikö toi kymmenen vuoden kilpailutauko merkitse muka yhtään mitään Dominopalikalle ja Montezemololle.Vai onko Badoer otettu hidastamaan muita jos tarve vaatii?
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Samaa mieltä. Sanoin kylläkin Badoerin valinnan jälkeen, että hieno kunnianosoitus tiimiltä testikuskille, mutta en tajunnut hänen olevan noin hidas.:eek:

Domenicali sanoi aika-ajojen jälkeen BBC:n haastattelussa, että Badoerin valinta oli täysin tunnepohjainen. Median mukaan Monte tekee yksin lopulliset kuskivalinnat, eikä Stefanolla ole sanansijaa.

Alkaa olla ikävä Todtia toden teolla...:thumbfh:
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Siis ihan oikeasti,mitä tuolla Ferrarilla on meneillään?Badoer on täysi vitsi.Mä ymmärrän kyllä jos jätkä otetaan ajamaan isänmaallisilla perusteilla koska koko tiimiä näköjään italiasoidaan mutta silti...
Isänmaallisuuttahan tässä ajatellaankin. Eli tää Valencia on testiä Monzaa varten.


PS: Eipä siinä, itsekin ihmettelen että Badoerin pistivät ajamaan, ois se Rossikin tainnut pystyä parempaan..
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
PS: Eipä siinä, itsekin ihmettelen että Badoerin pistivät ajamaan, ois se Rossikin tainnut pystyä parempaan..
Tuskinpa olisi, ei ole ainakaan testeissä vakuuttanut. Testit on toki testejä, mutta:

"[Rossi] did 51 laps of the track, setting a best time of 1′23.9. That compares to Ferrari test driver Luca Badoer’s 1′21.010 at the track in September."
http://f1fanatics.wordpress.com/2009/08/14/rossi-denies-he-will-replace-injured-massa-for-end-of-09/

Eli 2,9 sekuntia Badoeria hitaampi aika.

Sitäpaitsi mies on varattu MotoGP-kauden loppuun asti. Ei olisi Yamaha päästänyt.

-Edit. Jaa-a, näyttää Rossi ajaneen F2008:lla Mugellossa ajan 1'22,550. Tuo Badoerin aika on myös F2008:lla tehty, joten ero on n. 1,5 sekuntia.
Crash.Net sanoi:
Mugello test – Thursday:
Valentino Rossi ITA Ferrari 1min 22.5sec

Ferrari's previous Mugello F1 test - September 17-19 2008:
1. Luca Badoer ITA Ferrari Test Driver 1min 21.010sec
2. Kimi Raikkonen FIN Scuderia Ferrari Marlboro 1min 21.079sec
3. Felipe Massa BRA Scuderia Ferrari Marlboro 1min 23.618sec (damp)

Badoer drove on the 17th, Raikkonen the 18th and Massa the 19th. All three were using the F2008 car.

http://www.crash.net/motogp/news/81648/1/rossi_gathers_speed_on_f1_return.html
 
Viimeksi muokattu:

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Samaa mieltä. Sanoin kylläkin Badoerin valinnan jälkeen, että hieno kunnianosoitus tiimiltä testikuskille, mutta en tajunnut hänen olevan noin hidas.:eek:

Domenicali sanoi aika-ajojen jälkeen BBC:n haastattelussa, että Badoerin valinta oli täysin tunnepohjainen. Median mukaan Monte tekee yksin lopulliset kuskivalinnat, eikä Stefanolla ole sanansijaa.

Alkaa olla ikävä Todtia toden teolla...:thumbfh:
Eiköhän Monte ole tehnyt lopulliset kuskiratkaisut myös Todtin aikana. Todtin suositukset luultavasti painoivat vain enemmän vaakakupissa Montella kuin Domenicalin suositukset, näin veikkaisin.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Ferrarin loistavat taktiikat vol. 156:

Vaihtoehto A: tallissa ajaa vuonna 2010 Alonso ja Räikkönen, molemmat maailmanmestareita. McLarenilla ajaa Hamilton ja joku muu. Ferrari voittaa mestaruudet ylivoimaisesti.

Vaihtoehto B: Räikkönen annetaan McLarenille Hamiltonin tallikaveriksi, jolloin heillä ajaa kaksi maailmanmestaria, ja itse pidetään mieluummin toipilas-Massa, jonka ajokunnosta ei ole mitään takeita. McLaren voittaa mestaruudet ylivoimaisesti. Kimin palkan maksaa McLarenin puolesta luonnollisesti Ferrari.

Onhan se nyt selvää kumman vaihtoehdon makaroonit valitsee.
 

K1M1

Well-known member
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
117
Toivottavasti tämä topicci on myös ensi vuonna usein puheenaiheena.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ferrarin loistavat taktiikat vol. 156:

Vaihtoehto A: tallissa ajaa vuonna 2010 Alonso ja Räikkönen, molemmat maailmanmestareita. McLarenilla ajaa Hamilton ja joku muu. Ferrari voittaa mestaruudet ylivoimaisesti.
Tämä ei ollut vaihtoehto, koska Alonso ei olisi Kimin kaveriksi tullut.

Minä en pidä tätä kuskivaihdosta huonona taktiikkana. Uskon Alonson pärjäävän Ferrarilla Kimiä paremmin. Tosin, samaten uskon Räikkösen pärjäävän Macilla paremmin kuin Ferrarilla, mikä ei tietysti Ferrarin kannalta ole hyvä.
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Huonot taktiikat... olisiko syynä, ettei ketään oiekin kiinnostanut, kun auto oli niin huono. Ruvettiin uutta autoa jo suunnittelemaan heinäkuussa ja oli jo tiedossa, että Kimi menee muualle. Ei sitten enää Kimille näytetty uuden auton saloja, ettei vie mukanaan. Mäkillä ihmettelivät, kun eivät Ferrarilla testaa uuden auton osia loppukauden kisoissa...
 
Ylös