Valde
Well-known member
- Liittynyt
- 8.4.2003
- Viestit
- 3148
Ajattelin, että toisaalle tekemäni kirjoitus voisi olla hyvä alustus kokonaisella aiheelle:
Muulla osaa rataa merkitsee enemmän mekaaninen pito ja renkaat sen mukaisesti. Ferrarin hitaus radan muilla osilla kertoneekin Bridgen aika-ajorenkaiden heikosta vauhdista (kisassa Bridget taas ovat erinomaisia). Tämä nyt on muutenkin ollut ilmeistä. Ferrarin osalta sama ilmiö on ollut nähtävissä pitkin kautta: nopeilla ja erityisesti nopeamutkaisilla radoilla auto on parhaimmillaan. Sen sijaan joku Monaco edustaa toista ääripäätä ja siellä Ferrari ei ollutkaan tyypillisellä tasollaan.
Tuossa ne sektoriajat ykköseltä:
1 2 Rubens Barrichello 24.611
2 1 Michael Schumacher 24.888
3 9 Jenson Button 24.944
4 8 Fernando Alonso 24.991
5 6 Kimi Räikkönen 25.050
6 7 Jarno Trulli 25.141
7 5 David Coulthard 25.203
8 3 Juan Pablo Montoya 25.264
9 14 Mark Webber 25.279
10 10 Takuma Sato 25.368
Enemmänkin se on aerodynamiikkasektori kuin tehosektori. Sektoriajoista näkee, että se oli Ferrarien sektori. Bar ja etenkään Williams eivät olleet siinä juuri sen kummempia kuin Renault ja Mclaren. Jos se olisi ensisijaisesti tehosta kiinni, niin Williamsin ja Barrin pitäisi erottua muista yhdessä Ferrarin kanssa. Tuntuisi siltä, että Ferrarin autossa on jotain, mikä tekee eroa muihin nopeissa mutkayhdistelmissä. Ekalla sektorilla on juuri tuo Bekettsin nopea S-tyyppinen mutkayhdistelmä, jossa Ferrari jyrää.
Kyllä se on 1. sektori joka on "teho"-sektori. Katso vain miten mitkäkin autot pärjäsivät sillä. Yllättäen Hondat, Ferrarit, ja Williams, vaan ei McLaren ja Renault. Johtuu pääosin siitä että kolmella ensimmäisellä on paljon tehoja ja kahdella jälkimmäisellä ei. Siipien määrällä on tietty oma osuutensa myös, mutta kelvannee nyrkkisääntönä.
Muulla osaa rataa merkitsee enemmän mekaaninen pito ja renkaat sen mukaisesti. Ferrarin hitaus radan muilla osilla kertoneekin Bridgen aika-ajorenkaiden heikosta vauhdista (kisassa Bridget taas ovat erinomaisia). Tämä nyt on muutenkin ollut ilmeistä. Ferrarin osalta sama ilmiö on ollut nähtävissä pitkin kautta: nopeilla ja erityisesti nopeamutkaisilla radoilla auto on parhaimmillaan. Sen sijaan joku Monaco edustaa toista ääripäätä ja siellä Ferrari ei ollutkaan tyypillisellä tasollaan.
Tuossa ne sektoriajat ykköseltä:
1 2 Rubens Barrichello 24.611
2 1 Michael Schumacher 24.888
3 9 Jenson Button 24.944
4 8 Fernando Alonso 24.991
5 6 Kimi Räikkönen 25.050
6 7 Jarno Trulli 25.141
7 5 David Coulthard 25.203
8 3 Juan Pablo Montoya 25.264
9 14 Mark Webber 25.279
10 10 Takuma Sato 25.368
Viimeksi muokattu: