Tuo "tasainen MM-taisto" on aika suhteellinen käsite. Radalla mies oli meilkein aina kierroksen Mikaa perässä, eikä "tasainen MM-taisto" koskaan ainakaan radalla toteutunut, kun miehet eivät koskaan ottaneet yhteen radalla. No, ehkä sentään Euroopan GP:ssä. Tosin Häkä lensi Irvinestä ohi heti, kun sai tämän kiinni, koska Irvineltä pettivät hermot ja shikaani meni irlantilaiselta suoraksi. Ei ollut muuten ensimmäinen kerta tuolla kaudella, kun Irvineltä sekosivat pasmat, kun joku painosti takaa. Pelkkää pistetaulukkoa tuijottaessa MM-taisto oli tiukka, mutta oliko se enemmän Irvinen vai Ferrarin paremmuuden ansiota? Kisoja katsomalla ei mielestäni ainakaan Irvinen, varsinkin kun muistetaan, että Irvine voitti omin avuin ainostaan kaksi kisaa Mikan viittä vastaan.pmv sanoi:Joo, Irvine/Coulthard vertailu on vaikeaa kun kalusto on ollut kovasti eri tasoista. Valde on ihan oikeassa siinä, että vain kausian 98-99 kalusto on ollut jollain lailla vertailukelpoista. Mielestäni Irvine oli noina kausina parempi, 99 kaudella hän kykeni nousemaan hetkeksi tallinsa ykköskuskiksi ja mestaruudesta ajavaksi kuljettajaksi. Dave ei tähän pystynyt.
Sinänsä epäloogisuuden huipentuma on, että sanotaan a)Mika Häkkinen on f1-historian suurimpien kuljettajien joukossa ja b)Eddie Irvine ei ole kuin keskitasoinen kuljettaja. Kuitenkin kun tosiasia on, että Eddie Irvine kykeni haastamaan Mika Häkkisen erittäin tasaiseen MM-taistoon 99. Tämän tosiasian valossa ei voi pitää kummastakin väitteestä kiinni. Suuria kuljettajia ei haasteta noin tasaväkiseen taistoon keskitason kuljettajien toimesta.
Voidaankin minun mielestä mielummin sanoa paremminkin, että Ferrari pystyi haastamaan McLarenin tasaiseen MM-taistoon paremmalla tiimityöskentelyllä, huomattavasti luotettavammalla autolla, sekä yhden kuljettajan kuljettajapolitiikallaan. Mikan ero Irvineen olisi ollut kymmeniä pisteitä ilman teknisiä huolia, sekä tiimin ja tallitoverin tunarointeja, joita Irvinellä ei ollut Imolan ja Euroopan GP:tä lukuunottamatta ollenkaan. Omia virheitä sen sijaan tekivät molemmat kuskit.
Viimeksi muokattu: