Ferraristako johtotähti

Vittorio Jano

Well-known member
Liittynyt
26.9.2000
Viestit
739
Sijainti
metrossa maailman
mikæl:
Minä jo odottelin, kuka näistä chatin omista kaunopuheisista häiriköistä ensimmäisenä ilmoittautuu, koska kirjoitukseni olikin Ferrarille nyt myönteisen sävyinen. Kronkin k#€`pää kiljaisi ensimäisenä - ja pää punaisena.

Jos Ferrari johtaa entistä lähempänä perää moottorin jäähdytysilman jäähdyttimille ja sijoittaa vielä siihen moottorin poistoilman keskelle niin kyllä se vaatii hyvin paljon kaiken tämän tekniikan sijoittelulta. Ei sillä, että se takarenkaiden ilmanohjaimiin vaikuttaisi - mutta perän muotoihin kylläkin suhteessa vanhaan Ferrariin.

Mutta nythän minun pitäisi harkita kirjoittelun lopettamista jotta tämän tekniikan auktoriteetin ei tarvitsisi tulla perustamaani otsikkoon jakamaan järjensä valoa ja ohjata meitä poloisia pois laatutekstien joukosta asiantuntemusta pilaamasta.

HerranJumala mitä....
moottorin poistoilma lienee pakokaasu, muutenkaan en ymmärtänyt toisesta kappaleesta mitäään.

mikael, tuskin viittaat minuun, vaikkakin Barrichellon nimittely sai sappeni kiehumaan, mutta ilmeisesti käsitin tai käsitimme jotain väärin. Tarkoitin ilman ohjaamista vanteen läpi. Ilmallahan sitä jarrulaikkaa jäähdytetään ja on kolme vaihtoehtoa: a) ilma tulee samalta puolelta pois kuin se otettiin b) se menee läpi ja toiselta puolelta ulos c) molemmat. Luulin että tarkoitit tehostettua ilman läpivirtaamista (b). Puhuit kuitenkin sulkemisesta kun tarkemmin luin, mikä viitanee a) vaihtoehtoon. Vai kuinka se nyt on? Vanteen muoto näyttää ihan perinteiseltä ulkopuolelta, joten tuskin sitä sulkemassa ollaan. Joka tapauksessa aerodynamiikasta juuri mitään ymmärtämättä heitin olettamuksen että kyseessä olisi b, jolloin ehkä hieman voitaisiin vaikuttaa sisäpuolelle jääviin pyörteisiin. Siis jyrkkä ehkä. Ja tällöinhän ilmanohjaimet jäähdyttäjän edessä olisivat vähemmän tarpeelliset.
 

kronk

Well-known member
Liittynyt
28.9.2000
Viestit
131
Sijainti
kuopio,FINLAND
mikæl:
Minä jo odottelin, kuka näistä chatin omista kaunopuheisista häiriköistä ensimmäisenä ilmoittautuu, koska kirjoitukseni olikin Ferrarille nyt myönteisen sävyinen. Kronkin k#€`pää kiljaisi ensimäisenä - ja pää punaisena.

Jos Ferrari johtaa entistä lähempänä perää moottorin jäähdytysilman jäähdyttimille ja sijoittaa vielä siihen moottorin poistoilman keskelle niin kyllä se vaatii hyvin paljon kaiken tämän tekniikan sijoittelulta. Ei sillä, että se takarenkaiden ilmanohjaimiin vaikuttaisi - mutta perän muotoihin kylläkin suhteessa vanhaan Ferrariin.

Mutta nythän minun pitäisi harkita kirjoittelun lopettamista jotta tämän tekniikan auktoriteetin ei tarvitsisi tulla perustamaani otsikkoon jakamaan järjensä valoa ja ohjata meitä poloisia pois laatutekstien joukosta asiantuntemusta pilaamasta.

HerranJumala mitä....
Tiedoksi jotten edes vahingossakaan kuse maranellon suuntaan :D
Mutta mainitsen nyt ammattinikin noin muuten vaan, eli konetekniikan insinööri(erikoistunut polttomoottoreihin) ja lisäksi aerodynamiikan teknikko jos tuon suomeksi kääntää, työpaikka, vaikka syntyisin olenkin suomen takahikiältä, on saksassa mercedeksen henkilöautopuolella, joten jos kiinnostaa pullikoida niin ime mu...

<small>[ 13-02-2002, 18:10: Message edited by: kronk ]</small>
 

Japp

Master
Liittynyt
2.9.2000
Viestit
268
Sijainti
ES Asia
kronk:
Tiedoksi jotten edes vahingossakaan kuse maranellon suuntaan D
Mutta mainitsen nyt ammattinikin noin muuten vaan, eli konetekniikan insinööri(erikoistunut polttomoottoreihin) ja lisäksi aerodynamiikan teknikko jos tuon suomeksi kääntää, työpaikka, vaikka syntyisin olenkin suomen takahikiältä, on saksassa mercedeksen henkilöautopuolella, joten jos kiinnostaa pullikoida niin ime mu...
Mistäs lähtien teinit, tai ainakin niin käyttäytyvät on päässeet mercedekselle töihin?
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
Kronk - kyllä mää oon nyt sitten ihailust seljälläni. Että täällä tommonen herra piileksii ja kuitenkin onnistuu nui pönttöä näyttelee.

<small>[ 13-02-2002, 19:22: Message edited by: mikæl ]</small>
 

kronk

Well-known member
Liittynyt
28.9.2000
Viestit
131
Sijainti
kuopio,FINLAND
mikæl:
Kronk - kyllä mää oon nyt sitten ihailust seljälläni. Että täällä tommonen herra piileksii ja kuitenkin onnistuu nui pönttöä näyttelee.
Vittuilu on elämän suola jos et oo huomannu wink
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Minä vain ihmettelen, miksei kronk näytä tietämystään :confused: eek! :rolleyes:

Esitä jotain vastaperustelua, siis mielestäsi jokin muu tekninen seikka, millä näitä asioita voi spekuloida ja inistä vasten toisen pohdintaa.

Hyvin helppo on olla arvostelemassa muita, mutta vaikeaa tehdä itse asiaa paremmin wink
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Kronkin eka vastaus oli etukäteen päätetty, piti vaan etsiä sopivat pätkä replylle doubtful
 

Rami

Well-known member
Liittynyt
16.10.1999
Viestit
898
Sijainti
Lohja
Kronk: Olen samaa mieltä, vittuilu on elämän suola, tosin se vaatii myöskin järkeä joten sinä olet kykenemätön ko. suoritukseen, puutteellisten välineiden vuoksi

Kronk kronk
 

Tutkailija

Well-known member
Liittynyt
9.7.2001
Viestit
909
Sijainti
singularity
Konetekniikan insinööriys ja aerodynamiikan teknikkous ei pysty peittämään alleen saati parantamaan synnynnäistä kusipäisyyttä.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Yhdyn tähän Kronkin älyttömyyksien ihmettelyyn.
Muka insinööri, paskan marjat... :mad:

ps. Mikael tsekkaa privaatti...
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
No poistin, koska sekin meni tämmöiseksi turhanpaiväiseksi nimittelyksi. Kas kun se ei ole tarkoitukseni. Itse olen tuon teinikiihkon jo unohtanut eikä ole halua osallistua.

Nytkin kehuin Ferraria ja pidin peukkuja pystyssä - mutta loukkasin sittenkin - nyt tätä kronkinainstaiinia. Että tämmöstä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Nytkin kehuin Ferraria ja pidin peukkuja pystyssä - mutta loukkasin sittenkin - nyt tätä kronkinainstaiinia. Että tämmöstä.
Nyt ei tainnut kuitenkaan olla kyse Ferrari-McLaren-saagasta... Tuosta tekniikasta sen verran että lienee venturi tuo tunneli kun sinne keulan alle on tehty.

Täytyy sanoa että vähän mua ihmetyttää tuo sun intosi miettiä kaiken maailman vallankumouksellisia teorioita tuon auton siipien suhteen, kärryhän on tuskin kahta viikkoa vanha, joten uusia osiakin toki suunnitellaan. Syy sivuilmanohjaimien kiinnnittämiseen autoon esittelyssä mutta poistaminen testeissä lienee niin yksinkertainen kuin että niihin saa hyvin sponssitarran, vaikkeivät valmiit olisikaan wink
 

kronk

Well-known member
Liittynyt
28.9.2000
Viestit
131
Sijainti
kuopio,FINLAND
Sam:
Minä vain ihmettelen, miksei kronk näytä tietämystään :confused: eek! :rolleyes:

Esitä jotain vastaperustelua, siis mielestäsi jokin muu tekninen seikka, millä näitä asioita voi spekuloida ja inistä vasten toisen pohdintaa.

Hyvin helppo on olla arvostelemassa muita, mutta vaikeaa tehdä itse asiaa paremmin wink
olen tullut siihen tulokseen jotta spekulaatio on aivan turhaa, kausi näyttää mikä toimii ja mikä ei, henk.koht on vain tosi mukava nähdä mitä tälläinen kommentointi aiheuttaa ja sehän aiheutti juuri sen lopputuloksen mihin pyrinkin.

Sinänsä on mukava välillä lukea mikaelin spekulaatioita, mutta järki käteen, itselläni on muutakin tekemistä kuin istua koneen ääressä ja spekuloida kunkin luomuksen olemusta ja filosofiaa, itse olen mersunmies ja odotan menestystä,kukaties jopa räikköseltä. seuraan puolet kisoista paikanpäältä ja seuraan lajia muutenkin melko ahkerasti, ehkäpä tekin suhtautuisitte omassa asemassani tälläiseen paskanjauhanta forumiin varauksella.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
kronk:
Sam:
Minä vain ihmettelen, miksei kronk näytä tietämystään :confused: eek! :rolleyes:

Esitä jotain vastaperustelua, siis mielestäsi jokin muu tekninen seikka, millä näitä asioita voi spekuloida ja inistä vasten toisen pohdintaa.

Hyvin helppo on olla arvostelemassa muita, mutta vaikeaa tehdä itse asiaa paremmin wink
olen tullut siihen tulokseen jotta spekulaatio on aivan turhaa, kausi näyttää mikä toimii ja mikä ei, henk.koht on vain tosi mukava nähdä mitä tälläinen kommentointi aiheuttaa ja sehän aiheutti juuri sen lopputuloksen mihin pyrinkin.

Sinänsä on mukava välillä lukea mikaelin spekulaatioita, mutta järki käteen, itselläni on muutakin tekemistä kuin istua koneen ääressä ja spekuloida kunkin luomuksen olemusta ja filosofiaa, itse olen mersunmies ja odotan menestystä,kukaties jopa räikköseltä. seuraan puolet kisoista paikanpäältä ja seuraan lajia muutenkin melko ahkerasti, ehkäpä tekin suhtautuisitte omassa asemassani tälläiseen paskanjauhanta forumiin varauksella.
No mutta. Sähän olet täys kusipää! idea
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
TS
<strong>Myös Ferrarille sattuu ajatuskatkoksia.
Maailmanmestari Michael Schumacher matkasi keskiviikkona turhaan Mugellon radalle.
Uuden auton purku, analysointi ja uudelleen rakennus tiistain testipäivän jälkeen kesti niin kauan, että Schumin saapuessa radalle, paikalla ei ollut ristinsielua.
Schumacher palasi takaisin Ferrarin tehtaille ja ajoi lopulta iltapäivällä Fioranossa 25 kierrosta. Nopein aika oli 59,253, mikä jäi lähes sekunnin tiistain ennätyskierroksesta.
Torstaina Schumacher yrittää sitten Grand Prix -kisaetäisyyttä uudella F2002-autolla Mugellossa.
TS/Heikki Kulta</strong>
"Hallo, Todt? Wer sind alles? Es ist niemand here!! Ach,du scheisse!" :D
 

Tutkailija

Well-known member
Liittynyt
9.7.2001
Viestit
909
Sijainti
singularity
henk.koht on vain tosi mukava nähdä mitä tälläinen kommentointi aiheuttaa ja sehän aiheutti juuri sen lopputuloksen mihin pyrinkin.

Siis pissapääksi leimautumisen????

Sinänsä on mukava välillä lukea mikaelin spekulaatioita, mutta järki käteen, itselläni on muutakin tekemistä kuin istua koneen ääressä ja spekuloida kunkin luomuksen olemusta ja filosofiaa, itse olen mersunmies ja odotan menestystä,kukaties jopa räikköseltä. seuraan puolet kisoista paikanpäältä ja seuraan lajia muutenkin melko ahkerasti, ehkäpä tekin suhtautuisitte omassa asemassani tälläiseen paskanjauhanta forumiin varauksella.[/QB][/QUOTE]

Taidatkin olla tosi iso mersukiho,kun näin alentuvasti voit oikein jopa Räikköseltä odottaa menestystäkin.Mikä se sinun asemasi sitten on,josta näin ylhäisesti voi seurata aitiosta formuloita ja katsella muita alan harrastajia nenänvartta pitkin.Tuskin se sinun duunisi oikeasti kovin itsetuntoa kohottavaa on,kun kerran pitää tulla tänne paskanjauhajien sekaan pönkittämään egoa ja paukuttamaan henkseleitä(tai sukkanauhoja?).
 

Godspeed

Well-known member
Liittynyt
8.2.2002
Viestit
103
Tutkailija

Taidatkin olla tosi iso mersukiho,kun näin alentuvasti voit oikein jopa Räikköseltä odottaa menestystäkin.Mikä se sinun asemasi sitten on,josta näin ylhäisesti voi seurata aitiosta formuloita ja katsella muita alan harrastajia nenänvartta pitkin.Tuskin se sinun duunisi oikeasti kovin itsetuntoa kohottavaa on,kun kerran pitää tulla tänne paskanjauhajien sekaan pönkittämään egoa ja paukuttamaan henkseleitä(tai sukkanauhoja?).
Hyvin sanottu siellä singulariteetissa.

Yleinen elämänkokemus kertoo, että yksipuolinen suunpieksäntä ilman faktoja, joilla vakuuttaa kanssakeskustelijat omasta erinomaisuudestaan, ovat omiaan herättämään näissä primitiivireaktioita. Lukisin erittäin mielelläni alan miehen nasevia, kansantajuisia analyysejä autojen tekniikasta kun en itse po. alan koulutusta ole saanut enkä saa.

Jäämme siis odottamaan enkä tosiaankaan tarkoita kirjoittaa tätä vittuilumielessä. Pois se minusta! (Edes hymiötä en lisää.)
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Ainakin tässä Ferrarin pressin julkaisemassa kuvassa Fioranosta on nuo toleranssiohjaimet! doubtful

Etusiipi lienee mallia "monaco" mutta tämä voi johtua myös siitä että rata on niin paljon downforcea vaativa. Josko Mugellossa nähtäisiin sitten uusi etusiipi? doubtful
 
Ylös