Vittorio Jano
Well-known member
moottorin poistoilma lienee pakokaasu, muutenkaan en ymmärtänyt toisesta kappaleesta mitäään.mikæl:
Minä jo odottelin, kuka näistä chatin omista kaunopuheisista häiriköistä ensimmäisenä ilmoittautuu, koska kirjoitukseni olikin Ferrarille nyt myönteisen sävyinen. Kronkin k#€`pää kiljaisi ensimäisenä - ja pää punaisena.
Jos Ferrari johtaa entistä lähempänä perää moottorin jäähdytysilman jäähdyttimille ja sijoittaa vielä siihen moottorin poistoilman keskelle niin kyllä se vaatii hyvin paljon kaiken tämän tekniikan sijoittelulta. Ei sillä, että se takarenkaiden ilmanohjaimiin vaikuttaisi - mutta perän muotoihin kylläkin suhteessa vanhaan Ferrariin.
Mutta nythän minun pitäisi harkita kirjoittelun lopettamista jotta tämän tekniikan auktoriteetin ei tarvitsisi tulla perustamaani otsikkoon jakamaan järjensä valoa ja ohjata meitä poloisia pois laatutekstien joukosta asiantuntemusta pilaamasta.
HerranJumala mitä....
mikael, tuskin viittaat minuun, vaikkakin Barrichellon nimittely sai sappeni kiehumaan, mutta ilmeisesti käsitin tai käsitimme jotain väärin. Tarkoitin ilman ohjaamista vanteen läpi. Ilmallahan sitä jarrulaikkaa jäähdytetään ja on kolme vaihtoehtoa: a) ilma tulee samalta puolelta pois kuin se otettiin b) se menee läpi ja toiselta puolelta ulos c) molemmat. Luulin että tarkoitit tehostettua ilman läpivirtaamista (b). Puhuit kuitenkin sulkemisesta kun tarkemmin luin, mikä viitanee a) vaihtoehtoon. Vai kuinka se nyt on? Vanteen muoto näyttää ihan perinteiseltä ulkopuolelta, joten tuskin sitä sulkemassa ollaan. Joka tapauksessa aerodynamiikasta juuri mitään ymmärtämättä heitin olettamuksen että kyseessä olisi b, jolloin ehkä hieman voitaisiin vaikuttaa sisäpuolelle jääviin pyörteisiin. Siis jyrkkä ehkä. Ja tällöinhän ilmanohjaimet jäähdyttäjän edessä olisivat vähemmän tarpeelliset.