Ferraristako johtotähti

kronk

Well-known member
Sijainti
kuopio,FINLAND
mikæl
[QB]Yhden selityksen keksin. Jos Ferrarin lyhyempi moottori sallii pakosarjojen uudelleen suunnittelun siten QB]
Tämä oli lause joka sai oman kommenttini herkiämään, ferrarin 051 moottori ei ole juurikaan edeltäjäänsä lyhyempi, pakosarja on vain muutettu hieman pystynpään joka mahdollistaa ulostuonnin katteesta, hieman edempänä, sinänsä melko mielenkiintoinen ratkaisu, ja uskoisin myöskin jopa toimivampi kuin mclarenin nyt kehittämä.

Oma työtehtäväni, sitä kun joku ihmetteli,on henkilöautojen teknisen suunnittelun puolella.En ylenkatso räikköstä, vaan odotan menestystä mutta en ensimmäisellä kaudella, annetaan aikaa tottua nykyiseen työympäristöön ja insinööreihin.
Kisoissa käyn siksi koska työnantajani kustantaa euroopassa ajettavat gp:t.

Edes oma ammattitaitoni ei anna minulle valmiutta sen kummemmin kuin spekuloida autoja, koska en ole niitä ollut itse suunnittelemassa, aerodynaamisia yksityiskohtia on vaikea silmällä tutkia, ne joudutaan tutkimaan tuulitunnelissa.
tässäkin on valitettava yksityiskohta, siinä kun ferrari testaa tuulitunnelissa koko autoa, ei paragoniinkaan ole tulossa tilat kuin 1:2 mallille.

En ole työssäni missään tekemisissä formuloiden kanssa, toivoisin vain kun joku kirjoittaa tänne palstalle jotain spekulaatiota, ottaisi hän ensin selvää faktoista, ettei niitä "tietoja" joku sitten ottaisi faktoina.

Oikein hyvää talven jatkoa kaikille.

P.S. asenteella kurjat kyykkyyn pärjää elämässä kaiken parhaiten

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
kronk
[QBOikein hyvää talven jatkoa kaikille.

P.S. asenteella kurjat kyykkyyn pärjää elämässä kaiken parhaiten[/QB]
Tuohon ensimmäiseen: samoin.

ja jälkimmäiseen: :( Minä taas kuvittelen pärjääväni ystävällisyydella ja avuliaisuudella. Tiedän, että nenilleni tulen varmasti vielä useamman kerran saamaan, mutta en anna sen (ainakaan etukäteen) mieltäni masentaa. Mitenköhän ryhmätyö ym. onnistuu tuolla asenteella? Kavereiden saamisesta olen huono sanomaan mitään, koska niitä ei itselleni ole juurikaan siunaantunut. Ehkä olen vähän outo persoona?

Kuitenkaan pelkällä uholla ja muiden mollaamisella ei pitkälle päästä. Sitä saa helposti leiman otsaan: tuo on ilkeä ja huono tekemään yhteistyötä. Niin, siinä on sitten vaikea enää todistaa omaa pätevyyttään ja pyyhkiä leimaa pois, kuluminen vaatii aikaa ja vaivaa. Olisiko ollut helpompaa välttää koko leiman hankintaa?

Nuo kaikki siis ovat omia spekulaatioita ja minun henk. koht. näkemyksiä elämästä näin yleensä.

vermula

Well-known member
kronk:
asenteella kurjat kyykkyyn pärjää elämässä kaiken parhaiten
Voisitko perustella tuon? Onhan totta, että se on Ferrarin taktiikka ja hyvin toiminut.
Mutta oletko jotenkin muita korkeammassa asemassa, koska näet muita ihmisiä kurjina? Tuolla periaatteella ei kyllä pitkälle pärjää.

En ymmärrä? :confused:

mìkæl2

Member
Tiedoksi vain - yleinen käsitys on, että mm titaanin käytöllä ja yhdistämällä kiinteämmäksi kokonaisuudeksi vaihteiston, kytkimen ja moottorin Ferrari on lyhentänyt niiden tarvitsemaa tilaa. Samalla painopistettä on madallettu. Uskon tällä olevan tekemistä sivuponttoonien uudelle ilmanottoaikon sijoitukselle, pakosarjojen mitoitukselle ja etenkin perän matalalle muotoilulle. Ihan vain maallikkona tämä.

kronk

Well-known member
Sijainti
kuopio,FINLAND
mikæl:
Tiedoksi vain - yleinen käsitys on, että mm titaanin käytöllä ja yhdistämällä kiinteämmäksi kokonaisuudeksi vaihteiston, kytkimen ja moottorin Ferrari on lyhentänyt niiden tarvitsemaa tilaa. Samalla painopistettä on madallettu. Uskon tällä olevan tekemistä sivuponttoonien uudelle ilmanottoaikon sijoitukselle, pakosarjojen mitoitukselle ja etenkin perän matalalle muotoilulle. Ihan vain maallikkona tämä.
Uskomuksesi on luultavasti oikea, koko moottori/laatikko kompleksi on ehkä lyhyempi, mutta tuolla aiemmin oli puhe pelkästä moottorista, ja nykyisen f1 moottorin pituuden lyhentäminen on kokolailla mahdotonta, puhutaan muutamista milleistä, kaiken muun kuin pituuden mitoitusta voidaankin sitten jo muuttaa.

kronk

Well-known member
Sijainti
kuopio,FINLAND
vermula:
kronk:
asenteella kurjat kyykkyyn pärjää elämässä kaiken parhaiten
Voisitko perustella tuon? Onhan totta, että se on Ferrarin taktiikka ja hyvin toiminut.
Mutta oletko jotenkin muita korkeammassa asemassa, koska näet muita ihmisiä kurjina? Tuolla periaatteella ei kyllä pitkälle pärjää.

En ymmärrä? :confused:
En ole juurikaan muita korkeammassa asemassa, mutta elämä on opettanut jotta mitään ei saa jos ei ole törkeä, esimerkiksi hakiessani nykyistä työpaikkaani saksan kielen taito oli luonnollisesti tärkeässä asemassa, kehuin taitoni taivaisiin, todellisuudessa en osannut sanoa silloin kuin hyvää päivää saksaksi, törkeys on osa nykypäivää eikä ilman sitä pärjää, heikot(itse lasken tähän kategoriaan kaikki kirkkoon sun muihin yhdyskuntiin kuuluvat), joutuvat yleensä etsimään voimaa jostain muusta kuin itsestään, näin ollen he yleensä sortuvat jollain tapaa elämän tiellä. Oma asenteeni kurjat kyykkyyn, tarkoittaa sitä että olen oman itseni herra, muut väistävät, tai laitan heidät väistämään kun teen jotain siviilielämässäni, työyhteisössä olen organisaattorin asemassa, mutta kaikki ympärilläni ovat kuitenkin samassa "veneessä" joten soudamme samaan suuntaan.
Kyse on elämän asenteesta joka ainakin omalla kohdalla on vienyt pitkälle, tästä syystä halveksin sellaisia ihmisiä jotka rutisevat asiosta.
Ystävien saaminen on helppoa, sillä suurin osa ihmisistä kunniottaa olemustani.
kaikki´on kuitenkin siitä kiinni mitä itse tekee ollakseen elämänsä herra.

Kukin on sellainen kuin on ja uskoo mihin uskoo.
toiset menestyvät paremmin kuin toiset, itse uskon kaiken olevan kiinni asenteista, lampaat seuraavat aina johtajia.

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
kronk:
Suosittelen lämpimästi välitöntä kirjoittamisen lopettamista tälle palstalle, kirjoituksessasi paistaa läpi aivan järjetön tekniikan tuntemuksen puute.
niinkuin joku täällä allekirjoituksena käyttää, on viisaampaa olla hiljaa jos ei tiedä asiasta yhtään mitään

Tiedoksi jotten edes vahingossakaan kuse maranellon suuntaan :D
Mutta mainitsen nyt ammattinikin noin muuten vaan, eli konetekniikan insinööri(erikoistunut polttomoottoreihin) ja lisäksi aerodynamiikan teknikko jos tuon suomeksi kääntää, työpaikka, vaikka syntyisin olenkin suomen takahikiältä, on saksassa mercedeksen henkilöautopuolella, joten jos kiinnostaa pullikoida niin ime mu...
From: kuopio,FINLAND
Terveisiä vaan sinne kuopioon ja tsemppiä. :rolleyes: doubtful

kronk

Well-known member
Sijainti
kuopio,FINLAND
Terveisiä vaan sinne kuopioon ja tsemppiä. :rolleyes: [/QB][/QUOTE]

kiitoksia, tosin en ole kotikaupungissani asunut vuoden -94 jälkeen, mutta veikkaanpa jottei tuo ollut edes ystävällismieliseksi tarkoitettu.

*wruuum*

Well-known member
Aika järkyttävää tekstiä on tämän Topicin alla, alun asiallisuus karkasi käsistä heti kättelyssä. Yleinen hekumointi ja kunniallisuus on vallalla (mitä toi nyt tarkotti)! Onko tässä nyt mitään järkeä pojat?

Lopetan kuuluisiin sanoihin (jottei ihan vakavaksi menisi): "Pistä kolmonen silmään ja nosta kytkin ylös ku mä sanon" ©Kummeli

HUOM! Kyseinen lainaus oli kovin suora, eikä välttämättä mene aivan oikein. Otan kaiken vastuun muuntelusta ja erehdyksistä joita olen voinut tehdä kirjoittaessa kyseistä lainausta. Omaa tekstiäni ei saa koipioida eikä levittää julkisesti. Myös yksityiskäytössä tapahtuvaa lainausta (niin puhe kuin kirjoitus) on vältettävä erheellisyyden ja virheiden välttämiseksi. Asian tuntemukseni ei ole täydellinen, enkä ole saanut alan koulutusta, joten kaikki mitä sanon on täytyä *askaa hyvinkin suurella todennäköisyydellä.

Toivottavasti kukaan ei ole täällä liian vakavasti, eikä ota mitään tosissaan (ainakaan liian), sillä tämähän kuitenkin on vapaa keskustelu palsta avoimille ihmisille, jotka rakastavat moottoriurheilua. Lopetan ystävälliseen, lämpöä ja rakkautta (lähinnä formuloille) huokuvaan hymiöön :)

mìkæl2

Member
Eli jos olisin ollut täsmällisempi ja sanonut moottori/vaihteisto pelkän moottorin sijaan, niin olisin kenties päässyt kronkinkin suosioon ja koko älämölyltä olisi säästytty. Sen sijaan nyt tiedämme että joukossamme on mersujen ja moottorien kuopiolainen auktoriteetti jonka kyykytykseltä ei heikot välty - jolleivat ole kyllin huolellisia.

McRäkä

Banned
*wruuum*:
HUOM! Kyseinen lainaus oli kovin suora, eikä välttämättä mene aivan oikein. Otan kaiken vastuun muuntelusta ja erehdyksistä joita olen voinut tehdä kirjoittaessa kyseistä lainausta. Omaa tekstiäni ei saa koipioida eikä levittää julkisesti. Myös yksityiskäytössä tapahtuvaa lainausta (niin puhe kuin kirjoitus) on vältettävä erheellisyyden ja virheiden välttämiseksi. Asian tuntemukseni ei ole täydellinen, enkä ole saanut alan koulutusta, joten kaikki mitä sanon on täytyä *askaa hyvinkin suurella todennäköisyydellä.
Pitäsköhän kaikkien vääntää ylläoleva teksti (ehkä hiukan muokattuna ja luonnollisesti wruuum:in luvalla) signatureksi. Vältyttäisiin ainakin tämän topicin kaltaisilta väittelyiltä ja tunteiden kuohuilta... :rolleyes:

*wruuum*

Well-known member
McRäkä:
*wruuum*:
Pitäsköhän kaikkien vääntää ylläoleva teksti (ehkä hiukan muokattuna ja luonnollisesti wruuum:in luvalla) signatureksi. Vältyttäisiin ainakin tämän topicin kaltaisilta väittelyiltä ja tunteiden kuohuilta... :rolleyes:
Olen henkilökohtaisesti samaa mieltä, en halua tästä mitään leikkiä tehdä, mutta pakko se kohta on! Tässä vaiheessa en edes muista enään alkuperäistä topicin aihetta! Oliko se nyt jotain että Ferrari jne. tais olla uusimmista ratkaisuista "innovaatioista". Jos palaan aiheeseen niin kyllähän ne valokuvaa katsottaessa (ja aikoja) mullistavilta näytti ja kovin kiintoisilta. Olis kiva saada jostain Formuloiden läpi leikkauksia ja tarkempia tietoja esim tekniikan sijoittelusta autoon.

Lindenberg

Member
Ei siittä tosiaan Ferrarista oo johtotähdeksi muttei kylläkään Mersustakaan. Ja mitä nekin kolme sakaraa kertoo mesen tähdessä? no tottakai huoltoajat klo.12 klo.16 klo.20, eli merssun kuskit ja henkilökunta on todellakin ylimielistä kiihkoilija sakkia samoin Ferrarin koko sakki.

eli parempia aikoja odotellessa..............

mìkæl2

Member
Joo Nomi - mun moka. Pistän sen huomenna uudestaan ( on eri koneella ).

Observer

Well-known member
kronk:
Terveisiä vaan sinne kuopioon ja tsemppiä. :rolleyes: [/QB]
kiitoksia, tosin en ole kotikaupungissani asunut vuoden -94 jälkeen, mutta veikkaanpa jottei tuo ollut edes ystävällismieliseksi tarkoitettu.[/QB][/QUOTE]

Epäilenpä, on tämä kuitenkin omien kokemusten pohjalta senverran lupsakka kaupunki että noin kyynistä ajatusmaailmaa ei täällä kovin helposti pääse syntymään, onneksi. :rolleyes: