No sattuu sitä onneksi Ferrari-leirissäkin...
Uuden Ferrarin kohuttu
vaihdelaatikko hajosi
TS
HEIKKI KULTA
Maailmanmestari Michael Schumacherin riemukulku uudella Ferrarilla ilman ongelmia päättyi tiistain ennätysmurskajaisiin Fioranossa.
Keskiviikkona auto hajoitettiin osiin tutkimuksia varten. Torstaina Schumacherin yritys kokonaisen Grand Prix -matkan ajamisesta Mugellon radalla päättyi 34 kierroksen jälkeen vaihderikkoon.
Ferrarin F2002-auton kohu-uutuus on nimenomaan titaanista rakennettu huippukapea vaihdelaatikko.
Schumacherin kokema haaveri siirsi kakkoskuljettaja Rubens Barrichellon ensimmäisen kokeilun uudella autolla lauantaille, sillä Schumacher jatkaa testityötään uutuudella myös perjantaina.
Ferrari-johto ilmoitti päättävänsä Australian avauskilpailussa käytettävän auton viimeistään sunnuntaina. Toistaiseksi F2002:lla on ajettu vasta 640 kilometriä, kun tallin asettama minimivaatimus jonkinlaisen luotettavuuden varmistamiseksi olisi 2000.