FIA kysyy fanien mielipidettä sääntömuutoksiin

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
ITV-F1

For the first time in the history of Formula 1, you will get the chance to have your say over the future of the sport, when the FIA makes public an online fans survey later this week.

As FIA president Max Mosley and the teams begin to define a set of regulations for 2008 and beyond, the sport's governing body is encouraging as many fans as possible to partake in the multiple choice questionnaire.

"At the beginning of 2005 the FIA launched a consultation on the future of Formula One with all of the sport's stakeholders," said an FIA spokesman.

"We felt that including Formula One fans in this process was essential.

"To help shape the future of the sport we want as many fans as possible to visit our website and complete the online survey."

The survey, which is open to everyone, can be found on the official FIA website - www.fia.com – later this week and the results will be published in the summer.

Mosley is one of many key figures in F1 that believe the fans are not given enough say in the direction the sport takes.

Renault director of engineering Pat Symonds believes that the fans can provide vital information in an era when the sport is so dramatically effected by public perception.

"I've always advocated that if we want to know what to do, we should be asking the public," he said last year.

"What we should do is go out on a Saturday afternoon while qualifying is on and ask the people in the street, in the shopping centres 'why aren't you watching qualifying, what is wrong with it? Why aren't you watching racing?'"
Näistä sääntöehdotuksista on keskusteltu monessa toikissa mutta tämä vaatii näkyvyydeltään oman toikin.

Saas nähdä miten tää homma toimii. Jos vastauksia tulee kovinkin paljon ja monenlaisia lienee hieman kyseenalaista lukevatko kaikkia. Luulen että katsovat pintapuolisesti suuntaviivoja ja vetävät siitä fanien mielipiteen sääntömuutoksista.
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Olihan tässä muutama vuosi sitten tällainen samalainen homma. F1 racingkin oli silloin vääntänyt omat ehdotuksensa ja kehotti lukijoitaan leikkaamaan sen sivun irti ja lähettämään FIA:lle. Ja ne vasta surkeita olikin ne niiden ehdotukset.
 

Jone

Well-known member
Liittynyt
18.8.2004
Viestit
777
Sijainti
Savonlinna
Vilperi sanoi:
Olihan tässä muutama vuosi sitten tällainen samalainen homma. F1 racingkin oli silloin vääntänyt omat ehdotuksensa ja kehotti lukijoitaan leikkaamaan sen sivun irti ja lähettämään FIA:lle. Ja ne vasta surkeita olikin ne niiden ehdotukset.
Siis ne oli TODELLA surkeita... Pitäs muka jakaa pisteitä kisan ensimmäisen neljänneksen ajan johtaneelle kuskille ja vaikka mitä aivan paskoja ehdotuksia...
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Jone sanoi:
Siis ne oli TODELLA surkeita... Pitäs muka jakaa pisteitä kisan ensimmäisen neljänneksen ajan johtaneelle kuskille ja vaikka mitä aivan paskoja ehdotuksia...
Ei ole todellista ... ei tuollaista voi edes ehdottaa :D

Omasta mielestäni seuraavat jutut kaipaa huomioita:

-luistonesto: pois
-pistelasku: top-10:lle pisteet & voittojen arvostus ylös
-aika-ajot: ilman kisataktiikkaa
-renkaat: kokokisan renkaat jees
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Monen muun luokan tapaan:
- piste paalupaikasta
- piste nopeimmasta kisakierroksesta
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Jone sanoi:
Siis ne oli TODELLA surkeita... Pitäs muka jakaa pisteitä kisan ensimmäisen neljänneksen ajan johtaneelle kuskille ja vaikka mitä aivan paskoja ehdotuksia...
Jotain tohon tyyliinhän se oli. Ainakin ne meinas, että voitosta pitäisi antaa miljoonan dollarin bonus kuljettajalle ja että pisteitä pitäisi jakaa 10 parhaalle tyyliin 10,9,8,7,6... Sitten ne meinasivat, että ton miljoonan dollarin bonuksen takia kaikki kuitenkin haluavat taistella voitosta eikä esim. tyytyä kakkossijaan.:thumbup:
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
-Mosley pois FIA:n johtajan paikalta
-Tuloksiin eikä perinteisiin tjsp. perustuva rahanjako tiimeille
 

gnz

Well-known member
Liittynyt
19.3.2002
Viestit
1015
Sijainti
espoo
Moottorit: 4L tuotantomalli kaasuttimella, virittäminen vapaata, kunhan siinä ei käytetä elektroniikkaa. sylinterimäärä vapaa, 4-tahti, V-moottori.
Moottorinohjaus: Vaijereilla, elektroniikkaa ei sallita missään
renkaat: leveät sliksit, edessä 2, takana 2.
aika-ajot: sellaset kuin nykyään, mutta su aika-ajo pois
jarrut: teräksestä, hiilikuituiset bännissä
sutiesto: ei mahdollista, koska autossa ei ole elektroniikkaa
monokokki: alumiini, hiilikuituinen ei sallittu (säästetään rahaa!)
siivekkeet: vapaat (kunhan ne ei ole tehty hiilareista)
auton mitat: nykyiset
moottorin ilmanotto: nykyinen
ohjaus: etupyörillä, muuten vapaa
jousitus: vapaa, aktiivi ei mahdollinen
auton pohja: vapaa, helmat sallittu


:alppu:
 

sandman72

Asshole
Liittynyt
21.11.2000
Viestit
252
Sijainti
Arctic Roast Duck Society
-Moottorien kestävyyssäännöt perseeseen
-Autojen osto muilta mahdolliseksi (tämä on kai tulossakin?)
-Sallitaan yksityistiimit (siis sellaiset, jotka eivät aja koko kautta)
-Aika-ajo vapaavalintaisin säädöin, 1 tunti lauantaina
*tunti jaetaan 4 osaan, joiden aikana jokainen ajaa 1-3 kierrosta.
-Ei typeriä sponssivärien yms. rajoittamisia, jotka eivät palvele ketään
*viittaan tällä BAR:n monisponssiauton ja eri sponssiväreissä ajavien autojen kieltämiseen
-Ei rajoituksia tallin käyttämien kuskien määrään
*tuuri(/raha)kuskit kunniaan!
-Pistejako: 15,10,8,6,4,3,2,1
 
Viimeksi muokattu:

Jone

Well-known member
Liittynyt
18.8.2004
Viestit
777
Sijainti
Savonlinna
Piti oikein kaivaa vanha F1 Racing (elokuu 2002) esille missä oli nuo heidän sääntöehdotuksensa.

Tässä ne tulevat, lukekaa ja itkekää/naurakaa:

1. Radioyhteys kuskin ja tallin välillä pois. (Vaikeuttaisi muka tallimääräyksien toteuttamista...)

2. Pisteitä kisan nopeimmista kierroksista. Nopeimmalle 3, toiselle 2 ja kolmannelle 1 piste. (Näin jouduttas ajamaan kisa kaasu pohjassa läpi ja tallimääräyksien toteuttaminen olisi kuulemma vaikeampaa)

3. 1 000 000 $ joka kisan voittajalle. (Kuten yllätodettua, tämä taas tekisi voiton lahjoittamisesta tallikaverilla epämukavaa)

4. Pisteskaala 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1. (Näin voiton merkitys ja tallimääräyksien hyöty pienenisi. Ja rahapalkinto on kuulemma tarpeeksi hyvä porkkana, jotta kuskit janoaisivat voittoa...)

5. Bonusjärjestelmä. Yksi piste kisaa ekan neljänneksen jälkeen johtavalle kuskille. Sama homma toisen ja kolmannen neljänneksen kanssa.

Summa summarum: Naurettavimpia ehdotuksia en ole eläissäni kuullut. Varsinkin hauskaa tuo, että kuskit taistelisivat verissäpäin voitosta enemmän tuon rahapalkinnon kuin piste-edun takia... Järkeä? Ei ole. Saman tien voitas kauden jälkeen kruunata mestariksi rikkain kuljettaja...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jos vastauksia tulee kovinkin paljon ja monenlaisia lienee hieman kyseenalaista lukevatko kaikkia. Luulen että katsovat pintapuolisesti suuntaviivoja ja vetävät siitä fanien mielipiteen sääntömuutoksista.
Veikkaisin, että kysely perustuu monivalintatehtäviin, kuten nettikyselyt yleensäkin. Varmaan kyselyn lopussa on "sana on vapaa"-osiokin, mutta jotta aineistoa yleensä olisi mahdollista (tilastollisesti) tulkita, on monivalintatehtävien oltava sen runko.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
-Viikonloppuna yksi moottori/auto

-Pisteet: 10-6-4-3-2-1

-Käytettäväksi 4 rengassarjaa, 2 harjoituksiin ja aika-ajoihin, toiset kaksi kisaan

-Aika-ajot: Perjantai 1 tunti, lauantai 1 tunti.Molemmilla tunneilla 12 kierrosta kuljettajaa kohti vapailla bensamäärillä ja säädöillä, yksi ratkaiseva kierros
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
the sport's governing body is encouraging as many fans as possible to partake in the multiple choice questionnaire.
"Mitä mieltä olet nykyisistä aika-ajoista?
a) Ihan jees
b) Pitäisi olla kolmet aika-ajot, joiden tuloksista laskettaisiin lähtöpaikat satunnaisin funktioin
c) Miksei Ferrarilla ole enemmän yrityskertoja kuin muilla talleilla?

Pitääkö FIA:n jatkaa Ferrarin suosimista ikuisesti?
a) Ehdottomasti
b) No tietenkin
c) Hei, yhtään väheksymättä muita talleja, Ferrari on tän sarjan tähti ja se tarvitsee tähden kohtelun!"
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
gnz sanoi:
Moottorit: 4L tuotantomalli kaasuttimella, virittäminen vapaata, kunhan siinä ei käytetä elektroniikkaa. sylinterimäärä vapaa, 4-tahti, V-moottori.
Moottorinohjaus: Vaijereilla, elektroniikkaa ei sallita missään
renkaat: leveät sliksit, edessä 2, takana 2.
aika-ajot: sellaset kuin nykyään, mutta su aika-ajo pois
jarrut: teräksestä, hiilikuituiset bännissä
sutiesto: ei mahdollista, koska autossa ei ole elektroniikkaa
monokokki: alumiini, hiilikuituinen ei sallittu (säästetään rahaa!)
siivekkeet: vapaat (kunhan ne ei ole tehty hiilareista)
auton mitat: nykyiset
moottorin ilmanotto: nykyinen
ohjaus: etupyörillä, muuten vapaa
jousitus: vapaa, aktiivi ei mahdollinen
auton pohja: vapaa, helmat sallittu


:alppu:
Et voi olla tosissasi???:wink:

Edit: lisättiin hymiö
 
Viimeksi muokattu:

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Bobakki sanoi:
Hyvä kun tajusit, tuskin se olikaan. Vaikka saishan noilla kyllä ihan erilaista mielenkiintoa touhuun:thumbup:
Olis ihan jees formula-prehistoric sarjana :rolleyes:
 

hhanhi

Hei vaan kaikki :)
Liittynyt
8.1.2005
Viestit
234
Sijainti
Oolu
- Kielletään puoliautomaattinen vaihteisto, loppu nurinat latensseista ja kuskit tekevät vaihtovirheitä -> Ohituksia
- Sliksit takaisin
- Luistonesto kielletty
 

Jone

Well-known member
Liittynyt
18.8.2004
Viestit
777
Sijainti
Savonlinna
Millonkohan me fanit päästään niitä omia mielipiteitämme sanelemaan?
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
hhanhi sanoi:
- Kielletään puoliautomaattinen vaihteisto, loppu nurinat latensseista ja kuskit tekevät vaihtovirheitä -> Ohituksia
- Sliksit takaisin
- Luistonesto kielletty

Toisin sanoen haetaan vanhat f3000 naftaliinista ja ajetaan niillä:ahem:

Ja mitkä kustannus säästöt
 
Ylös