Tuskin niin "isoja" että voisi nillä pyörittää sarjaa ilman tehdastalleja. Merkittäviä varmasti mutta sen verran pieni laji että tuskin mitään mottipäisiä summia rallin ympärillä pyöri.Saako WRC oikeasti "isoja rahoja" TV-sopimuksista?
Varmaan riippuu sopimuksesta ja sen laajuudesta. Epäilisin, en täysin valistumattomasti, että urheilun tv-oikeiuksien kauppaamisessa pätee vanha totuus, että katteet otetaan sieltä mistä ne saadaan. Ainakin WRC:llä on ollut viime vuosina isoja ja maksukykyisiä mediakumppaneita. Canal+ jo mainittiin, Britanniassa on ollut BT Sport ja Espanjassa globaalisti lähetysoikeuksistaan ihan todistetustikin tolkuttomasti ylimaksanut DAZN. Ei nyt mitään NBA- tai F1-rahoja tietenkään, mutta varmaan kuitenkin sellaisia summia joilla on jo jotain merkitystä esim. kisaformaattia mietittäessä.Saako WRC oikeasti "isoja rahoja" TV-sopimuksista?
Tässä lista tv-kanavista ympäri maapalloa, jotka rallia näyttävät: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_World_Rally_Championship_broadcasters?wprov=sfti1Miten musta tuntuu, että tv-tuotanto/Rallytv ei ole mikään kultakaivos. Tv-soppareilla, autonvalmistujien osallistumisella ja yksityisten tilausmaksuilla (mikä on määrä?) saadaan toki kustannukset katettua, kun homma kuitenkin jatkuu. Jos siellä olisi löysää rahaa käytettäväksi, niin kyllähän tuotetta kehitettäisiin voimakkaammin.
Viittasin siis tallien sponsorien mielenkiintoon, että kuinka monta silmäparia heidän autonsa maailmanlaajuisesti näkee. Tuo oli mielenkiintoinen lista noista televisiokanavista. Tuo All Live kyllä erittäin vaikea toteuttaa siten, että se olisi nähtävissä ilmaiskanavalta/kanavan nettistriimistä, siten, että mainoksia tulisi tasaisin väliajoin. Ellei olisi esim. jenkkimalli, jossa lähetyksessä on juoksevia mainoksia ylä-/alareunoissa koko lähetyksen ajan tms...En ihan ymmärtänyt tätä
Aivan. Toisaalta tämä on enemmän tallien kuin promoottorin ongelma.Viittasin siis tallien sponsorien mielenkiintoon, että kuinka monta silmäparia heidän autonsa maailmanlaajuisesti näkee.
Onhan niitä mainoksia "piilotettu" kyltteihin joita pätkän varrella tai lähtörampilla on. Wolf-öljyt sponssaa power stagea "title sponsorina". Perinteisiä tv-mainoksia en haluaisi noin kallissa palvelussa nähdä.Tuo oli mielenkiintoinen lista noista televisiokanavista. Tuo All Live kyllä erittäin vaikea toteuttaa siten, että se olisi nähtävissä ilmaiskanavalta/kanavan nettistriimistä, siten, että mainoksia tulisi tasaisin väliajoin. Ellei olisi esim. jenkkimalli, jossa lähetyksessä on juoksevia mainoksia ylä-/alareunoissa koko lähetyksen ajan tms...
Sarjalla on myös sponsoreita.
Mä en oikeastaan odota että näitä julkaistaan. Näitä vaan kattellaan sit jossain kokouksissa.Toivottavasti myös julkaisevat kyselyn tulokset.....