Jos. Tutkimustuloksia on suuntaan jos toiseen olemassa. Shellin baarissa kyhättyjä mielipiteitä miljoona lisää. Nissania en silti ostaisi.
Henkilökohtaisesti en tiedä ketään, kenen sähköautosta olisi akku vielä jouduttu vaihtamaan. Oma henkilökohtainen otanta myös kertoo, että akun kapasiteetti ei ole näiden vuosien aikana, kun olen auton omistanut, muuttunut mihinkään. Samaa kertoo myös mittauksen tulokset, joita on tehty säännöllisesti. Ja jos jotain olen akku teknologiasta ymmärtänyt, niin kapasiteetin l
Olen kaikille suositellut, joita sähköautoilun kiinnostaa, ja joita akun kesto mietityttää, keskustelemaan esimerkiksi sähkökäyttöisen taxikuskin kanssa. Siellä on hyvin suurella todennäköisyydellä Teslassa jo se +150 000 km mittarissa. Mitä itse olen kysellyt, niin alkuperäisillä akuilla hekin vielä menee ja harva on huomannut mitään muutosta akun kapasiteetissa.
Ja mitä auton ikävuosiin tulee, niin toisinaan vähän hymyilyttää se, e että ajaako sillä autolla sitten kukaan enää 20 vuoden kuluttua. Ajaa tai ei, niin ei ainakaan auton valmistaja enää haluaisi, että sillä kukaan silloin enää ajaa.
Enemmän sitä mielestäni kannattaisi laskea niin, että mitä se autoilu maksaa kun ajan vaikka 200 000 km:
akun pystyy vaihdattamaan jo reilusti alle 10keur.