Ja tuo aika nopeasti lopettaisi noiden hitaiden ralli 1 urat. Ainakin teoriassa toki.Jos tuo Rally2+ -kitti maksaa vain "joitakin kymmeniä tuhansia" euroja --> kaikki Rally2 autot varustellaan tuolla kitillä kyllä saman tien. En ole noita muutosehdotuksia lukenut mutta käsitys on se että sitten tuolle Rally2+kitti autoille ei ole omaa luokkaa vaan kilpailisivat Rally1 autojen kanssa samassa sarjassa. No, any way, kyllä kai niille tulee sitten oma "epävirallinen" keskinäinen kisa että kuka on noista "väliinputoajista" nopein.
Jos tuolla "kitti" autolla pärjää aina perinteiselle Rally2 autolle mutta ei Rally1 autolle ja vain muutama kuski siirtyy "kittiin" --> olet aina yleiskilpailussa sijoilla 5-8 ja sehän on jo ihan mukava tilanne.
Tuskinpa tuota voidaan sellaiseksi tehdä että tuolla kitillä voi alkaa oikeasti haastaa Rally1 luokan autoja, menee idea koko Rally1 luokasta saman tien romukoppaan.
Paras tilanne taitaisi olla sellainen että Rally1 hitaimmat kuskit ei oikein pärjäisi Rally2+kit autoille mutta että kuitenkin ykköskuumat Rally1 kuskit olisi edelleen sijoilla 1-4. Tällöin voisi Oliver esimerkiksi saada mainetta ja kunniaa kun ajaisi lujempaa kuin "Munsterit" ja "Mikkelsenit".
Siis just jotenkin näin, ja sit hyvän lähtöpaikan turvin jossain Sardiniassa vois vaikka Solberg johtaa rallia perjantaina. Ja tosiaan käsitykseni on, että Rally2+ ei saa mitään omaa luokkaa eikä ole WRC2:ssa vaan nimenomaan haastavat Rally1- autoja.Jos tuo Rally2+ -kitti maksaa vain "joitakin kymmeniä tuhansia" euroja --> kaikki Rally2 autot varustellaan tuolla kitillä kyllä saman tien. En ole noita muutosehdotuksia lukenut mutta käsitys on se että sitten tuolle Rally2+kitti autoille ei ole omaa luokkaa vaan kilpailisivat Rally1 autojen kanssa samassa sarjassa. No, any way, kyllä kai niille tulee sitten oma "epävirallinen" keskinäinen kisa että kuka on noista "väliinputoajista" nopein.
Jos tuolla "kitti" autolla pärjää aina perinteiselle Rally2 autolle mutta ei Rally1 autolle ja vain muutama kuski siirtyy "kittiin" --> olet aina yleiskilpailussa sijoilla 5-8 ja sehän on jo ihan mukava tilanne.
Tuskinpa tuota voidaan sellaiseksi tehdä että tuolla kitillä voi alkaa oikeasti haastaa Rally1 luokan autoja, menee idea koko Rally1 luokasta saman tien romukoppaan.
Paras tilanne taitaisi olla sellainen että Rally1 hitaimmat kuskit ei oikein pärjäisi Rally2+kit autoille mutta että kuitenkin ykköskuumat Rally1 kuskit olisi edelleen sijoilla 1-4. Tällöin voisi Oliver esimerkiksi saada mainetta ja kunniaa kun ajaisi lujempaa kuin "Munsterit" ja "Mikkelsenit".
No mutta olihan se nyt huikeeta katsottavaa kun Vatanen työnsi 87 takaveto Sierralla jyskälässä sijalle 2 ja Auriol seuraavana vuonna samalla autolla sijalle 3.....toki totuus oli karumpi, jos maaliin olis ajanut 15 a-ryhmän nelivetoautoa niin kyseiset Sierrat olis ollu sijoilla 16 ja 17. Mutta silti oi niitä aikojaMutta samaan aikaan tälläkin forumilla muistellaan kultareunuksin A-ryhmän alkuaikoja, kun autojen erot olivat massiiviset. Nythän ei sinänsä olla lähellekään edes tuollaisia autojen eroja.
jos maaliin olis ajanut 15 a-ryhmän nelivetoautoa niin kyseiset Sierrat olis ollu sijoilla 16 ja 17.
No jos ihan tarkkoja ollaan niin kyllä joo. Ja molempina vuosina jopa yksi B-ryhmän neliveto sijoilla 20+ Citroen Visa....Toki nuo Sierrojen takse jääneet Audit edustivat tehoiltaan enemminki N miinus miinus autoja vaikka a-ryhmässä ajoivatkin. Ja sitten oma lukunsa tietty Alex Fiorio Lancian a-ryhmäläisellä.Blunkan takana top kympissä oli siis seitsemän nelivetoista A-ryhmäläistä…
Mitä helvettiä nyt taas?Toki nuo Sierrojen takse jääneet Audit edustivat tehoiltaan enemminki N miinus miinus autoja vaikka a-ryhmässä ajoivatkin.
Ei vaan N-ryhmäläisellä.Ja sitten oma lukunsa tietty Alex Fiorio Lancian a-ryhmäläisellä.
88 ajoi a-ryhmäläiselläEi vaan N-ryhmäläisellä.