Turun Sanomien tämän päivän uutinen tähän asiaan liittyen oli jo lähes uskomatonta luettavaa. Renaultin ja BAR:n puolelta eilistä kokousta ylistettiin todella vuolaasti ja ne muutokset jotka nyt näyttävät toteutuvan ovat aivan eriluokkaa, kuin vielä eilisten suppeampien uutisten jälkeen osasin kuvitella. Tämä em. pitää minun näkökulmastani katsoen paikkansa, vaikka tipautettaisiin TS:n uutisesta puolet pois kultavarauksena.
Tietysti voidaan nyt valittaa siitä, että F1:ten luonne muuttuu. Tällä ei kuitenkaan ole mitään merkitystä tilanteessa, jossa F1:ten taloudelliset jatkomahdollisuudet on turvattu ja kilpailevan sarjan syntyminen estetty. Silläkään ei ole mitään merkitystä, jos jotkut lopettavat lajin seuraamisen näiden uudistusten takia. Vastaavaa sarjaa ei näillä näkymin ole tulossa ja F1 säilyttää asemansa kuninkuusluokkana ja näin ollen katsojamäärätkin ovat turvattuja - erityisesti nyt kun ykköset siirtyvät kokonaan uusille markkina-alueille.
Erittäin kiinnostavat ajat ovat edessä, kun jotain pientä (suurta jos verrataan aikaisempiin) muutosta on tulossa jo täksi kaudeksi. Spekulaatioiden varakin kutistuu olennaisesti nyt kun kaikki autonvalmistajat on saatu yhteisymmärrykseen muutamia seikkoja lukuunottamatta. Pelot tallien määrän vähenemisestä alkavat pikkuhiljaa väistyä, kun tallien määrä päinvastoin kasvaa ensi vuonna tai viimeistään 2006. Kisoja saadaan 20 vuodessa ja se jos mikä on oikea suunta, sillä kilpailussa F1-mestaruus pitää ratkaista eikä millään testiradoilla.
Mitään kritiikkiä näitä ratkaisuja vastaan en pysty esittämään, sillä kokonaisuus ratkaisee ja se on selvästi niin lähellä sitä, mitä F1:ten tulevaisuudelta odotin kuin vain voi olla. Aina löytyy jotain pientä jos alkaa etsiä, mutta nyt muutoksia tulee niin paljon ettei tuohon etsimiseen ainakaan minulla liikene aikaa.