tuskin noita päätöksiä tehään tasolla "tuetaampa eurooppalaisia" kyllä parhaiten sopivat koneet ostetaan.McMike sanoi:Heräsi vaan sellanen kysymys, että miksiköhän Finnair ei tue eurooppalaista lentokoneteollisuutta hankkimalla Airbuseja, eikö Airbusilta löydy tuohon kokoluokkaan sopivaa konemallia, vai mikä on syynä?
Normaalille ihmiselle tuli mieleen laatumersut!Olga sanoi:Ja minulla kun tuli enemminkin Räikkösen mersu mieleen.
Laatumersut ?patriot sanoi:Normaalille ihmiselle tuli mieleen laatumersut!
Katselin tuossa Dreamliner sivuja ja ei ainakaan siinä sarjassa näyttäisi olevan yhtään MD-11 veroista korvaajaa. Kuitenkin Boeingiltä löytyy Family-sarjassa varteenotettava vaihtoehto MD-11 tilallejaska sanoi:,,,
Samaten kun kohta uusitaan MD11:ta, niin Airbusilta ei sopivaa löydy, todennäkösin ostos on Boeingin uusi Dreamliner...
Jaa? Toisin kuin AUDILLA VAI!?jaska sanoi:Laatumersut ?
Tällä hetkellä mersujen laatu kun ei päätä huimaa![]()
.. niin mähän oon se foorumin tunnettu audi-fani :ahem:patriot sanoi:Jaa? Toisin kuin AUDILLA VAI!?
Arvaan, että se on perusteeton. Esimerkiksi Embraer Bandeirante, jolla on korkeat onnettomuusluvut, on Tämän näköinen. Todennäköisesti sillä lentävät paljon maan sisäisiä lentoja köyhien maiden yhtiöt, jotka eivät panosta turvallisuuteen samalla tavoin kuin länsimaiset yhtiöt ja jotka lisäksi saattavat lentää ties millaisilta kentiltä.McMike sanoi:Olen saanut hieman epäluotettavan kuvan noista Brassikoneista
Ei taida olla ja toiseksi hinta ja käyttökulut saattavat olla Embraerilla edullisemmat. Ja on tuolle Airbussillekin sattunut yhtä ja toista. Tietokoneet ovat estäneet koneen laskemisen (jäi muistaakseeni lentämään odotuskuvioon) ja niin poispäin.Heräsi vaan sellanen kysymys, että miksiköhän Finnair ei tue eurooppalaista lentokoneteollisuutta hankkimalla Airbuseja, eikö Airbusilta löydy tuohon kokoluokkaan sopivaa konemallia, vai mikä on syynä?
Joo Dreamliner on käsittääkseni ~20 paikkaa pienempi, kuin MD11, mutta toisaalta bensankulutuksessa säästetään niin paljon ...McMike sanoi:Katselin tuossa Dreamliner sivuja ja ei ainakaan siinä sarjassa näyttäisi olevan yhtään MD-11 veroista korvaajaa. Kuitenkin Boeingiltä löytyy Family-sarjassa varteenotettava vaihtoehto MD-11 tilalle
http://www.boeing.com/commercial/777family/flash.html
Teknisten tietojen mukaan Dreamlinerin toimintasäde olisi huomattavasti lyhyempi kuin MD-11:lla tai Boeingin Family-sarjan koneilla.jaska sanoi:Joo Dreamliner on käsittääkseni ~20 paikkaa pienempi, kuin MD11, mutta toisaalta bensankulutuksessa säästetään niin paljon ...
jaa... muistinkohan sitten väärin, että oli just 777 .sta puheMcMike sanoi:Teknisten tietojen mukaan Dreamlinerin toimintasäde olisi huomattavasti lyhyempi kuin MD-11:lla tai Boeingin Family-sarjan koneilla.
Näköjään noita sivuja selatessa totesin eri sivustoilta löytyvän toisistaan poikkeavia tietoja koneiden ominaisuuksista ja tuollajaska sanoi:jaa... muistinkohan sitten väärin, että oli just 777 .sta puhe
... kun kaveri (joka on melkonen lentokonefriikki) totes, että toimintasädekin on pidempi :eek!:
no ihan sama, piakkoin Finski ilmoittaa ostaneensa koneita jenkeistä![]()
Airbusilla on A318, joka on pienempi kuin Finnairin käyttämä A319. Finnairin mukaan se kuitenkin hävisi Embraerille kaikissa muissa ominaisuuksissa paitsi siinä, että A318 on yhteensopiva muiden Airbusien kanssa (lentäjät voivat lentää kaikkia busseja).McMike sanoi:Heräsi vaan sellanen kysymys, että miksiköhän Finnair ei tue eurooppalaista lentokoneteollisuutta hankkimalla Airbuseja, eikö Airbusilta löydy tuohon kokoluokkaan sopivaa konemallia, vai mikä on syynä?
Ei siinä merkkaa pelkästään matkustajamäärä vaan myös rahti. Tietääkseni Finnair on sikäli tyytyväinen MD11:een, koska se pystyy kuskaamaan rahtia ja matkustajia sopivan määrän. Tosin noita MD11:a on aika vaikea enää saada, joten Finnairin pian aloitettava uuden konetyypin etsinnät. Varsinkin, jos he haluavat kasvattaa Aasian liikennettä nykyisestä. Turun Sanomissa oli jokin aika sitten artikkeli noista Embraereista ja siinä yhteydessä Christer Haglund (viestintäpäällikkö) kertoi, että jos päätös uudesta kaukoliikenteen koneesta tehtäisiin nyt, valinta olisi A340.jaska sanoi:Joo Dreamliner on käsittääkseni ~20 paikkaa pienempi, kuin MD11, mutta toisaalta bensankulutuksessa säästetään niin paljon ...
Ja A330 siitä välistä.jaska sanoi:.. ja käsittääkseni Airbussilta löytyy vain kokoluokkaa 100-200 (a319-321) sarja ja sitten näitä jättejä (A340, A380)[/B]
Samaten kun kohta uusitaan MD11:ta, niin Airbusilta ei sopivaa löydy, todennäkösin ostos on Boeingin uusi Dreamliner...
:doubtful:jaska sanoi:.. niin mähän oon se foorumin tunnettu audi-fani :ahem: