Matxi sanoi:
Kuten Aiwinar sanoi, niitä kämmejä on loppujen lopuksi pirun vähän.
- Montreal 2003 (oliko tämäkin perjantain aika-ajoissa?)
- Melbourne 2005
- Melbourne 2003
- Magny Cours 2004
- Espanja 2003
Voitte toki jatkaa listaa, itse en nyt tähän hätään töiden lomassa muita muista. Vähän sama ilmiö kuin Ferrarin 'ilmiömäisessä' varikkotaktikoinnissakin. Kukaan ei koskaan tunnu muistavan niitä kertoja kun Ferrari on töpeksinyt taktiikassa tai muut päihittänyt ne taktikoinnilla. Vain ne kerrat kun Ferrari on onnistunut taktiikassaan. Nimittäin kun alkaa miettimään noitakin niin lähes 1-1 menee kerrat kun Ferrari on voitettu taktikoinnissa suhteessa siihen kun Ferrari on voittanut. Että vähän sama juttu tosiaankin Kimin töpeksimisien suhteen.
Alkakaapas miettimään muiden aika-ajokämmejä. Liekö Kimi sittenkään enää niin riskialtis aika-ajo kuljettaja? Ja limitillä mentäessä niitä virheitä tuppaa sattumaan silloin tällöin. Mutta parempi mennä limitillä niin voittaakin joskus, vrt varmistelija-Button.
Pieni lipsahdus Brasiliassa 2003, siinä meni paalupaikka.
Malesia 2003, ennen vasemmalle kääntyvää hidasta mutkaa iso virhe.
Kanada 2003, oikea emämunaus ja ulosajo ensimmäisessä
mutkassa.
Spa 2004, viimeinen shikaani pitkäksi.
Muuten ei niitä virheitä ole pahemmin sattunut, ja onhan Kimi ajanut muutamia mahtavia aika-ajoja, kuten USA 2003 ja Silverstone 2004. Tämän vuoden Australian kisa taisikin sitten olla Räikkösen uran huonoin, pieni virhe ensimmäisessä aika-ajossa, iso virhe toisessa, kisan lähdössä emämunaus ja sitten vielä itse kisassa lukuisat pienet ulosajot, jotka johtivat ilmanohjaimen rikkoontumiseen.
Tähän virhesumaan saattoi vaikuttaa testeissä sattunut ulosajo ja sen seurauksena sattunut kevyt aivotärähdys, josta ei hetkessä toivuta. Esimerkiksi Ralf Schumacherilta a.k.a taikinaperseeltä meni kauan toipua Monzan ulosajosta kaudella 2003.
Tuli muuten mieleen, että Räikkösen suoritus Melbournessa oli heikoin suomalaisen F1-ajo sitten vuoden 1999 Unkarin GP:n!