Aivan karmee viritys, mun 'aerodynaamikon' silmä ei nää tuossa mitään toimivaa, ponttoonin päältä kulkeva virtaus tippuu liian nopeasti ollakseen hallittava ja aiheuttaa tarpeetonta pyörteilyä joka ei ole koskaan hyväksi ja sitten se törmää pakosarjan vaatimaan kohoumaan.
:yuck::jaska:
Mun silmä näkee tossa pienen mahdollisuuden.
Eli tehdään selväksi ponttoonin muoto.
Jos katsotaan ponttoonia päältäpäin, niin ponttooni laskeutuu sievästi alaspäin. Näin ei ole sivustapäin, koska ponttoonin laidalla on tuo "törrötys" joka saa koko ponttoonin näyttämään jyrkältä notkolta. (ICICI teksti)
Eli: Ponttoonin keskikohdassa ilma laskeutuu rauhassa alaspäin ja nousee taas ponttoonin peräosassa ylöspäin. Liike ei ole suinkaan niin jyrkkää, mitä ponttoonin sivuprofiilista on aistittavissa.
Tuo törrötys tossa ponttoonin laidalla (kohta jossa lukee ICICI) on sen takia, että ilma sen päällä menee törrötyksen jälkeen suoraan. Tällöin törrötyksen taakse syntyy "tyhjiö" joka paikkautuu ponttoonin sivusta tulevalla ilmalla. Näin saadaan ponttoonin sivusta tuleva ilma ponttoonin päälle.
Sama on toteutettu ponttoonin alareunassa olevalla sisennyksellä, siellä ilma virtaa diffuusorille.
Eli ideana ei ollekaan hullumpi, en vain tiedä ollenkaan toimiiko tuo sen paremmin kuin jonkun muun tallin ponttooni. Luultavasti McLarenia parempi tuo on..