Monilla on vuosien kokemus F1-forumin jäsenenä olemisestaMelkoista sakkia tälläkin foorumilla. Autojen aerodynamiikka osataan arpoa paremmin kuin maailman parhaat insinöörit tuulitunneleinensa. Kannattais hakea vissiin töihin ykkösiin
Moisilla ansioilla kohonnee jo formulatallissa johtotehtäviin.Monilla on vuosien kokemus F1-forumin jäsenenä olemisesta
Jo pelkästään sillä ohittaa Mustakarin asiantuntemuksen 107%:sesti! :alppu:Moisilla ansioilla kohonnee jo formulatallissa johtotehtäviin.
Tossahan juuri kuusi viikkoa takaperin sanoin että paska. Siltä se on tähän asti näyttänyt, enkä epäile tilanteen suuremmin muuttuvan. Toki tuo paskuus on suhteellista, jos FI nyt on 2 sek perässä ja pari vuotta sitten minardi oli 4...Melkoista sakkia tälläkin foorumilla. Autojen aerodynamiikka osataan arpoa paremmin kuin maailman parhaat insinöörit tuulitunneleinensa. Kannattais hakea vissiin töihin ykkösiin
Ja suhteelliset pari vuotta lisää niin Forti oli 8 sekTossahan juuri kuusi viikkoa takaperin sanoin että paska. Siltä se on tähän asti näyttänyt, enkä epäile tilanteen suuremmin muuttuvan. Toki tuo paskuus on suhteellista, jos FI nyt on 2 sek perässä ja pari vuotta sitten minardi oli 4...
2 sekkaa on kyllä vähän liioteltua. Ausseissa, Malessa ja Kinuissa ehkä 1-1,5s ois oikeempi arvioTossahan juuri kuusi viikkoa takaperin sanoin että paska. Siltä se on tähän asti näyttänyt, enkä epäile tilanteen suuremmin muuttuvan. Toki tuo paskuus on suhteellista, jos FI nyt on 2 sek perässä ja pari vuotta sitten minardi oli 4...
Ainakin suoralla tuntuu kulkevan. Pistänyt monena viikonloppuna silmään että FI:n autot ovat huippunopeuksien kärjessä.Taitaa Force India saada uuden aeropaketin Silverstoneen vai olenko aivan väärässä ? Toivottavasti vauhti kohentuu.
Niin on.Ainakin suoralla tuntuu kulkevan. Pistänyt monena viikonloppuna silmään että FI:n autot ovat huippunopeuksien kärjessä.
Tässä on nyt jo päälle 20 kilpailua odotettu sitä paljon lupailtua ja puhuttua Force Indian harppausta keskikastiin, mutta hiljaista on pidellyt, ja tulee pitelemään jatkossakin.Taitaa Force India saada uuden aeropaketin Silverstoneen vai olenko aivan väärässä ? Toivottavasti vauhti kohentuu.
Hyvin ovat mielestäni viime vuodesta kaventaneet eroa keskikastiin/kärkeen. Nyt jo 2 peräkkäisessä aika-ajossakin päässeet Q2een. Yrittäminen on haastavampaa kuin arvosteleminen.Tässä on nyt jo päälle 20 kilpailua odotettu sitä paljon lupailtua ja puhuttua Force Indian harppausta keskikastiin, mutta hiljaista on pidellyt, ja tulee pitelemään jatkossakin.
Todellakin suhteellista, nykyisin kaikilla on lähes yhtä hyvät moottorit(FI:llä ehkä paras käytössä), aerodynamiikkaa on rajoitettu eikä suuret tallit voi edes testata muita suohon. Formuloista on tehty sääntöjen puolesta tasaisempi kuin koskaan.Tossahan juuri kuusi viikkoa takaperin sanoin että paska. Siltä se on tähän asti näyttänyt, enkä epäile tilanteen suuremmin muuttuvan. Toki tuo paskuus on suhteellista, jos FI nyt on 2 sek perässä ja pari vuotta sitten minardi oli 4...
Kyllä, mutta on todella mielenkiintoista, kuinka erilaisilla filosofioilla ja näkemyksillä (lähes) saman nopeuksisiin autoihin ollaan päästy. Tällä kaudellahan formulat ovat olleet eri näköisempiä muodoiltaan kuin vuosiin, mutta Mustakarihan osaa heittää edelleen, että formulat näyttävät "riisutulla aerodynamiikalla" aivan toistensa kopioilta. Kyllä Mustakarilla on varsinainen haukansilmä.Todellakin suhteellista, nykyisin kaikilla on lähes yhtä hyvät moottorit(FI:llä ehkä paras käytössä), aerodynamiikkaa on rajoitettu eikä suuret tallit voi edes testata muita suohon. Formuloista on tehty sääntöjen puolesta tasaisempi kuin koskaan.
Esim. jos vertaa Brawnin, Toyotan ja Rellun keuliakin niin ei ne kyllä ihan samanlaisilta näytä.Kyllä, mutta on todella mielenkiintoista, kuinka erilaisilla filosofioilla ja näkemyksillä (lähes) saman nopeuksisiin autoihin ollaan päästy. Tällä kaudellahan formulat ovat olleet eri näköisempiä muodoiltaan kuin vuosiin, mutta Mustakarihan osaa heittää edelleen, että formulat näyttävät "riisutulla aerodynamiikalla" aivan toistensa kopioilta. Kyllä Mustakarilla on varsinainen haukansilmä.
Nimenomaan. Itseäkin yllättänyt erilaiset aerodynaamiset ratkaisut. Oikeastaan radalla ei ole yhtään toistensa kopioita kuin Red Bull ja Toro Rosso ymmärrettävistä syistä. Tähän vielä todetakseni, että miksihän McLaren ei muuta peräpään aerodynamiikkaa paljon, koska siellähän ne ongelmat ovat. Tai siellä ja siellä, mutta kuskit valittavat takapäästä puuttuvaa pitoa.Kyllä, mutta on todella mielenkiintoista, kuinka erilaisilla filosofioilla ja näkemyksillä (lähes) saman nopeuksisiin autoihin ollaan päästy. Tällä kaudellahan formulat ovat olleet eri näköisempiä muodoiltaan kuin vuosiin, mutta Mustakarihan osaa heittää edelleen, että formulat näyttävät "riisutulla aerodynamiikalla" aivan toistensa kopioilta. Kyllä Mustakarilla on varsinainen haukansilmä.
Luulen, että ponttoonien ja peräosan muuttaminen on siksi hankalaa, kun Mac ei saa oikein mahtumaan kaikkia vermeitä pienempään tilaan. Kun on nähnyt kuvia avatuista katteista, niin aika täynnä ne näyttää kaikenlaista roinaa olevan. Alaosassakin on rivissä jotain ihme keloja tai puolia, joten alaosan hoikennustakaan ei saada tuosta vaan tehtyä, Koko keskiosa ja peräpää -lue koko auto, pitäisi suunnitella kokonaan uudelleen, jotta ponttooneita saataisiin aerodynaamisesti tehokkaammaksi.Nimenomaan. Itseäkin yllättänyt erilaiset aerodynaamiset ratkaisut. Oikeastaan radalla ei ole yhtään toistensa kopioita kuin Red Bull ja Toro Rosso ymmärrettävistä syistä. Tähän vielä todetakseni, että miksihän McLaren ei muuta peräpään aerodynamiikkaa paljon, koska siellähän ne ongelmat ovat. Tai siellä ja siellä, mutta kuskit valittavat takapäästä puuttuvaa pitoa.
Pikkuisena OT:na pitää sanoa että Jordanin 2004 autohan oli perustaltaan todella hyvä, mutta sitä ei voitu kehittää periaatteessa ollenkaan, koska rahaa ei ollut.Tuloksellisesti mieleen tulee silti lähinnä vuoden 07 Honda, tasaisesti Q1 & Q2 putoamisia ja ajoittaisia pääsyjä top kympin sisälle, mutta pisteitä ei vain tahdo löytyä kiven altakaan. Sääli, tämän vuoden päivitetyssä autossa lienisi rutkasti enemmän potentiaalia kuin Spykerissa, Midlandissa ja viimeisten vuosien Jordaneissa.