Force India VJM02

#Driver

Well-known member
Liittynyt
27.1.2009
Viestit
66
Melkoista sakkia tälläkin foorumilla. Autojen aerodynamiikka osataan arpoa paremmin kuin maailman parhaat insinöörit tuulitunneleinensa. Kannattais hakea vissiin töihin ykkösiin :D
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13783
Melkoista sakkia tälläkin foorumilla. Autojen aerodynamiikka osataan arpoa paremmin kuin maailman parhaat insinöörit tuulitunneleinensa. Kannattais hakea vissiin töihin ykkösiin :D
Monilla on vuosien kokemus F1-forumin jäsenenä olemisesta :)
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Melkoista sakkia tälläkin foorumilla. Autojen aerodynamiikka osataan arpoa paremmin kuin maailman parhaat insinöörit tuulitunneleinensa. Kannattais hakea vissiin töihin ykkösiin :D
Tossahan juuri kuusi viikkoa takaperin sanoin että paska. Siltä se on tähän asti näyttänyt, enkä epäile tilanteen suuremmin muuttuvan. Toki tuo paskuus on suhteellista, jos FI nyt on 2 sek perässä ja pari vuotta sitten minardi oli 4...
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13783
Tossahan juuri kuusi viikkoa takaperin sanoin että paska. Siltä se on tähän asti näyttänyt, enkä epäile tilanteen suuremmin muuttuvan. Toki tuo paskuus on suhteellista, jos FI nyt on 2 sek perässä ja pari vuotta sitten minardi oli 4...
Ja suhteelliset pari vuotta lisää niin Forti oli 8 sek :)
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Tossahan juuri kuusi viikkoa takaperin sanoin että paska. Siltä se on tähän asti näyttänyt, enkä epäile tilanteen suuremmin muuttuvan. Toki tuo paskuus on suhteellista, jos FI nyt on 2 sek perässä ja pari vuotta sitten minardi oli 4...
2 sekkaa on kyllä vähän liioteltua. Ausseissa, Malessa ja Kinuissa ehkä 1-1,5s ois oikeempi arvio
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Taitaa Force India saada uuden aeropaketin Silverstoneen vai olenko aivan väärässä ? Toivottavasti vauhti kohentuu.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Taitaa Force India saada uuden aeropaketin Silverstoneen vai olenko aivan väärässä ? Toivottavasti vauhti kohentuu.
Tässä on nyt jo päälle 20 kilpailua odotettu sitä paljon lupailtua ja puhuttua Force Indian harppausta keskikastiin, mutta hiljaista on pidellyt, ja tulee pitelemään jatkossakin.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13783
Tässä on nyt jo päälle 20 kilpailua odotettu sitä paljon lupailtua ja puhuttua Force Indian harppausta keskikastiin, mutta hiljaista on pidellyt, ja tulee pitelemään jatkossakin.
Hyvin ovat mielestäni viime vuodesta kaventaneet eroa keskikastiin/kärkeen. Nyt jo 2 peräkkäisessä aika-ajossakin päässeet Q2een. Yrittäminen on haastavampaa kuin arvosteleminen.
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Tossahan juuri kuusi viikkoa takaperin sanoin että paska. Siltä se on tähän asti näyttänyt, enkä epäile tilanteen suuremmin muuttuvan. Toki tuo paskuus on suhteellista, jos FI nyt on 2 sek perässä ja pari vuotta sitten minardi oli 4...
Todellakin suhteellista, nykyisin kaikilla on lähes yhtä hyvät moottorit(FI:llä ehkä paras käytössä), aerodynamiikkaa on rajoitettu eikä suuret tallit voi edes testata muita suohon. Formuloista on tehty sääntöjen puolesta tasaisempi kuin koskaan.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Todellakin suhteellista, nykyisin kaikilla on lähes yhtä hyvät moottorit(FI:llä ehkä paras käytössä), aerodynamiikkaa on rajoitettu eikä suuret tallit voi edes testata muita suohon. Formuloista on tehty sääntöjen puolesta tasaisempi kuin koskaan.
Kyllä, mutta on todella mielenkiintoista, kuinka erilaisilla filosofioilla ja näkemyksillä (lähes) saman nopeuksisiin autoihin ollaan päästy. Tällä kaudellahan formulat ovat olleet eri näköisempiä muodoiltaan kuin vuosiin, mutta Mustakarihan osaa heittää edelleen, että formulat näyttävät "riisutulla aerodynamiikalla" aivan toistensa kopioilta. Kyllä Mustakarilla on varsinainen haukansilmä. :D
 

teppoil

Well-known member
Liittynyt
9.12.2008
Viestit
2603
Kyllä, mutta on todella mielenkiintoista, kuinka erilaisilla filosofioilla ja näkemyksillä (lähes) saman nopeuksisiin autoihin ollaan päästy. Tällä kaudellahan formulat ovat olleet eri näköisempiä muodoiltaan kuin vuosiin, mutta Mustakarihan osaa heittää edelleen, että formulat näyttävät "riisutulla aerodynamiikalla" aivan toistensa kopioilta. Kyllä Mustakarilla on varsinainen haukansilmä. :D
Esim. jos vertaa Brawnin, Toyotan ja Rellun keuliakin niin ei ne kyllä ihan samanlaisilta näytä. :rolleyes:
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Kyllä, mutta on todella mielenkiintoista, kuinka erilaisilla filosofioilla ja näkemyksillä (lähes) saman nopeuksisiin autoihin ollaan päästy. Tällä kaudellahan formulat ovat olleet eri näköisempiä muodoiltaan kuin vuosiin, mutta Mustakarihan osaa heittää edelleen, että formulat näyttävät "riisutulla aerodynamiikalla" aivan toistensa kopioilta. Kyllä Mustakarilla on varsinainen haukansilmä. :D
Nimenomaan. Itseäkin yllättänyt erilaiset aerodynaamiset ratkaisut. Oikeastaan radalla ei ole yhtään toistensa kopioita kuin Red Bull ja Toro Rosso ymmärrettävistä syistä. Tähän vielä todetakseni, että miksihän McLaren ei muuta peräpään aerodynamiikkaa paljon, koska siellähän ne ongelmat ovat. Tai siellä ja siellä, mutta kuskit valittavat takapäästä puuttuvaa pitoa.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Nimenomaan. Itseäkin yllättänyt erilaiset aerodynaamiset ratkaisut. Oikeastaan radalla ei ole yhtään toistensa kopioita kuin Red Bull ja Toro Rosso ymmärrettävistä syistä. Tähän vielä todetakseni, että miksihän McLaren ei muuta peräpään aerodynamiikkaa paljon, koska siellähän ne ongelmat ovat. Tai siellä ja siellä, mutta kuskit valittavat takapäästä puuttuvaa pitoa.
Luulen, että ponttoonien ja peräosan muuttaminen on siksi hankalaa, kun Mac ei saa oikein mahtumaan kaikkia vermeitä pienempään tilaan. Kun on nähnyt kuvia avatuista katteista, niin aika täynnä ne näyttää kaikenlaista roinaa olevan. Alaosassakin on rivissä jotain ihme keloja tai puolia, joten alaosan hoikennustakaan ei saada tuosta vaan tehtyä, Koko keskiosa ja peräpää -lue koko auto, pitäisi suunnitella kokonaan uudelleen, jotta ponttooneita saataisiin aerodynaamisesti tehokkaammaksi.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Force India on viimeisten kisojen aikana tehnyt todellakin vaikutuksen, Dr. Mallyan kerskailut "lähtöruudukon nopeimmin kehittyvästä" tallista eivät välttämättä olekaan täyttä huuhaata. Auto päihittää helposti Toro Rosson ja nykyisen BMW:n, Renaultillakin tekee tiukkaa. Auto ei tv-kuvissakaan näytä enää miltään ajokelvottomalta Minardin tärinävibraattorilta.

Fisichella on jo hyvän aikaa esitellyt näyttäviä ohituksia avauskierroksilla ja Sutilin näytöt tältä viikonlopulta eivät kaipaa selittelyjä... enää ei välttämättä tarvita sadetta tai romurallia siedettävään tulokseen Vielä kun pysyttäisiin erossa kolareista ja saataisiin varmuutta.

Tuloksellisesti mieleen tulee silti lähinnä vuoden 07 Honda, tasaisesti Q1 & Q2 putoamisia ja ajoittaisia pääsyjä top kympin sisälle, mutta pisteitä ei vain tahdo löytyä kiven altakaan. Sääli, tämän vuoden päivitetyssä autossa lienisi rutkasti enemmän potentiaalia kuin Spykerissa, Midlandissa ja viimeisten vuosien Jordaneissa.
 
Viimeksi muokattu:

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Tuloksellisesti mieleen tulee silti lähinnä vuoden 07 Honda, tasaisesti Q1 & Q2 putoamisia ja ajoittaisia pääsyjä top kympin sisälle, mutta pisteitä ei vain tahdo löytyä kiven altakaan. Sääli, tämän vuoden päivitetyssä autossa lienisi rutkasti enemmän potentiaalia kuin Spykerissa, Midlandissa ja viimeisten vuosien Jordaneissa.
Pikkuisena OT:na pitää sanoa että Jordanin 2004 autohan oli perustaltaan todella hyvä, mutta sitä ei voitu kehittää periaatteessa ollenkaan, koska rahaa ei ollut.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
On kyllä mennyt oikeasti eteenpäin tämä talli. Toro Rosso on jäänyt kauas taakse ja alkavat olemaan keskikastin puolivälissä. Jos BMW kääntää kehityksen täysin ensivuoden autoon, niin taitavat hekin jäädä jatkuvasti Intian voiman taakse. Pisteitä kyllä soisi, jos ei muuten irtoa niin jostain lottokisasta edes.
 
Ylös