Force India VJM03

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14198
Niinhän tuo näyttäisi olevan Rellun nokan näköinen.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Ylihuomenna FI:n perjantaitestikuskina aloittavalta Paul di Restalta ei kestänyt kauaa saada esimakua Australian 'kauhuista.'



Q. And you had a bit of an encounter with a shark today?

PDR: It is the first time I have been to Australia and the first time I've been to a beach here – and within two minutes I see a shark. It doesn't give you much confidence to go in the water!

Initially I wasn't sure what it was, but it was quite a big shark to be fair - big enough to worry about it. It was within about six feet of us – and it was stuck. I think a Dutch commentary guy was going to go in and push it out – it was nearly two metres long!

I was the first one to notice it. Tonio said to me, 'it's not a shark, don't be stupid' – well about 30 seconds later you realise what it was. It swam for a good 10 minutes, and enough to call the police and get a helicopter in to see it!
Autosport
 

lakshmi

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
46
Ylihuomenna FI:n perjantaitestikuskina aloittavalta Paul di Restalta ei kestänyt kauaa saada esimakua Australian 'kauhuista.'



Autosport
No hah. Onhan noita parin metrin pikkuhaita tullut nähtyä vaikka kuinka monta kertaa eri puolilla maailmaa. Oliskohan pitänyt heliskoopperi, lehdistö sun muut kutsua. Luulis että 70s leffa olis jo kaikonnut ihmismielistä.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18373
Mark Smithin lähdettyä tiimistä Lotukselle, Forcella ei ole enää teknistä johtajaa eikä pääsuunnittelijaa.

Geoff Willis oli vähän aikaa sitten huhuissa, katsellaan ottaneeko hän Smithin paikan.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8254
Sijainti
Helsinki
Mark Smithin lähdettyä tiimistä Lotukselle, Forcella ei ole enää teknistä johtajaa eikä pääsuunnittelijaa.

Geoff Willis oli vähän aikaa sitten huhuissa, katsellaan ottaneeko hän Smithin paikan.
Eikös Willis ole Hispanian palveluksessa? Ei taida ihan tuosta vaan voida hypätä toiseen talliin. Eikös niillä ole joku puolen vuoden kielto tms ennenku voi mennä toisen tallin palvelukseen?
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18373
Eikös Willis ole Hispanian palveluksessa? Ei taida ihan tuosta vaan voida hypätä toiseen talliin. Eikös niillä ole joku puolen vuoden kielto tms ennenku voi mennä toisen tallin palvelukseen?
WIllis oli vaan huhuissa Forcelle Espanjan GP:n tiennoilla, sanoi jättävänsä tallin jos suorituksen ei parane. Niin kyllähän heillä jonkunlainen kielto taitaa olla.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Eikös Willis ole Hispanian palveluksessa? Ei taida ihan tuosta vaan voida hypätä toiseen talliin. Eikös niillä ole joku puolen vuoden kielto tms ennenku voi mennä toisen tallin palvelukseen?
Willis toimi vain konsulttina ja jos en vallan väärin muista, ei ole enää tekemisissä Hispanian kanssa.
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Luulisi Mallyan rahoilla saavan tiimiin houkuteltua jonkun huipputason pääsuunnittelijan.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Eikö Willis ole enää Hispanialla? Mun mielestä Senna just mainitsi miehen haastattelussa, kun kyseltiin auton kehitystyöstä.

Tosiaan, saattaa Forcelle koittaa kovat ajat. Smithin ja Keyn lähtö ei voi olla näkymättä pidemmän päälle. Toisaalta taas hyvä juttu Lotukselle ja Sauberille.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Eikö Willis ole enää Hispanialla? Mun mielestä Senna just mainitsi miehen haastattelussa, kun kyseltiin auton kehitystyöstä.
Chandhok puhui myös Willisistä ihan vastikään haastattelussa, mutta miehestä itsestään ei ole kuulunut mitään. Jos nyt onkin vielä mukana, niin konsultin rooliin tuskin sisältyy mitään sapattivapaita ja täten siirto Force Indialle voi hyvinkin olla näköpiirissä.

Autosportissa oli pari kuukautta sitten Willisin haastattelu, josta seuraava:
Willis admitted he is yet to decide if he is going to continue working with the team, with a decision to be based on what the Spanish squad's plans for the future are.

"I'm not particularly interested in staying with a car that's at the back of the grid," Willis said. "I'm interested in making cars go faster and manage the whole thing.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18373
Luulisi Mallyan rahoilla saavan tiimiin houkuteltua jonkun huipputason pääsuunnittelijan.
Willisin sijasta ihan vapailla markkinoilla olisi viime kaudella Brawn tiimin teknisenä johtaja ollut Jorg Zander tai tällä kaudella Mclarenilta lähtenyt Pat Fry.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Minkähän takia mies muuten Red Bullilta lähti? Ei kuitenkaan niin valtavan pitkään ehtinyt siinä(kään) tiimissä vaikuttaa.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2657
Hyviä uutisia Force Indian kannattajille. :)

Vijay Mallya kertoo tallin tiedotteessa, että Lotuksen hiljattain palkkaama tekninen johtaja Mark Smith pysyy (sopimusteknisistä syistä) Force Indian palveluksessa huhtikuuhun 2011 asti. Tämä turvannee tallin kilpailukyvyn säilymisen ensi kaudellakin, ja samalla se antaa Force Indialle aikaa löytää Lotuksen kaappaamille suunnittelijoille pätevät korvaajat.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Hyviä uutisia Force Indian kannattajille. :)

Vijay Mallya kertoo tallin tiedotteessa, että Lotuksen hiljattain palkkaama tekninen johtaja Mark Smith pysyy (sopimusteknisistä syistä) Force Indian palveluksessa huhtikuuhun 2011 asti. Tämä turvannee tallin kilpailukyvyn säilymisen ensi kaudellakin, ja samalla se antaa Force Indialle aikaa löytää Lotuksen kaappaamille suunnittelijoille pätevät korvaajat.
Jaa-a, enpä olis kovinkaan varma.
Jos kerran kaverilla on jo soppari Lotuksen kanssa 04/11 alkaen, niin tuskimpa kaverin annetaan kovinkaan tuottavaa työtä enää tehdä.
Puhumattakaan kaverin omasta motivaatiosta :)
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Jaa-a, enpä olis kovinkaan varma.
Jos kerran kaverilla on jo soppari Lotuksen kanssa 04/11 alkaen, niin tuskimpa kaverin annetaan kovinkaan tuottavaa työtä enää tehdä.
Puhumattakaan kaverin omasta motivaatiosta :)
Joo, enemmän on jäynä Lotukselle.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Kohtuullisen erikoinen juttu. F1:ssä käytäntö on ollut, että insinööri pitää irtisanoutumisensa jälkeen kuuden kuukauden paussin ennen uuden työnantajan palvelukseen siirtymistä ja olen kuvitellut, että tämä pakkoloman pituus olisi asia, johon tiimi ei voi sen kummemmin vaikuttaa. Force Indian tiedotteen perusteella aika olisi tässä tapauksessa lähempänä vuotta, eikä Smithin pitämisessä teknisenä johtajana noin pitkään ole muutenkaan tolkun hiventä. Toki se sopisi Lotukselle, että Smith viime töinään sabotoisi kilpailijan uuden kotteron.

Edit: kai se toisaalta sopii Mallyan pirtaan, että kommentit ovat joskus vähän erikoisia. Kaveri on kuitenkin ottanut projektikseen rakentaa menestyksekkään lentoyhtiön mottipäisellä velkavivulla ja laittanut pantiksi erittäin tuottoisan alkoholibisneksensä.

Nii ja Force Indian kilpailukyvystä piti vielä mainita! Simon Roberts tuli johtamaan toimintaa McLarenilta yhteistyösopimuksen solmimisen jälkeen, ja uskoisin avun löytyvän Paragonin suunnalta tälläkin kertaa jos omista riveistä ei riittävästi kykyjä löydy.
 
Viimeksi muokattu:

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2657
Kieltämättä Vijay Mallyalla riittää nyt dilemmaa pohdittavaksi.

Toisaalta kannattaisi tietysti hyödyntää Mark Smithin osaamista niin kauan kuin sopimus velvoittaa hänet työskentelemään Force Indialle. Smith on ammattimies, joka tekee varmasti laadukasta työtä palkkansa arvosta -- elleivät sitten Smithin ja Mallyan välit ole niin tulehtuneet, että tallin sisällä vallitsee jo täysi sotatila.

Toisaalta taas Mallya taistelee parhaillaan oikeussaleissa varmistaakseen, ettei Lotus voi hyödyntää Force Indian "älyllistä omaisuutta" (eli lähinnä kai Bridgestonen Force Indialle luovuttamia auton tuulitunnelimallin renkaita) autonsa suunnittelussa. Ja mitä pidempään Mark Smith työskentelee Force Indian ensi kauden auton kimpussa, sitä tuoreempaa ja yksityiskohtaisempaa tietoa tässä autossa käytetyistä teknisistä ratkaisuista Smith vie ensi vuoden huhtikuussa mukanaan Lotukselle.

Tällä kaudella Force India on Lotuksen tavoittamattomissa, mutta jo ensi kaudella Lotus saattaa ajoittain haastaa Force Indian. Niinpä olisi tietysti Force Indian etujen mukaista luovuttaa Lotukselle mahdollisimman vähän teknisiä tietoja ensi kauden autostaan. Saattaahan siinä käydä niinkin, että Mallya laittaa Smithin vaikkapa leikkaamaan nurmikkojaan ensi vuoden huhtikuuhun asti jossain kaukana Force Indian tehtailta ja tuulitunneleista. ;)
 
Ylös