Ford Escort RS

jjs

Ford-o-holic
Liittynyt
1.11.2011
Viestit
218
Sijainti
Nummela
Coleman ajoi jokusen kisan tuolla Rogerin Monte -autolla.
Pikku detaljina mainittakoon että toinen -76 monte-escoista, en muista kumpi, tuli keväällä-kesällä -76 suomeen ja toinen takalevike oli säpäleinä. Autoracingiin oli toimitettu uusi takalevike, mutta siihen vaihdettiinkin normimallin kourulevikkeet ympäriinsa + uusi maali. Arja näytti mulle tuon ylijääneen levikkeen joskus 80-luvun alussa. Sääli ettei ollut kavereita sille....
Levikkeet eivät ole ns. X-pack -levikkeet joita edelleen myydään vaan ihan aidot -ryhmä 4/5- Zakspeed -ratalevikkeet.
 

jjs

Ford-o-holic
Liittynyt
1.11.2011
Viestit
218
Sijainti
Nummela
TWC 234R, Brookesin "Monte"-esco:
Ei koskaan käytetty mm-kisoissa.
Aiemmin, -77 ja -78 ollut reittiin tutustumisautona, ns. recce-car:na.
Kuten myös TWC 235R jolla Donald ajoi yhdeksänneksi -79 Welch -rallissa, ainoa kisa tällä; tämä ei kuitenkaan ollut monte -versio.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
...Timo Mäkinen BMW 320?
Tuokin on mielenkiintoinen auto ajalta ennen M3. Auto oli 320i, eli neljä sylinterinen ruiskulla.

Mikäs tuo Publimmo Racing oikein oli? Noita sinisiä autojahan on ollut Porschea, Asconaa, Saabia, jne.
Tuo iJonesin ylempi kuva taitaa olla Yves Loubet Korsikalla? Eli ovat siis sieläkin käyneet.

Waldegård 1981
 

Toukka

Well-known member
Liittynyt
26.1.2012
Viestit
72
Rs1600 versioonkin etsitään kokoajan osasia. Vielä kysyisin tuosta vaihteisto asiasta. Mikä firma valmistaa välityksiä jotka sopisi tuhon rs1600 luokkariin. Eli I. 2.296 II. 1.697 III. 1.28 tai I. 2.972 II. 2.01 III. 1.397 Ilmeisesti muita välityksiäkö ei sallita, oli luokka sitten mikä tahansa?
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Rs1600 versioonkin etsitään kokoajan osasia. Vielä kysyisin tuosta vaihteisto asiasta. Mikä firma valmistaa välityksiä jotka sopisi tuhon rs1600 luokkariin. Eli I. 2.296 II. 1.697 III. 1.28 tai I. 2.972 II. 2.01 III. 1.397 Ilmeisesti muita välityksiäkö ei sallita, oli luokka sitten mikä tahansa?
Monikin firma. Ykx helpoimmista tavoista hommata spesiaali-välitykset (siis joita ei ole vakiona Eskon laatikossa) on soitto Särkikoskelle.... Pistä yv:tä jos et löydä numeroo..
 

jjs

Ford-o-holic
Liittynyt
1.11.2011
Viestit
218
Sijainti
Nummela
Rs1600 versioonkin etsitään kokoajan osasia. Vielä kysyisin tuosta vaihteisto asiasta. Mikä firma valmistaa välityksiä jotka sopisi tuhon rs1600 luokkariin. Eli I. 2.296 II. 1.697 III. 1.28 tai I. 2.972 II. 2.01 III. 1.397 Ilmeisesti muita välityksiäkö ei sallita, oli luokka sitten mikä tahansa?
Laatikon perustyyppi on ns. 2000E / Bullet.

Sallitaan vakiot ja luokitellut; vakio on tuo jälkimmäinen.

Välitysten suhdeluvun täsmääminen ei riitä, hammaslukujen on täsmättävä pilkulleen.

RS:n on luokiteltu myös 5v ZF -laatikko.

Quiafe teki noita kisavälityksiä joskus.
 

Toukka

Well-known member
Liittynyt
26.1.2012
Viestit
72
Noniin, laatikko saapui kotiin ja into oli kova. Paitsi että kuoret oli väärät ja välitykset myös, ajatellen tuota hissekilpuria:mad:
Tutkimatta saa just sitä mitä sattuu tulemaan. Tiedänpä ainakin miten kilpuria ei kannata rakentaa. Pieni toivo eli vielä kun laatikon näki, että välityssarja olisi ollut oikea ja kuoret vaihtamalla olisi selvinnyt, mutta mönkään meni. No, ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin ja nyt voimme suunnitella tuohon lasten jäärata Capriin sitten tämän suorahampaisen laittoa. Sehän jo valmiiksi näyttää ihan kilpurilta niin saahan siinä olla yksi kilpaosakin.:cool: Tuo aiemmin esiin tullut romuauto Capri on nykyään lasten jääautona.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös