Lasikuituisia on käytetty myös historikeissa.
Niitä sai aikoinaan käyttää kakkosryhmässä, ja vaikka uskomattomalle vaikuttaa, oikein asennettuna ne eivät levitä autoa kuin sen 5 cm / puoli. On tullut asennettua sekä kuituisia että peltisiä vähintään yht. 15 autoon :ahem: (en koskaan ruuvi-pinta-asennuksena vaan kuituiset on laminoitu suoraan peltiin kiinni). Muutoskatsastanut myös lähes kaikki; aina 5 cm / puoli.
2-ryhmässä sai käyttää myös luokittelemattomia levikkeitä, sama max. 5 cm / puoli joten jo se sallii nuo lasikuituiset.
Kannattaa varmistaa säännöistä ja-tai Rafulta.
Alunperin nuo on luokiteltu ainakin peltisinä ja alumiinisina. Täytyykin kts noista luokkareista vielä
Semmoisia ovat kuitenkin olleet, ja suosittelen peltisiä.
Saa moldattua alkuperäistyyppisesti saumattomasti koriin, ja ennenkaikkea
kun osuu, selviää usein oikomalla mutta kuituinen repeää irti, kauhea duuni laminoida takaisin kiinni, ja pintaruuviasenteiset ovat puolestaan ovat jotenkin..... rumat. Eivätkä aina aidon näköisiäkään vaan kuluneita kopion kopion kopioita. Suomessa valmistetut ovat ilmeisesti kaikki toistensa kopioita; vasen takalevike aina montulla sisäänpäin kun pitäisi olla hieman ulospäin kaareutuva.
JK: Tämä voisi olla tietovisapuolella, mutta taitaa olla siellä hoppakiintiö täynnä
:Kuka kuuluisa urheiluautoguru suunnitteli nämä klassiset "pattiposket" tai "sammakolevikkeet"?
Vastaus tässä valkoisella:
Len Bailey