ei pitäis kenenkään enää nykyään joutua ajamaan kilpaa.
Lähtökohtasesti siel ei ole yksikään asia sillä paikalla missä pitäis.
Tuosta voi kyllä vähän keskustella jos ajatellaan pärjäämistä maailmalla; tekniikka on mennyt jo perusrakenteiden osalta hurjasti eteenpäin joten takavetoescolla ajaminen ei antane asianmukaista pohjaa nousevalle junnutähdelle. Joutuu opettelemaan, osittain, ajamaan uudelleen.
Turvallisuus on kuitenkin melko hyvä nykyaikaisella kehikolla.
Aika moni palikka siellä on kuitenkin oltava kohdallaan, perusteluna pärjääminen kilpailuissa 60-, 70- ja 80-luvuilla kansainvälisesti. Vastaavaa "yhden" automallin suoritetta ei ole nähty (mitsumiehille heti stoppia; malli on evottimissa vaihtunut muutaman vuoden välein).
Ongelma Suomessa on siinä ku lähes kaikkiin kuitenki on duunattu pystyiskarit, 4-linkit ja Watit/Panhardit ni kukaan ei oo muistanu sille kaljapäissään hitsaavalle Penalle sanoo et niiden pitäis olla jossain linjassaki että ne toimis.
Sit myydään tollanen surmanhäkki jollekki hyväuskoselle B-Junnulle joka asian kauheuden tajuttuaan yrittää ensin tahkoo monta tonnia kattilaan jos vielä sielt sillä rullakeinulla tulis voimaa edes vähä enemmän ja sen jälkeen käydään loput rahat tuhlaamas Öhlarin tai Reigerin alustaan joka ei siltikään tule toimivaks kun kaikki paikat on geometrialtaan päin helvettiä.
Tässä taas osittain samaa mieltä; turhan moni on siirtynyt "ihan turhaan" 4-linkkeihin ja niitä on hitsailtu ihan pitkin vi.. ...ljapeltoa. Essolla kun ollaan raatipöydässä sitä mieltä että ilman ei kertakaikkiaan voi ajaa. Tällä vkolla viimeksi pyydetty apuja moisten laittamiseen kun ei ajettavuus muuten kuulemma voi riittää. Katuauto...
On vaikea ymmärtää jälkimmäistä kommenttia kohdistettuna vain escortiin. Väärin rakennettu auto kun on väärin rakennettu oli se minkä merkkinen ja mallinen hyvänsä.
Escort oli ja on halvahko ralliauto jota pystyy normiukkokin huoltamaan, sekä ajamaan. Edelleen monille järkevä, ja ainoita vaihtoehtoja kun katsoo mitä uudet kisatötteröt maksavat.
Pilattu on monta ekkeriä, tottakai, kun on monta autoa niin on rakentajaakin.
Tämä yhteensä noin 35-40 mk1-2 escon kokemuksella joista 6-7:llä jopa ajanut sprinttiä/rallia. Pellin alla on ollut kaikki konetyypit miinus Twin Cam.
Jk. yhdessäkään ei ole ollut 4-linkkiä
Jk2.
nm. Motorcraft: Samat brittikirjat löytynee hyllyistä; hienoa nähdä että olet taltioinut myös suomalaisia lähteitä