henkka_ok
penkkapelle
No, rallista saa varmasti just niin kalliin kun haluaa. Toki toisinkin voi tehdä, mutta se ei kuulune tähän ketjuun.Voi vaan kuvitella mikä tuommoisen 230 hp ohc koneen elinikä on. Ei ihme jos ralli on kallis laji.
No, rallista saa varmasti just niin kalliin kun haluaa. Toki toisinkin voi tehdä, mutta se ei kuulune tähän ketjuun.Voi vaan kuvitella mikä tuommoisen 230 hp ohc koneen elinikä on. Ei ihme jos ralli on kallis laji.
Nopeasti muistellen Kai Hyttinen voitti välikotelolla F-cupin yleisen luokan osakilpailun talvella 2007 ja oli muutenkin hyvin kärkitaistelussa mukana talvikisoissa. Kesällä sitten ainakin yksi lirvahdus Heinolassa (kuuluisa oikea jossa meni moni muukin) heikensi saumoja koko cupia ajatellen. Tuoreemmista voitoista ei yleisen osalta havaintoa. Junnuissahan hopalla on voitettu myöhemminkin. Joku tarkempi tilastonikkari jatkakoot!Joku tietoniekka vois kertoa että koska välikoppasella on voitettu viimeksi F-cup osakilpailu. Tuntuu vaan että ei niillä pärjätä enää. Ihailen kyllä autoa ulkonäöltä ym.
Kyllähän tollasella on ajettu joskus useampiakin kausia. 200-lohko kun kestää aika raakanki porauksen pullahtamatta ja loppuhan onkin sit lähinnä imusarjan, kannen ja pakosarjan mälväämistä että se 230 sieltä saadaan ulos.Voi vaan kuvitella mikä tuommoisen 230 hp ohc koneen elinikä on. Ei ihme jos ralli on kallis laji.
Escortilla (tai Mantalla) harrastaminen tulee vielä edulliseksi vaikka olis BDA tai 400:n siellä pellin alla jos vertailukohtana on E30 M3:n edes F-ryhmän kisaosilla ryyditettynä. Eikä tuo 190E Baby-Mersukaan mikään sairaan halpa peli ole mistään kohdin.Voi vaan kuvitella mikä tuommoisen 230 hp ohc koneen elinikä on. Ei ihme jos ralli on kallis laji.
Ihan mikä vaan on kallis jos sinne pistää kaikki f-ryhmän sallimat kilkkeet eli käytännössä kaiken paitsi lohkon ulkoseinät. Se ero on vaan siinä että M3:sta ei olis mikään pakko virittää yhtään ja sillä ajelis jo rallia ihan täydelleen.Escortilla (tai Mantalla) harrastaminen tulee vielä edulliseksi vaikka olis BDA tai 400:n siellä pellin alla jos vertailukohtana on E30 M3:n edes F-ryhmän kisaosilla ryyditettynä. Eikä tuo 190E Baby-Mersukaan mikään sairaan halpa peli ole mistään kohdin.
Vähän ylikin.Oiskohan parhaimmat billettikansi-Oharit ollu jo lähemmäs 250hp vuostuhannen vaihtees.
Tää tiivistää suomalaisen rallin ongelmat melko hyvin. Tarkotin aiemmin ihan E30 versiota, mutta puhuin vaan rallin ajamisesta, en voittajakalustosta.noin 200 hv ei riitä
Periaatteessa tätä samaa kirjoitusta voisi soveltaa myös näihin suomalaisiin rakenneltuihin jenkkirautoihin. Peruskuviohan on takavuosina ollut että vaihdetaan kutoskoneen ja rattikarahkan tilalle kasi ja automaatti, koskematta alustaan mitenkään ainakaan parannusmielessä. Noh, ehkä perää vähän ylös. Ja sitten moottoripuolelle niin perkeleesti aftermarket -osaa, ja jos saastelaitteita on ollut niin ne pois, sen kummemmin toimintaperiaatetta miettimättä.Ongelma Suomessa on siinä ku lähes kaikkiin kuitenki on duunattu pystyiskarit, 4-linkit ja Watit/Panhardit ni kukaan ei oo muistanu sille kaljapäissään hitsaavalle Penalle sanoo et niiden pitäis olla jossain linjassaki että ne toimis.
Sit myydään tollanen surmanhäkki jollekki hyväuskoselle B-Junnulle joka asian kauheuden tajuttuaan yrittää ensin tahkoo monta tonnia kattilaan jos vielä sielt sillä rullakeinulla tulis voimaa edes vähä enemmän ja sen jälkeen käydään loput rahat tuhlaamas Öhlarin tai Reigerin alustaan joka ei siltikään tule toimivaks kun kaikki paikat on geometrialtaan päin helvettiä.
Trust me. Ihan riittävästi on kokeiltu totaki hommaa. Jos joku vielä suosittelee pojalleen rallin alottamista Escolla/Asconalla/Stoiletilla tai GT Rollol ni huostaanotto pitäis suorittaa heti. (pl. pikku-Rovis joka hänkin on onneks saanut jo kilpa-auton allensa)
Asiat voidaan tehdä joko fiksusti tai sit niinku yleensä Suomessa.
Millington Diamond mk1 ja 2 ovat Cosworth YB -perustaisia moottoreita. Ovat siis sukua OHC:lle/Cosworth Sierran koneelle, eivät lainkaan BD-sarjalle.Täällä kun on Escorttinsa rakentanutta väkeä niin voisi vähän selventää. Mieltäni on askarruttanut Millington Diamond koneet. Ovatko ne jotain replicoita BDA/BDG moteista ja missä niitä saa käyttää? Youtube pätkissä ainakin ajavat rallia sellaisilla varustetuilla välikopilla. Löytyykö niitä suomesta?
http://www.youtube.com/watch?v=5BBdv7QL7YY
Nii, riippunee kai penkistä sekin. Täällä eteläs on penkitelty aika monesta Pohojammaan +200 Gt:stä sellaset lukemat että silmät kostuuVähän ylikin.
Noita lukemia penkitettiin vähän kehä-III:sen ulkopuolella, onko riittävän etelässä...Nii, riippunee kai penkistä sekin. Täällä eteläs on penkitelty aika monesta Pohojammaan +200 Gt:stä sellaset lukemat että silmät kostuu
Länteenpäin lähettäes kyllä. Jos ihan Kehä III:n vieressä ni taas on eri lukemat. Enkä toki sano etteikö niitä moottoreita olis ja paljon mistä se tulis helpostikin, monesti vaan on käyny niin että aikalailla eri lukemia jarrut näyttää. Tuntuu vähän olevan sitä Lapin lisää välillä moottoreissa.Noita lukemia penkitettiin vähän kehä-III:sen ulkopuolella, onko riittävän etelässä...
Bolt on performance...Täällä muuten varmaa yks Pösönumerosarjaki muistaa joskus sitä ihanuutta Escortin kans ku klo 17 tuli eräälle tallille tuore 200-lohko ja siitä sit heti aamuviiteen sitä rakensivat
Elämässä on oltava niitä synkkiäki hetkiä ni osaa sitten arvostaa niitä parempia :thumbup:Bolt on performance...
Kaikenlaista sitä onkin joskus touhuiltu... :wall: