Joe Tanto
Well-known member
Kiitos tiedosta.Lajin maineen pilaamista koskevaan.
Kiitos tiedosta.Lajin maineen pilaamista koskevaan.
Ei ole ei, mutta eipä tuota lajin hengen vastaista sääntöä muutenkaan ole juuri valvottu, eikä sitä edes pysty luotettavasti valvomaan. FIA sakottaa Ferraria, koska näkyvästi toteutettu tallimääräys sai tv-katsojat ja kaiken maailman veikkaajat itkemään tulosten manipulointia. Tallimääräykset ovat kuitenkin tallin etuoikeus, ja myös olennainen osa lajia. Yleensä niistä ei vaan nouse näin suuri haloo.Vaan kun ei ole sääntöjen mukaan.
Niinpä. Joissakin tiimeissä vaan homma osataan peittää oikein, ettei tule sanomista, tai annetaan kuskien vapaasti kisata. Ferrarilla on koko kausi muutenkin kustu pystyyn, auton kehitys ollut alkukaudesta täysin hakusessa, kuskit mokailleet minkä ehtii, samoten varikkomuurilla. Ei mikään yllätys, että kun auto viimein saadaan iskuun ja kuskit onnistuvat viimeinkin ajelemaan kaksoisjohdossa, ei tiimin amatöörimainen johto-osasto ole kuitenkaan muuttunut yhtään sen ammattitaitoisemmaksi eikä Fernando ole hankkinut yhtään sen enempää selkärankaa, joten kusevat myös ylivoimaisesti johtamansa kisan totaalisesti, niin toiselta kuskiltaan kuin katsojiltakin.Ei ole ei, mutta eipä tuota lajin hengen vastaista sääntöä muutenkaan ole juuri valvottu, eikä sitä edes pysty luotettavasti valvomaan. FIA sakottaa Ferraria, koska näkyvästi toteutettu tallimääräys sai tv-katsojat ja kaiken maailman veikkaajat itkemään tulosten manipulointia. Tallimääräykset ovat kuitenkin tallin etuoikeus, ja myös olennainen osa lajia. Yleensä niistä ei vaan nouse näin suuri haloo.
Joo kyllähän se on niin on että tallin pitäisi pystyä päättämään että kumpi tulee ekana maaliin, mutta on se myös niin nämä asiat pitää hoitaa paremmin. Se on aivan eri juttu että ennen kilpailua sovitaan tallin strategia kisaa varten. Eli jos tulee sellainen tilanne että Alonso on takana niin sitten Massa päästää sen ohi, eikä missään nimessä läpinäkyvän selvästi.Ei ole ei, mutta eipä tuota lajin hengen vastaista sääntöä muutenkaan ole juuri valvottu, eikä sitä edes pysty luotettavasti valvomaan. FIA sakottaa Ferraria, koska näkyvästi toteutettu tallimääräys sai tv-katsojat ja kaiken maailman veikkaajat itkemään tulosten manipulointia. Tallimääräykset ovat kuitenkin tallin etuoikeus, ja myös olennainen osa lajia. Yleensä niistä ei vaan nouse näin suuri haloo.
Nämä samat itkevät katsojat myös viime kädessä rahoittavat ajelut, siksi heitä myös kannattaisi kuunnella. Jos suuri yleisö kokee tulleensa kusetetuksi, se äänestää vaihtamalla kanavaa.FIA sakottaa Ferraria, koska näkyvästi toteutettu tallimääräys sai tv-katsojat ja kaiken maailman veikkaajat itkemään tulosten manipulointia.
Näinhän se juurikin meni. Oli Schumilla sentään tajua sellaisen tempun jälkeen olla tuulettelematta ja tosiaankin aika häpeissään näytti olevan. Teeskentelyä sitten tai ei, sitähän ei voi tietää, mutta oli miten oli niin ainakin tyylitajua oli olla sitä näyttämättä. Tosin olihan se kyllä astetta härskimpi temppu vielä kuin tämä. Tosin se oli aikakautena kun tallimääräykset oli vielä sallitut. Ja sen jälkeen sääntöjä jopa muutettiin Nyt ne ei ole sallittuja, ja temppu oli kuitenkin selvä ja oksettava. Joten onhan se kumma jos ei nyt tule mitään kummosempaa. Tosin vaikeampi varmaan tätä aivan aukottomasti todistaa.sinänsä hauska että tuo alonso kehtaa vielä tuulettaa tuota voittoansa. Jopa schumikin oli vaisuna itävallassa sillo ko barri päästi ohi. Tai näin ainaki muistan että eipä se schumi paljoa tuuletellut.. taisi olla enemmän nolona.
Tallin puolella olen.Okei selvä, kunhan tarkistin että ymmärsin oikein. Eli on huutava vääryys itkeä siitä kun tiimi ei anna ajaa kilpaa tallikaveria vastaan, kun taas on täysin oikein itkeä siitä jos tallikaveri ei päästä sinua suosiolla ohi, vaan joudut ajamaan oikeasti kilpaa. Ensimmäinen tapaus saa sinut inhoamaan kuskia, jälkimmäinen puolestaan saa sinut fanittamaan tätä. On mielestäsi myös täysin oikein että latinoveren kuohahtaessa saa täysin oikeutetusti esimerkiksi torpedoida tallikaverin aika-ajon. Tämäpä tästä.
Mitä vikaa Alonso vieläkin on tehnyt.eikä Fernando ole hankkinut yhtään sen enempää selkärankaa
Mutta motivoida osaa tiimiään ja painostaa muut virheisiin:ahem:On se jännä miten Alonso ei koskaan ole osallisena mihinkään. Vuodesta toiseen tietämätön mitä tiimissä tapahtuu.
Alonson on pakko olla onnellisen näköinen kun Santanderin kisa ja ei saa näyttää siltä että on ollut tallimääräys.Näinhän se juurikin meni. Oli Schumilla sentään tajua sellaisen tempun jälkeen olla tuulettelematta ja tosiaankin aika häpeissään näytti olevan. Teeskentelyä sitten tai ei, sitähän ei voi tietää, mutta oli miten oli niin ainakin tyylitajua oli olla sitä näyttämättä. Tosin olihan se kyllä astetta härskimpi temppu vielä kuin tämä. Tosin se oli aikakautena kun tallimääräykset oli vielä sallitut. Ja sen jälkeen sääntöjä jopa muutettiin Nyt ne ei ole sallittuja, ja temppu oli kuitenkin selvä ja oksettava. Joten onhan se kumma jos ei nyt tule mitään kummosempaa. Tosin vaikeampi varmaan tätä aivan aukottomasti todistaa.
Koska aloitti sen tutun itkunsa ja porunsa kun tallikaveri ei häntä päästänyt ohi, vaikka Massa varmasti näki että Fernandohan se siellä peileissä kurkkii. Ei vaan tajunnut mennä sivuun ettei Fernandolle tule paha mieli.Miksi Alonsoa syytetään?
Se on juuri näinKoska aloitti sen tutun itkunsa ja porunsa kun tallikaveri ei häntä päästänyt ohi, vaikka Massa varmasti näki että Fernandohan se siellä peileissä kurkkii. Ei vaan tajunnut mennä sivuun ettei Fernandolle tule paha mieli.
Se on just tuota käsien nostelua ja itkua harrastanut koko uransa, eikä tajua että jos haluat ohi niin OHITA, perkele. Se olisi sitä reisinkiä. Se on vaan niin lellitty ja pilalle hemmoteltu pentu, että ei tajua sen riittävän että saat edellä ajavan kiinni, siitä pitää osata myös mennä ohi. Sitä on kilpaa ajaminen.
Mutta Alonson mielestä kilpaa ajaminen on sitä, että kun saat toisen kiinni eikä tämä tajua päästää herraa ja hidalgoa ohi, otetaan radioyhteys tiimiin ja aletaan itku ja poru siitä, että "ettekö te tiedä pojat kuka tätä teidän autoa täällä ajaa? Minähän se täällä, Oviedon ihmisnahjus. Kai te näette mitä naurettavuuksia täällä nyt tapahtuu? Tuo tollo edessä ei päästä ohi, vaikka minä, Oviedon ihmisnahjus, olen takana. Mitä meinaatte asialle tehdä?"
Koska aloitti sen tutun itkunsa ja porunsa kun tallikaveri ei häntä päästänyt ohi, vaikka Massa varmasti näki että Fernandohan se siellä peileissä kurkkii. Ei vaan tajunnut mennä sivuun ettei Fernandolle tule paha mieli.
Se on just tuota käsien nostelua ja itkua harrastanut koko uransa, eikä tajua että jos haluat ohi niin OHITA, perkele. Se olisi sitä reisinkiä. Se on vaan niin lellitty ja pilalle hemmoteltu pentu, että ei tajua sen riittävän että saat edellä ajavan kiinni, siitä pitää osata myös mennä ohi. Sitä on kilpaa ajaminen.
Mutta Alonson mielestä kilpaa ajaminen on sitä, että kun saat toisen kiinni eikä tämä tajua päästää herraa ja hidalgoa ohi, otetaan radioyhteys tiimiin ja aletaan itku ja poru siitä, että "ettekö te tiedä pojat kuka tätä teidän autoa täällä ajaa? Minähän se täällä, Oviedon ihmisnahjus. Kai te näette mitä naurettavuuksia täällä nyt tapahtuu? Tuo tollo edessä ei päästä ohi, vaikka minä, Oviedon ihmisnahjus, olen takana. Mitä meinaatte asialle tehdä?"
Tän ymmärrän, mutta ihmettelen miksi ihmiset haluavat Alonsoa rangaista tilanteen takia jossa hän ei tehnyt mitään oikeastaan, vain ajoi Massan ohi kun hidasti.Koska aloitti sen tutun itkunsa ja porunsa kun tallikaveri ei häntä päästänyt ohi, vaikka Massa varmasti näki että Fernandohan se siellä peileissä kurkkii. Ei vaan tajunnut mennä sivuun ettei Fernandolle tule paha mieli.
Se on just tuota käsien nostelua ja itkua harrastanut koko uransa, eikä tajua että jos haluat ohi niin OHITA, perkele. Se olisi sitä reisinkiä. Se on vaan niin lellitty ja pilalle hemmoteltu pentu, että ei tajua sen riittävän että saat edellä ajavan kiinni, siitä pitää osata myös mennä ohi. Sitä on kilpaa ajaminen.
Mutta Alonson mielestä kilpaa ajaminen on sitä, että kun saat toisen kiinni eikä tämä tajua päästää herraa ja hidalgoa ohi, otetaan radioyhteys tiimiin ja aletaan itku ja poru siitä, että "ettekö te tiedä pojat kuka tätä teidän autoa täällä ajaa? Minähän se täällä, Oviedon ihmisnahjus. Kai te näette mitä naurettavuuksia täällä nyt tapahtuu? Tuo tollo edessä ei päästä ohi, vaikka minä, Oviedon ihmisnahjus, olen takana. Mitä meinaatte asialle tehdä?"
Ferrari on kuitenkin talli joka kohtuullisen suurella todennäköisyydellä pystyy tarjoamaan auton, jolla on mahdollisuus taistella mestaruudesta. Ainakaan yhtä kilpailukykyisestä tallista ei tällä hetkellä taitaisi paikkaa löytyä. Massa on myös Ferrarilla ollut jo pidempään ja ilmeisesti viihtyy tallissa hyvin. Hänellä myös todennäköisesti on vielä itseluottamus sen verran kohdallaan, että uskoo pystyvänsä Alonson lyömään. Ja uskoo varmaan myös, että saa taistella mestaruudesta, jos pystyy Alonsosta ottamaan niskalenkin heti alkukaudesta, eikä jää tästä jälkeen. Sitten toisaalta jos onkin jo myöntänyt itselleen, että on vain kakkoskuski, eikä Ferrarilla ikinä tule voittamaan, niin luulisi ettei tuo tallinvaihto huonompi idea olisi Massankaan mielestä.Mutta olisko se sitten niin paha menettää paikka Ferrarilla kakkoskuskin asemasta ja mennä tiimiin missä saa tasavertasen kohtelun edes. Massa on kuitenkin hyvä kuski ja saisi paikan hyvästä tiimistä aivan varmasti.
Se niskalenkki pitäisi juuri saada heti kauden alusta ja kunnon sellainen. Tällä hetkellä asetelma taitaa olla hiukan samanlainen kuin Schumin Ferrari aikakaudella. Ja jos Massa olisi saanut pienin niskalenkin Schumista aikanaan alkukaudesta niin en usko että silloinkaan Massa olisi noussut selväksi ykköskuskiksi vaan edelleenkin munat olisi laitettu enemmän Schumin koriin. Minusta nämä kisan jälkeiset haastattelut oli vähän samaa juttua kuin Rubensilla 2002 jälkeen... että sopimuksessa on kirjattu että olen kakkoskuski ja toinen kuski on etusijalla. Vaikka kumpikaan sitä ei suoraan sanonut... paitsi taisi Rubens silloin lipsauttaa että '' it's in the contract '' jos oikein muistan. Jos joku muistaa paremmin niin korjatkoon. Mutta vaikeahan se on minun nyt näin päästä näitten formula kuskien pään sisään mitä ne ajattelee mistäkin tilanteesta, voin vain ajatella omassa mielessäni tilanteita ja omasta puolestani voin sanoa sen että mieluummin sitä olisi jossain muussa tallissa kuin sellaisessa jossa sulla on voittaja auto, mutta sinun ei anneta voittaa. En oikeastaan käsitä miksi kukaan edes suostuu tällaiseen. Koska tämmöisessä tilanteessa vaikka sulla olisi mitenkä loisto auto niin mahdollisuudet voittaa mestaruus on kuitenkin enemmän tuurista kiinni kuin taidoistasi. Se vaatii juurikin sen että ykköskuskille tulee aivan surkea alkukausi ja menettää mahdollisuutensa. Ja sitä ei kuitenkaan kovin usein tapahdu.Ferrari on kuitenkin talli joka kohtuullisen suurella todennäköisyydellä pystyy tarjoamaan auton, jolla on mahdollisuus taistella mestaruudesta. Ainakaan yhtä kilpailukykyisestä tallista ei tällä hetkellä taitaisi paikkaa löytyä. Massa on myös Ferrarilla ollut jo pidempään ja ilmeisesti viihtyy tallissa hyvin. Hänellä myös todennäköisesti on vielä itseluottamus sen verran kohdallaan, että uskoo pystyvänsä Alonson lyömään. Ja uskoo varmaan myös, että saa taistella mestaruudesta, jos pystyy Alonsosta ottamaan niskalenkin heti alkukaudesta, eikä jää tästä jälkeen. Sitten toisaalta jos onkin jo myöntänyt itselleen, että on vain kakkoskuski, eikä Ferrarilla ikinä tule voittamaan, niin luulisi ettei tuo tallinvaihto huonompi idea olisi Massankaan mielestä.