- Liittynyt
- 12.8.2004
- Viestit
- 13828
Sutil-seinä tuli vain aikaisemmin hänelle vastaanHamilton sai lopputuloksissa kohtuuttomankin huonon palkinnon siitä että oli McLaren-Ferrari-nelikosta ylivoimaisesti aggressiivisin ja paras kisan alussa.
Sutil-seinä tuli vain aikaisemmin hänelle vastaanHamilton sai lopputuloksissa kohtuuttomankin huonon palkinnon siitä että oli McLaren-Ferrari-nelikosta ylivoimaisesti aggressiivisin ja paras kisan alussa.
Se Monzassa Glockin ulospakottaminen rinta rinnan -tilanteessa oli kyllä täysin sekopäistä.Karkeasti arvioiden 50-70% Hamiltonin rikkeistä on painettu villaisella ja lopuissakin tapauksissa on rangaistusta lievennetty ns. Hamilton-Bernie-$$$-kertoimella, jota käytettiin myös McLarenin hyväksi 2007.
Joo Schumihan kävi aika kuumana kun Hill mutkitteli edessä 1998.Hamiltonin mutkittelusta: Heti tuli mieleen joskus vuosien vuosien takaa (kenties 90-luvun puolelta jopa) Kanadasta vastaava tilanne pisimmältä suoralta.
Ainakin se jo rinnalla ollessa, ja Hillin mutkittelu vielä siitä kohti oli vaarallisempi paikka. Mutta sitten Spassa 2000 Schumi pakotti vuorostaan Häkkisen nostamaan kaasua mennessään mielestäni liian myöhään peittämään ohitusta. No, "oikeus voitti" kun Mika lopulta pääsi ohi.Joo Schumihan kävi aika kuumana kun Hill mutkitteli edessä 1998.
http://www.youtube.com/watch?v=qfDdqvhBIEwAinakin se jo rinnalla ollessa, ja Hillin mutkittelu vielä siitä kohti oli vaarallisempi paikka. Mutta sitten Spassa 2000 Schumi pakotti vuorostaan Häkkisen nostamaan kaasua mennessään mielestäni liian myöhään peittämään ohitusta. No, "oikeus voitti" kun Mika lopulta pääsi ohi.
Massalla ei ikinä semmosta ollukkaa. Voitotki on ajettu pääasiassa paalulta tai eturivistä kuiteski. Iha onneton jos joutuu lähtee kärjen takkaa...- Massa pääsi ajamalla vain Buttonista ohi. Missä on viime kausien agressiivisuus??
Tulee ainakin heti mieleen Silverstone 2007 jossa Massa teki huikeaa nousua takaa. En nyt muista tarkkaa määrää ohituksista mutta oli reilusti yli kymmenen.Massalla ei ikinä semmosta ollukkaa. Voitotki on ajettu pääasiassa paalulta tai eturivistä kuiteski. Iha onneton jos joutuu lähtee kärjen takkaa...
Kovalainen ajoi kuitenkin ruutulipulle, mutta ei saanut 90% kisakierroksista täyteen, joten hän ei saa sijoitusta. En usko, että kyseessä on mikään Lotuksen jippo.Tästä on saattanut olla puhettakin, mutta miksihän Heikki Kovalaisella on Wikipedian mukaan Malesian GP:stä "NC" eli "Not Classified" merkintä, eikä "Retirement"-merkintää? Millähän perusteella nuoki määrätään, liekö joku Lotuksen haluama jippo, että näyttää paremmalta tuo kotikisan menestys kun "ei olla keskeytetty"? Noita NC merkintöjä kun on viime vuosina tullut aika vähän...
Eiköhän, siellä ajettu testiä kisan loppu, kun tuo testaaminen on kiellettyä kerran vika oli suhteellisen nopeasti korjattavissa.Ai joo, se olikin tuommoinen homma. Wikipediasta kun luin lisää niin selkiski, että
"Jarno Trulli was last of the 17 classified finishers, having suffered hydraulic problems, although his team-mate Heikki Kovalainen was still running at the end. He had pitted during the race with hydraulic issues and resumed nine laps adrift of the leader. He circulated six laps behind his nearest rival and did not complete enough laps to be classified as a finisher, ultimately taking the chequered flag ten laps down."
Aika harvoin tuota kyllä tapahtuu, mutta kai se Lotuksen piti ajattaa molempia autoja kotikisassa sponsoritoiveiden takia. Yleensähän sitä keskeytetään jos on edes vähän isompi vika autossa...
Davidson tuosta puheli kisan aikana Five Livella. En nyt muista mitä sanoi, mutta kierroslukuihin liittyy tuo nappula.Katselin Malesian kisaa uudelleen ja kyllä kisainssi ihan selvästi Massalle radiossa selittää ohitusnappulasta, sanoo suunnilleen näin "when you get close you need to use overtake button". Kahteen kertaankin itse asiassa vähän eri sanoin.
tuo nappula varmaan kytkee kaikki koneen apulaitteet pois mitä ei tarvita suoraan ajettaes, polttoaine seoksen hieman laihalle eli tehoa vähän lisää, ehkä sytytys ennakoita vähän säädetään johonki päin jne. ja antaa varmaan kierrrättää pidemmälle konetta eri vaihteilla. Tuskin huudattavat normi kisa ajossa joka vaihteella ihan rajottajalle ja konees on säädöt bensankulutuksen+ keston suhteen optimoitu, napilla sais sitte kaikki tehot ulos hetken ajan...Davidson tuosta puheli kisan aikana Five Livella. En nyt muista mitä sanoi, mutta kierroslukuihin liittyy tuo nappula.