En ole kummankaan puolesta tai vastaa, pikemminkin päin vastoinSawardin blogista tuo sääntökohta:
The rules (Article 40.13 of the FIA Formula 1 Sporting Regulations) state that if the race ends while the Safety Car is deployed, it will enter the pit lane at the end of the last lap “and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking”.
SC ei enää ollut "deployed" SC-linjan jälkeen.
Osaatteko kertoa, miksi joskus annetaan 20s ja 25s. Riippuuko tämä radasta vai?Rangaistus on normaali drive-through, eli jälkikäteen langetettuna 20 sek. aikasakko. Toki se turva-auton takana ajaessa rokottaa enemmän, mutta ainakin se sentään on linjassa rangaistuskäytännön kanssa. Tässä kohdassa ei siis sooloiltu.
On tämä vaan niin nannaa:tongue:
:jaska:
Siis kisassa ajoi ylinopeutta vai? Saisko linkkiä?Webberi puolestaan on vetänyt ylinopeutta varikolla ja sai ainoastaan sakkoja! FIA:lla mennyt rangaistusten vastaanottajien osoitteet sekaisin? :doubtful:
Muuttui täksi vuodeksi.Osaatteko kertoa, miksi joskus annetaan 20s ja 25s. Riippuuko tämä radasta vai?
Ymmärsin ihan samoin.Mutta minä tulkitsen tuon tekstin niin että kun kisa päättyy 'turva-auton takana' niin vaikka turva-auto poistuu varikolle kiekan lopussa (varmaan siksi ettei ole siistin näköistä kun formulat köröttelevät turva-auton takana maaliin) niin kierros on silti loppuun asti 'turva-auton-takana
-kierros' teknisesti. Eli ohittaa saisi vasta maaliviivan jälkeen jossa liehukin jo ruutu-lippu.
Mielestäni tuo sääntö on tehty juuri siksi, että turva-auto saadaan siitä edestä pois ja voittaja tulee ensimmäisenä. Mutta silloin ei pitäisi erikseen ilmoittaa, että turva-auto tulee sisään. Jos näin tehdään, rata vapautuu Safety Car-linjalta, ei maalilinjalta. Tai siis näin minä tulkitsen alunperin tarkoitetun.En ole kummankaan puolesta tai vastaa, pikemminkin päin vastoin
Mutta minä tulkitsen tuon tekstin niin että kun kisa päättyy 'turva-auton takana' niin vaikka turva-auto poistuu varikolle kiekan lopussa (varmaan siksi ettei ole siistin näköistä kun formulat köröttelevät turva-auton takana maaliin) niin kierros on silti loppuun asti 'turva-auton-takana-kierros' teknisesti. Eli ohittaa saisi vasta maaliviivan jälkeen jossa liehukin jo ruutu-lippu.
Onko tämäkin nyt sitten muuttunut täksi vuodeksi? Aikasemminhan kisassa varikkoylinopeus on aina ollu automaattinen varikon läpiajo, vaikka rike olisi kuinka pieni.Webberi puolestaan on vetänyt ylinopeutta varikolla ja sai ainoastaan sakkoja! FIA:lla mennyt rangaistusten vastaanottajien osoitteet sekaisin? :doubtful:
"No / Driver 6 - Mark Webber
Team Red Bull Racing
Time 13:31:24
Session Race
Fact Speeding in the pitlane - 70.9 km/h
Offence Breach of Article 30.12 of the 2010 FIA Formula One Sporting Regulations
Penalty 2 200 € "
Edittiä: Eli Webberin sijoitus sääntöjen mukaan (niiden yleensä käytössä olevien) on 11., kun läpiajo rangaistus (/vastaava aikasakko) lasketaan mukaan.
Mutta miksi sitten tuli ilmoitus "safety-car in this lap"? Ymmärrän tuosta että se otettiin pois eikä kilpailua ajettu edes näennäisesti loppuun SC:n perässä...En ole kummankaan puolesta tai vastaa, pikemminkin päin vastoin
Mutta minä tulkitsen tuon tekstin niin että kun kisa päättyy 'turva-auton takana' niin vaikka turva-auto poistuu varikolle kiekan lopussa (varmaan siksi ettei ole siistin näköistä kun formulat köröttelevät turva-auton takana maaliin) niin kierros on silti loppuun asti 'turva-auton-takana
-kierros' teknisesti. Eli ohittaa saisi vasta maaliviivan jälkeen jossa liehukin jo ruutu-lippu.
Päivä päivältä enemmän epäilen Villeneuvea trolliksi. Ei tuonkaltaista Alonsolle huoraajaa voi oikeasti olla, varsinkaan, kun kyseessä on aikuinen mies.On tämä vaan niin nannaa:tongue:
Tuossahan pari postausta ylöspäin se aika lukee,eli 13:31 paikallista aikaa eli 14:30 suomen aikaa.Jostain luin, että Webber ajoi ylinopeutta ajaessaan lähtöruutuun. Nyt en kuitenkaan löydä tuota uutista mistään eli en voi varmistaa asiaa.
Reps!Kuulin huhua, että Schumi olisi saanut sakot lähtiessään pois Monacosta uudella Mersullaan. Lähti liikennevaloista, kun valo vaihtui vihreäksi.
Slope slope, faneja on molempia, itsekin olin tyytyväinen tähän päätökseen koska se mielestäni oli oikein.Päivä päivältä enemmän epäilen Villeneuvea trolliksi. Ei tuonkaltaista Alonsolle huoraajaa voi oikeasti olla, varsinkaan, kun kyseessä on aikuinen mies.
Näinpä!:jaska:Mutta miksi sitten tuli ilmoitus "safety-car in this lap"? Ymmärrän tuosta että se otettiin pois eikä kilpailua ajettu edes näennäisesti loppuun SC:n perässä...