Formula 1 – 2011 – Australia: Ennakkointi & VH

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
HRT:llä oli muuten "uudessa" autossaan Dallaran etusiipi. Olisko käynyt niin, ettei uusi mennytkään katsastuksesta läpi?
Ehkä ne pelkäs että Tonio ajaa installaatiokierroksellaan pihalle ja rikkoo sen siiven? Jos niillä ei ole kuin yksi niitä uusia siipiä/auto.:D
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Odotan jo innolla kun iltapäivällä ehdin katsomaan tallennettua Maikkarin laatuviihdettä.... :confused:
Voi ihme tuota tiimiradion päälle puhumista. Eki ei osaa jättää omaa lausetta kesken? :thumbfh:
Ihme ja kumma. Sitä se tekee vaan edelleen siis. :wall:

Kyllä on hyvin hankala tilanne nämä rengasseosten merkkailut Ekille, ei taida edes tietää mikä väri on mikä. Mutta eipähän noita keltaista ja valkoista movin hyvin erota.
Ihmekös tuo? Kaverihan tietää kaikesta kaiken, mutta silti heittelee välillä ihan pokerilla hatusta jotain mitä ei pysty edes perusteleen...

Ihme nillitystä kyllä tuo Ekin rengasmerkintäsekoilu. On se kamalaa, että yli 2kpl seoksista on merkitty eri tavoin, ei millään riitä kapasiteetti käsittelemään moista informaatiotulvaa.
:thumbfh:
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
Oisko nyt kuitenkin niin, et tästä kisasta selvitään kuitenkin 2 pysähdyksellä vai meneekä noi phmeät niin nopeasti.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Oisko nyt kuitenkin niin, et tästä kisasta selvitään kuitenkin 2 pysähdyksellä vai meneekä noi phmeät niin nopeasti.
Jos kovat kestää 20 kierrosta ja pehmeät noin 10, niin voihan se kolmas stoppi olla tarpeen... Ja mikä mahtaa olla suorituskyky ero uusilla pehmeillä vs 10 kiekkaa ajetut kovat? Jos ero on riittävä voi olla parempi käyttää useampi pehmeä kuin kova setti...
 

bigbear

Well-known member
Liittynyt
10.1.2002
Viestit
1006
Sijainti
Sundsberg, Kirkkonummi
Tilastoa 2010 vs 2011

Nopeudet toisista harjoituksista

2010 FORMULA 1 QANTAS AUSTRALIAN GRAND PRIX
Pos No Driver Time of Day Speed
1 1 Jenson Button 17:58:15 307.7
2 11 Robert Kubica 16:54:04 306.6
3 2 Lewis Hamilton 16:53:57 306.3
4 14 Adrian Sutil 17:52:26 305.5
5 12 Vitaly Petrov 16:55:10 304.4
6 10 Nico Hulkenberg 16:52:28 303.1
7 3 Michael Schumacher 17:55:38 303.1
8 4 Nico Rosberg 16:51:07 302.6
9 9 Rubens Barrichello 16:55:06 302.2
10 15 Vitantonio Liuzzi 17:58:30 301.8

2011 FORMULA 1 QANTAS AUSTRALIAN GRAND PRIX
Pos No Driver Time of Day Speed
1 16 Kamui Kobayashi 17:21:50 314.5
2 18 Sebastien Buemi 16:41:28 314.1
3 8 Nico Rosberg 16:42:34 314.0
4 17 Sergio Perez 17:06:11 313.6
5 14 Adrian Sutil 17:27:32 313.4
6 1 Sebastian Vettel 17:29:06 311.9
7 15 Paul di Resta 17:09:12 311.6
8 10 Vitaly Petrov 16:45:06 311.3
9 4 Jenson Button 17:05:11 311.3
10 9 Nick Heidfeld 17:09:25 310.9

Jos nopeudenmittauspiste on samassa paikassa, niin melkoisesti vauhdit nousseet.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kuinka toi herra Mustakiikari voikin olla noin hukassa? Ja heti kauden avauksessa! Hitto mikä pelle. On siinä meillä asiantuntija. Renkaiden väritykset heti sekasin. :thumbdown
 

Polar

Well-known member
Liittynyt
15.1.2007
Viestit
757
Kohta pääsee töistä ja samantien katsomaan boxilta kauden ensimmäisiä vapaita harjoituksia. Aikojen perusteella aika odotetunlaista menoa. Toivottavasti RedBull ei ole murskaavan ylivoimainen, niin saadan voittajaakin jännittää tosissaan. Eiköhän renkaat tee ainakin kisasasta yllätyksellisen ja tapahtumarikkaan shown.
Vaikka Team Lotukselta ei liikoja odottanutkaan, niin pieni pettymyshän ensimmäiset harjoitukset olivat. Toivottavasti saavat renkaat toimimaan.
Mersun meno näyttää kohtalaisen lupaavalta ja Schumin lisäksi toinen suosikkini Alonso on odotusten mukaan hyvässä vauhdissa. Mahtavaa, kun kausi vihdoin starttasi!
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Uskon että Lotuksella on mahdollisuuksia saada jämä pisteitä muutamista kisoista juurikin muiden keskeytyksien kautta. Mutta se ei mielestäni riitä siihen, että Lotus voitaisiin lukea "keskikastiin" kuuluvaksi jos vauhdin puolesta ei kisoissa pärjätä. Tämä arvio kuitenkin perustuu oikeastaan puhtaaseen intuitioon, joten jos Lotus pärjää paremmin olen vaan iloisempi.
Mielestäni viime kauden suoritus Lotukselta oli loistava lähtökohtiin nähden, mutta seuraava askel on kuitenkin paljon suurempi. Pitää kuitenkin muistaa, että esim. Gascoynen (vaikka näiden "key people":n merkitys on varmasti todellisuudessa vähäisempi kuin annetaan yleisesti ymmärtää) track record ei ole kovin hyvä vaikka onkin saanut häärätä aikaisemmin huomattavasti isommalla budjetilla kuin nyt Lotuksella.
Uskon että Lotus on selkeämmin "best of the new" kuin viime kaudella, mutta vanhojen tallien tasolla eivät taida vielä kuitenkaan olla. Saa nähdä miten sitten kauden edetessä.

Viime kauden auto oli ilmeisesti formuloista kokeumusta omaavien suunnittelutoimistojen nopeasti luoma. Tämän pitäisi olla tallin ensimmäinen oma luomus, ja tavallaan uusi alku, vaikka hyvin onkin ollut aikaa suunnitella. Osittain tästä syystä en ihmeitä odottanutkaan. Viime kauden autossa oli vissiin kehitysvara rajallinen, ja tarvittiin uusi konsepti.

Sikäli talli on hyvässä asemassa että heillä on Red Bullin tekniikkaa, mutta luulen Red Bullin vahvuuden kuitenkin olevan aerodynamiikkapuolella. Eli mitään ihmeempää etua tuskin siltä saralta saavat vaikkapa Force Indiaan verrattuna.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Saas nähä. Itse odotan, kunka McLaren kulkee kisassa.
Toivottavasti Lotus on siirtänyt tekniikkamurheet historiaan, ja selviäisi kummatkin autot ehjinä maaliin asti.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Näin on sitten pitkät harjoitukset saatu pakettiin. Barrichello ja Perez olivat yllättäjät. Muuten järjestys oli odotetunlainen. Pehmeitä renkaita käytettiin kovia enemmän kun pääsi perille noista rengasseosten väreistä ja myös siitä ,että kumpi sarja oli kumpi.

Ekillä ja Timpalla ei valjennut koko harjoitusten aikana ja tilitys oli jo lähes myötähäpeää aiheuttavaa.:eek: Red Bull veti raskaammalla kuin muut toisessa harjoituksessa, mutta aivan täyden tankin testiä ei kuitenkaan tehty sillä ero olisi ainakin viime kauden vastaavan perusteella ollut vielä nykyistäkin selvempi.

Lotuksella ja Virginillä bensan kanssa oli suunnilleen samat määrät eli 8 kilolla aloitettiin ja myöhemmin lisättiin. HRT sai autonsa viimein liikkeelle Liuzzin muodossa. Vaihdevälit tuntuivat äänistä päätellen olleen jälleen korkealla ja erinäisiä korjauksia autolle tehtiin koko ajan.

Lotuksella ja Virginillä oli jälleen myös omia teknisiä murheita. Lotus tosin on parantanut vauhtiaan muihin tiimeihin nähden, mutta vanhat tiimit menevät vielä kauan edellä ja f1-sarja kehittyy jatkuvasti joten voi olla, että ero ei aivan heti kutistu. Mielenkiintoinen aika-ajo on kuitenkin luvassa sillä tihkusateita on luvattu ja myöskin ilman kosteudella voi olla pilvisyyden kanssa sanansa sanottavana.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Chandhokilla kieltämättä oli melkoinen temppu ajattaa itsensä ulos kun oli juuri päässyt ajamaan.:eek:
 

Anaatti

Well-known member
Liittynyt
26.7.2009
Viestit
414
Sijainti
Jyväskylä
Tuohosi samalla yhden uusista Lotuksen keulakappaleista. Tässä vaiheessa kautta niitä tuskin on liian montaa varalla.
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
Android-puhelimen omistajille suosittelen Marketista ladattavaa virallista Formula 1 -sovellusta live timing seuraamiseen.
Toi muuten oli tosi hyvä sovellus, suosittelen ehdottomasti.
Reaaliajassa näki kierrosajat ja sektorit...
Tuleekos tohon Lap Chart kohtaan mitä, kun luki, että kisassa vaan käytössä, tulisko peräti ratapohja, missä on autojen sijainnit.
 
Ylös