Tuntuuhan se vähän hupaisalta seurata näitä karkeloita heti sen jälkeen, kun oli tuijotellut aussien veekaseja samalla radalla - usein kolme autoa vierekkäin samaan mutkaan mennen. Ykkösissä?
Karrikoidusti olen vähän samaa mieltä.
Itsekin oon fiilistellyt noita Suomen rata-sm-skaboja.
En ole ymmärtänyt kerssin etuja koskaan. Järjettömät kustannukset ja päätöksentekokyvyttömyys, ainainen jossittelu ja veivaaminen.
Kerssi toimii niin kauniisti noissa ohitustilanteissa - kun kaveri takana yrittää saada takasiiven läpyskää auki hirveesti rattiaan sohien ja samalla kerssiä räpläten, niin edessäajava painaa vaan urun auki. Ja sit selostajat huutelee et häh mitä täh, miksei Buttoni jokaisessa mahdollisessa paikassa muista hyödyntää siipeä.
Komppaan vanhanaikaisesti Matti Kyllöstä: miehet ajavat, eivät autot.
Toisaalta.
Noi uudet vimpaimet toi kilpailuun aivan älyttömän paljon mielenkiintoista seurattavaa ja pientä perspektiiviä kuljettajien omaksumiskykyyn ja ajotapaan. Mun mielestä taistelu Buttonin ja Massan välillä oli kilpailun suurinta antia. Ja vielä antaumuksellisempaa se oli, kun pystyi härskisti tirkistelemään kaikkea, mitä kuljettaja teki; miten nimenomaan hyödynsi varavirran, onnistuiko hoksaamaan uuden tekniikan tuomat edut oikeissa kohdissa.
Olin harmissani kun Button lipsahti väärälle linjalle, koska olisin ollut itsekin varsin tiedoton siinä tilanteessa, kun sekä Alonso että Massa vilkkuivat peileissä.
Ja se nopeus, herranjumala. :thumbup:
Vettel on mulle pieni jumalankuva, jonka herkkyys ja vauhtisokeus on ihan omaa luokkaansa. Kaiken kaikkiaan suosikkini tulivat kiitettävässä järjestyksessä: Vettel ja Hamilton.
En tosin vieläkään pidä Hamiltonin piiiikkkuisen feikahtavasta tavasta esiintyä median edessä.
Kisa oli biutiful.