Lobosaurus
Jopefani
Säännöissä ei ole kiellettyä ja tulkitseminen melko kinkkistäMuussa tapauksessa kyse on itsekkyydestä ja kusipäisyydestä
Säännöissä ei ole kiellettyä ja tulkitseminen melko kinkkistäMuussa tapauksessa kyse on itsekkyydestä ja kusipäisyydestä
Jos Hamilton olisi alkanut hidastamaan Alonsoa ja Vetteliä olisi hänelle heilutettu sinisiä lippuja.Ei se ehkä ihan noin yksinkertaista ole. Vettel ja Alonso saattoivat (ja mielestäni ihan perustellustikin) ajatella, että Hamilton alkaa jarruttamaan heitä ohi päästessään, jotta Button pääsisi hyökkäysetäisyydelle heistä. Ja kyllä kilpa-autoilun henkeen kuuluu hyvin vahvasti se, että kierroksella jääneet eivät ala kilpailemaan kärkiautojen kanssa koska ohitustilanteissa on aina omat riskinsä. Heidän tulee oman kisansa kustannuksella antaa kärkiautojen ajaa rauhassa vaikka ohittaminen olisikin teknisesti sallittua. Mielestäni tuosta hengestä voidaan poiketa ainoastaan mikäli nopeusero on todella merkittävä ja kierroksella jääneellä mahdollisuuksia pistesijoille. Muussa tapauksessa kyse on itsekkyydestä ja kusipäisyydestä.
Tekkeniä? Et säkään ihan tuoreen sukupolven kavereita ole. Veikkaan että ne vetelis jotain Angry Birdsin naruja toisiaan naamaan.Ei tästä pleikkarisukupolvesta ole enää mihinkään. Wanhoina hyvinä aikoina tollasesta kikkailusta vedettiin turpaan. Nyt otettaisiin korkeintaan erä Tekkeniä.
Tuo minullekin tuli primitiivisesti heti ensimmäisenä mieleen. Ei olisi ollenkaan ollut paha veto. Aikoihin tuollaisia ei ole tallikavereiden kesken enää nähtykään. Vanhoina hyvinä aikoina useamminkin kyllä.Ei se ehkä ihan noin yksinkertaista ole. Vettel ja Alonso saattoivat (ja mielestäni ihan perustellustikin) ajatella, että Hamilton alkaa jarruttamaan heitä ohi päästessään, jotta Button pääsisi hyökkäysetäisyydelle heistä.
Tämä on kyllä tarpeetonta pikkuasioihin puuttumista, mutta sanoi ilmeisestikin "kidding me?!""did you see it"
Kuka tämän kilpa-autoilun hengen nyt on päättänyt ja vielä näin nurinkurisesti? Amerikan kilpasarjoissa kierroksella jäämistä vastaan taistellaan usein kynsin hampain, koska turva-auton tullessa radalle johtokierroksella olo on äärimmäisen tärkeää. Ei turva-auto tavaton näky ole F1-kisassakaan ja Lewis olisi tuollaisessa tilanteessa noussut juurikin pistetaistoon.Ja kyllä kilpa-autoilun henkeen kuuluu hyvin vahvasti se, että kierroksella jääneet eivät ala kilpailemaan kärkiautojen kanssa koska ohitustilanteissa on aina omat riskinsä. Heidän tulee oman kisansa kustannuksella antaa kärkiautojen ajaa rauhassa vaikka ohittaminen olisikin teknisesti sallittua. Mielestäni tuosta hengestä voidaan poiketa ainoastaan mikäli nopeusero on todella merkittävä ja kierroksella jääneellä mahdollisuuksia pistesijoille. Muussa tapauksessa kyse on itsekkyydestä ja kusipäisyydestä.
Ajat ovat kyllä hiukan muuttuneet.Kuka tämän kilpa-autoilun hengen nyt on päättänyt ja vielä näin nurinkurisesti? Amerikan kilpasarjoissa kierroksella jäämistä vastaan taistellaan usein kynsin hampain, koska turva-auton tullessa radalle johtokierroksella olo on äärimmäisen tärkeää. Ei turva-auto tavaton näky ole F1-kisassakaan ja Lewis olisi tuollaisessa tilanteessa noussut juurikin pistetaistoon.
Jos jokin on kilpa-autoilun hengen vastaista niin se, että kilpailua johtavalla on nykyisen kaltainen määrä erityisoikeuksia - ei F1:ssäkään ollut moista ennen kuin Senna aloitti kierroksella ohitettavista meuhkaamisen ja säännöt kirjoitettiin uudelleen. F1-kuskit ovat tässä suhteessa melkoisia vellihousuja.
Täytynee sikäli täsmentää, etten tahdo näitä grouillardeja glorifioida, koska tuollainen on yksiselitteisesti turhanpäiväistä. Oikeus haastaa pitäisi kuitenkin olla, jos nopeus siihen riittää. Lisäksi F1:n nykyinen sääntö, jonka mukaan sinisten lippujen jälkeen on kolme kaarretta aikaa väistää tai tulee rangaistus, on kierrostolkulla jatkuvan peittelyn toinen ääripää ja sikäli jokseenkin yhtä vino ratkaisu.Keken aikana saatettiin esim. Monacossa viettää viisikin kierrosta kierroksella jääneen perässä kun tilaa ei annettu lain. Andrea De Cesaris ja Rene Arnoux lienivät kaikkein huonoimpiin peiliin vilkuilijoihin kuuluneita kuskeja.
Johtopäätös, kisoja on nykyään liikaa...Hyvät keskustelijat. Luulen että saksan jälkeinen likapyykki on jo putsattu ja kuivattu. Nyt on jo Unkarin gp viikonloppu käynnissä
Ei ei ei, liian vähän vielä, kun pitää monta päivää jaksaa jauhaa vanhasta kisasta. Vähintään joka toinen päivä pitäisi olla kisoja niin pysyttäisiin asiassa.Johtopäätös, kisoja on nykyään liikaa...
Hyvät keskustelijat. Luulen että saksan jälkeinen likapyykki on jo putsattu ja kuivattu. Nyt on jo Unkarin gp viikonloppu käynnissä
Eihän keskustelun tarvitse loppua seuraavaan kisaan mennessä. Joistain vuosia vanhoista kisoista jaksetaan edelleen jauhaa, se vain tehdään milloin missäkin ketjussa. Nyt sentään ollaan oikeassa paikassa.Johtopäätös, kisoja on nykyään liikaa...
Kenen kannalta?Mutta tämmöinen parikymmentä kisaa kaudessa kyl aika maksimi.
Luulis kyllä että Kimi ajais vaikka joka päivä.Kenen kannalta?
Tiimin henkilöstölle, luulisin. Ja olisi se näin vannoutuneemman faninkin kohdalla huono jos niitä olisi vielä enemmän. Kisat kun haluaa hyvin mieluusti nähdä kotona suorana eikä nyt joka sunnuntai ihan ole vaan kotonalöhöilypäivä.Kenen kannalta?
Ei ajais. Jonkun täytyis tuodakin ne lelut leikkikentälle. Joka tallissa on perheellisiä ihmisiä, joten 20 kisaa vuodessa ylittää monen sietokyvyn kauden aikana.Luulis kyllä että Kimi ajais vaikka joka päivä.
Lyödäänkö vetoa?Ei ajais. Jonkun täytyis tuodakin ne lelut leikkikentälle. Joka tallissa on perheellisiä ihmisiä, joten 20 kisaa vuodessa ylittää monen sietokyvyn kauden aikana.