Tuskin Massa saa startissakaan hyökätä.Massalta ihan hyvä aika-ajo heti siihen Alonson perään. Koko viikonloppu ollut aika ongelmallista auton balanssin kanssa ja kuitenkin vain alle kymmenyksen päähän Alonsosta. Virhekkin tuli vikalla sektorilla. Ilman sitä Massa olisi ollut Alonson edessä. Kisasta tosin tulee nyt ongelmallinen, jos Alonso on lähdökin jälkeen siinä edessä.
Lähdöissä ei ikinä tiedä mitä tapahtuu, vaikkei Massa hyökkäisikään. Tarkailijan asema noissa lähdöissä voi koitua hyväksikin eduksi. Button ja Webber ovat aika hazardeja lähtijöitä joten en yhtään ihmettelisi, että Alonso ja Massa olisivat molemmat neljän joukossa lähdön jälkeen.Tuskin Massa saa startissakaan hyökätä.
Äläs sano vielä. Red Bullit ovat olleet surkeita suoralla ja jos jotkut McLarenit jollain ilmeellä pysyisivät siinä sekunnin päässä niin voisivat sen irvokkaan avattavan takasiiven avulla ohi.MErkkejä tylsästä kisasta ilmassa...
Muutenkin ekalla kierroksella takasuoralla tulee ohituksia.Äläs sano vielä. Red Bullit ovat olleet surkeita suoralla ja jos jotkut McLarenit jollain ilmeellä pysyisivät siinä sekunnin päässä niin voisivat sen irvokkaan avattavan takasiiven avulla ohi.
Odotan jo kauhulla huomisen kisan ekaa kierrosta Kimin osalta. Saattaa takasuoralla tulla väkeä ohi niin että heikompaa hirvittää.Muutenkin ekalla kierroksella takasuoralla tulee ohituksia.
Itse vain nautiskelen tapahtumakäänteistä (pl. pahat loukkaantumiset) ilman suosikkikuskeja.Odotan jo kauhulla huomisen kisan ekaa kierrosta Kimin osalta. Saattaa takasuoralla tulla väkeä ohi niin että heikompaa hirvittää.
Itse startissa ei oikein voi himmailla (ensimmäisessä mutkassa ehkä jo vähän), mutta ehtii Massa sen sijan luovuttaa myöhemminkin.Tuskin Massa saa startissakaan hyökätä.
Totta helvetissä on huippunopeudellakin merkitystä. Eihän sitä voi ohi päästä jos ei ole nopeampi? Toki yhtä suuressa (ellei suuremmassakin) roolissa on mutkan ulostulo.Ei sillä huippunopeudella tai takasiivellä oo mitään merkitystä kun siinä on hiusneula ennen suoria --> joka tapauksessa jää heti alkuun pari autonmittaa Rebdullista jälkeen takana tuleva, vaikka jollain ilveellä pystyiskin roikkumaan persiissä ässäosuuden.
Nyt kun Pirellikään ei ole paskentanut renkaitaan riittävästi ja rikkaat päässeet pikkutalleista irti niin merkit viittaa että loppukausi on taas samaa Red Bull/10sek/Mclaren/10sek/Ferrari/20sek/muut paskaa kuin viime kausi..
Juu Pirelli on mennyt huonommaksi ja huonommaksi kauden vanhetessa. Nytkin nähtiin jo harjoituksissa että renkaat kestää ja kestää ja niillä ajellaan uusia parhaita aikoja vaikka kuinka monen kierroksen jälkeen. Liian helpoksi on mennyt taas, lähestytään rajatta Playstationia (lim F1 = Playstation). Plääh.Ei sillä huippunopeudella tai takasiivellä oo mitään merkitystä kun siinä on hiusneula ennen suoria --> joka tapauksessa jää heti alkuun pari autonmittaa Rebdullista jälkeen takana tuleva, vaikka jollain ilveellä pystyiskin roikkumaan persiissä ässäosuuden.
Nyt kun Pirellikään ei ole paskentanut renkaitaan riittävästi ja rikkaat päässeet pikkutalleista irti niin merkit viittaa että loppukausi on taas samaa Red Bull/10sek/Mclaren/10sek/Ferrari/20sek/muut paskaa kuin viime kausi..
Vaikka tällä kaudella siitä ei olekkaan hyötyä niin itseluottamuksesta ja hyvistä tuloksista ei ole koskaan haittaa ensi kautta varten. Jotenkin toivoisin, että Massa pääsisi parin auton päähän Alonsosta ja pääsisi ajamaan kisaa. Pahin skenario on se, että Massa "jää" Alonson taakse ja Massaa pidetään ulkona radalla liian kauan, että Alonso myös jää varikkokäyntien jälkeen eteen ja siinä samalla menee pari muutakin kuskia.Massa on mielestäni osoittanut parempaa nopeutta kuin Alonso, nyt jo kolmatta viikonloppua putkeen, joskin toistaiseksi tänä viikonloppuna pienet virheet ovat rokottaneet liikaa. Jos ajaa puhtaan kisan on luultavasti (vaan ei toki varmasti) Alonsoa nopeampi. Vaikka eihän siitä mitään iloa tule olemaan.