Formula 1 2012 - Intia - Kisan efterjargon

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Supertriplasta helpot rahat, olisi vain pitänyt laittaa ainaki satasen veto vitosen sijaan... :tongue:
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Eipä se ongelma radassa ollut vaan siinä, ettei noilla autoilla nyt vaan mennä ohi ilman rengasetua, jota tässä kisassa ei kellään ollut.

Sama homma oli jopa siellä Montreaalissa ja Shanghaissa kisan alkuvaiheissa, jumissa oot siinä 0.8-1 sekunnin päässä jos nyt et satu yli sekuntia kierros olemaan vikkelämpi kuin edelläajava.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Sen verran tylsä kisa oli, että puoli tuntia kisan jälkeen en edes muistanut katsoneeni tänään vormuloita.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Joo muuten tuo haastattelu on ok, mutta nykyään menee niin että kuskit vastaa jo valmiiksi sen saman jargonian oli kysymys mikä tahansa..

Eli ensin hökästään miten hankala kisa ja haasteellinen rata ja sitten muutama yksityiskohta jotka toi huolia ajamiseen ja sitten kuitenkin kiitetään tallin väkeä ja vielä spesiaalitänksi yleisölle.. :yuck:

Ja kysymys kun saattoi olla jotain pikkasen muuta..


Pitäs olla porukka semmonen että ne vastaa kysymykseen jolloin kysymyksiä voisi olla useita per kuski.. nyt yhellä hoidetaan tuo minuutin jargonia..
Kyllä se näin valitettavan usein menee. Parissa tilaisuudessa olen tuntenut lisäksi lievää myötähäpeää tuossa yleisön kosiskelussa. Vähän niinkuin joku amatööri yrittäisi huudattaa jengiä rokkikonsertissa.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
Olipas kauniisti sanottuna tylsä kisa ja tylsä rata.

Kaikki uudet radat on vaan niin p*skaa; kilometrin leveä ajorata, kilometrin leveät kanttarit, kilometrin leveät turva alueet, ilta hämärässä ajetaan saasteiden seassa kaukana f1 -faneista.
Täytyy kompata ja lisätä että ainakin kilometrin mittainen suora joka on radan ainoa ohituspaikka. (Korea, Intia, Abu Dhabi, Austin)

P**** kisa. :wall:
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Täytyy kompata ja lisätä että ainakin kilometrin mittainen suora joka on radan ainoa ohituspaikka. (Korea, Intia, Abu Dhabi, Austin)

P**** kisa. :wall:
Joo mutta edellenkään ei johdu radasta. Siitä ei täyty pitää, mutta kisa olisi ollut yhtä surkea Barcelonassa, Hockenheimilla tai Silvestonessa.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Joo mutta edellenkään ei johdu radasta. Siitä ei täyty pitää, mutta kisa olisi ollut yhtä surkea Barcelonassa, Hockenheimilla tai Silvestonessa.
Niin. Hyvä esimerkki radan "olemattomasta" vaikutuksesta on esimerkiksi tämä kauden ehkäpä paras kisa - joka käytiin alimpaan helvettiin haukutulla Valencian radalla. Toki jotkin radat tarjoavat yleensä hyviä kisoja ja toiset huonompia, mutta jännittäviä kisoja voidaan nähdä myös huonoilla radoilla.

Schumacher (sinisten lippujen huomiottajättäminen) ja Kobayashi (radan ulkopuolisten alueiden käyttäminen ja kolari Maldonadon kanssa) muuten selvisivät ilman rangaistuksia, kerrankin näin päin.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Taisipa olla kauden tylsin.

DRS sukkaa ja Pirellikin sukkaa nykyään. :wall:

Pirellin pitäisi paskantaa uudet rengasseokset jokaiseen kisaan (ja mielellään myös rengaskuvion, mikäli säännöt niin sallisivat), jotta alkukauden kaltaisen lottorallin saisi koko kauden kestämään.

Ei tosin sillä, että tuossa arpomisessakaan mitään järkeä olisi.. Ja DRS pitäisi kadottaa syvimpään helvettiin niin pian kuin mahdollista.
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Pieni lisäys vielä tuohon ratakeskusteluun. Totta kai on ratoja, jossa kisat ovat keskimäärin parempia esimerkiksi Kanadan ja Belgian kisat. Kanadassa syynä voisi olla radan nopea katuratamainen luonne, joka eroaa vähän kaikista muista ja aiheuttaa näin muutoksia voimasuhteissa. Lisäksi siellä pienikin virhe tarkoittaa usein keskeytystä. Spa nyt vain on hemmetin hieno rata ja todella täydellinen formuloille. Lisäksi sää on todella vaihteleva.

Nykyradat eivät rankaise virheistä. Lisäksi kisat viedään paikkoihin, jossa todella harvoin sataa. Kiina ja Malesia ovat poikkeuksia ja niissä on usein nähtykin hyviä kisoja. Loppukauden kisat ovat ehkä yleisestikin tylsempiä kuin alkukauden, kun tallit ymmärtävät autoja paremmin ja virheitä tapahtuu vähemmän.

Tämän päivän kisan ongelma oli se, että autot olivat lähtöruudukossa nopeusjärjestyksessä ja olematon rengaskuluma aiheutti taktiikkaköyhän kilpailun. Lisäksi Red Bullin yhtäkkinen ylivoima on kisojen kannalta todella puuduttavaa. Pelkään, että loppukausi menee samoissa merkeissä. Mutta onneksi ainakin Brasiliassa voi sataa, niin ehkä siellä saadaan mielenkiintoinen kilpailu ja toivottavasti jännittävä ratkaisu mestaruustaistoon.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Ei ollut kovin kummoinen kisa. Ferrari kulki kisassa totutun hyvin ja Mäkkärit taas olivat aika vaisuja. Ihan hyvä rata tuo mun mielestä on. Tarjoaa kuljettajille vähän haastettakin.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Tykkää tai ei, niin Alonso oli se, joka kärkijoukosta tänään parhaiten erottui.
 

KimiFan1

Well-known member
Liittynyt
27.2.2009
Viestit
675
No nyt on aika rasistista tekstiä, kyllä ne intialaiset ovat F1-faneja aivan kuten eurooppalaisetkin. Myös Intiaan saa matkustaa katsomaan ykkösiä, vaikka on tietenkin ymmärrettävää jos rahat eivät riitä kuin johonkin halpalentoon Pariisiin.
Aha. Olen köyhä, ok. Itse en kyllä köyhänä ihmisenä lähtisi sellaista kisaa katsomaan jota olen juuri haukkunut.
 

Driver #8

Well-known member
Liittynyt
19.2.2005
Viestit
193
Sijainti
Curva Variante Alta
Loppuikohan Vettelin autosta bensa kisan loputtua kun näytti että Webber olisi työntänyt autollaan Vettelin autoa siinä kun autot tulivat varikolle kisan loputtua? Sanooko säännöt mitään tuollaisesta työntämisestä?
 

jleinonen

Well-known member
Liittynyt
6.3.2003
Viestit
684
Sijainti
Grandriver
Tylsä kisa oli joo. Startissa oli hyvää vääntöä jonka radan leveys mahdollistaa. Tais siellä Intiassa olla joku katsojakin paikanpäällä toisinkuin Koreassa.

Jos tuosta DRS:stä ei päästä eroon, niin se pitäis saada toimimaan myös toiseen suuntaan. Siten että ohitetulla olisi mahdollisuus kuitata menetetty sija takaisin seuraavalla kierroksella / seuraavalla DRS alueella tms.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tais siellä Intiassa olla joku katsojakin paikanpäällä toisinkuin Koreassa.
Korean tämän vuoden lukuja minulla ei ole, mutta viime vuonna siellä oli 80.000 katsojaa. Intian katsojaluku romahti viime vuodesta 95.000 -> 65.000 tähän vuoteen.
Deccan Chronicle

-Edit- Korean kapasiteetti on 135.000, Intian 100.000, joten ymmärrettävästi Koreassa tyhjiä paikkoja on enemmän.
Jos tuosta DRS:stä ei päästä eroon, niin se pitäis saada toimimaan myös toiseen suuntaan. Siten että ohitetulla olisi mahdollisuus kuitata menetetty sija takaisin seuraavalla kierroksella / seuraavalla DRS alueella tms.
No juuri noinhan se toimii jo nyt.
 
Viimeksi muokattu:

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Saatan kuvitella, mutta minusta näytti jotenkin että Kimi tajusi tuossa tilateessa DRS-alueen sijainnin eikä oikein olisi edes tahtonut ohittaa, mutta Massa ajoi niin leveäksi ettei Kimi voinut "välttyä" edelle pääsemiseltä.
Minustakin näytti, että aika kauan kesti ennenkö kumpikaan suostui mittauspisteen yli menemään. Hidashan se paikka on muutenkin, joten saattoi olla pelkkää kuvitelmaa... Melkoinen antikliimaksi, jos noin todella kävi.

Jotkuthan tuota vieläpä pitää hyvänä, että just ohitettu saa DRS-edun... tai siis, että ohittanut ei saa ajaa DRS:llä karkuun :confused: ~30 kierrosta ohituspaikan kyttäystä ja lopulta ohitus kuitataan 10s myöhemmin DRS:llä :thumbup:
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Loppuikohan Vettelin autosta bensa kisan loputtua kun näytti että Webber olisi työntänyt autollaan Vettelin autoa siinä kun autot tulivat varikolle kisan loputtua? Sanooko säännöt mitään tuollaisesta työntämisestä?
Vettelin omien sanojen mukaan sammutti auton liian aikaisin, koska ei muistanut että podium oli niin kaukana. Webo sitten antoi vähän takaapäin.


Q. Were you actually being pushed in by Mark at the end there, back into the pits? Had you ran out of fuel?

SV: Ah yes! I switched off the car. I was told to park the car under the podium but I didn't know how far away it was. I didn't remember that from last year.
 

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
Korean tämän vuoden lukuja minulla ei ole, mutta viime vuonna siellä oli 80.000 katsojaa. Intian katsojaluku romahti viime vuodesta 95.000 -> 65.000 tähän vuoteen.
Deccan Chronicle

-Edit- Korean kapasiteetti on 135.000, Intian 100.000, joten ymmärrettävästi Koreassa tyhjiä paikkoja on enemmän.
Lisäksi kannattaa huomioida, että Korean rata on niinsanotusti hevon perseessä. Olen pari kertaa reissannut Koreassa, ja vaikka en siellä ole F1-kisassa ollutkaan, niin tuo osa maata on eniten syrjässä. Sen sijaan Intian rata on 40 km päässä Delhistä. Jos Korean kisa olisi vastaavalla etäisyydellä Soulista tai Busanista, niin se olisi helpostikin loppuunmyyty.
 
Ylös