Sue_me
Well-known member
- Liittynyt
- 1.8.2005
- Viestit
- 27848
Ihan hyvin siinä on vuosien saatossa onnistuttu. Ennen mutka oli tiukempi.Eau Rougea on mahdoton muuttaa. :wink:
Ihan hyvin siinä on vuosien saatossa onnistuttu. Ennen mutka oli tiukempi.Eau Rougea on mahdoton muuttaa. :wink:
Näinpä. uuci :wink: :lle uutta tietoa. Ja DRS-aikakautena ainakin voisi ollakin semmoinen ettei ihan luukussa kiinni siinä mennäkään. Mutta kuulemma Pouhon on se haastavampi mutka monille kuskeille. Silti "erityinen kuljettajan rata" fraasi jota myös halutaan vaan pitää yllä. Paljon tavallisia mutkia sielläkin on.Ihan hyvin siinä on vuosien saatossa onnistuttu.
Tuo 1994 shikaani nyt oli räikein muutos ko. mutkaan.Kiitos tiedosta. Itselleni tuli kuitenkin mieleen että 1994 Eau Rougesta tehtiin väliaikaisesti shikaani kuolemien takia. Ainakin Eau Rougessa on joskus ollut kaiteet. En ole itse havainnut että olisi muuttunut mutka vuosien saatossa.
Itse olen ymmärtänyt tuon niin, että Eau rouge nimenomaan oli tuohon neulansilmään johtanut vasemmalle kääntyvä mutka ja neulansilmän poiston jälkeen rataan rakennettiin Raidillion-mutka. Täten Eau rouge olisi ollut olemassa "aina".Ja itse asiassa 1930-luvulla Eau Rougea ei edes ollut vaan ajettiin Ancienne Douanne neulansilmän kautta. Eau Rouge rakennettiin oikaisemaan rataa tuolta kohdin neulansilmän ohitse.
Spa -80-luvulla
Niin ne vuodet vierivät. Yllättävän paljon tuosta kulunut aikaa.PS. Tasan 27-vuotta ja 1 päivä sitten syyskuun ensimmäinen päivä oli sunnuntai ja tulevaisuuden F1-tähdeksi veikkailtu Stefan Bellof kuoli kolaroituaan Eau rougessa Jacky Ickxin kanssa.
Ehkä noinkin, mutta nykyisen kaltainen nopea mutka Eau Rouge on ollut vasta 1930-luvun jälkeen.Itse olen ymmärtänyt tuon niin, että Eau rouge nimenomaan oli tuohon neulansilmään johtanut vasemmalle kääntyvä mutka ja neulansilmän poiston jälkeen rataan rakennettiin Raidillion-mutka. Täten Eau rouge olisi ollut olemassa "aina".